Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Meldingen med "oppdaterer app x av y" kommer etter at OSet er oppgradert. Har du satt den til å automatisk laste ned og installere oppdateringer? Jeg har alle oppdateringer satt til manuelt, for å ha kontroll på når ting skjer, men får alltid denne meldingen etter å ha oppdatert. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke bedt den oppdatere, og den gav heller ikke inntrykk av at den gjorde noe slikt.

Den slo seg av i hånda mi akkurat idet jeg skulle ta et bilde. Den ene gangen rakk jeg såvidt å knipse bildet, den andre gangen fikk jeg ikke tatt bildet. Den slo seg av med begrunnelse at batteriet var tomt.

Den burde jo spørre først hvis det var en oppdatering som gjorde det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det har også skjedd på min Z1 for 2 måneder siden, vet ikke hvorfor, men det var ihvertfall ikke på grunn av en oppdatering (har full kontroll på det). Men det at batteriet plutselig stuper stuper rett ned er et tegn på at batteriet begynner å bli dårlig eller så har det skjedd noe med kalibreringen. Jeg byttet like så godt batteriet på min Z1, batteriet var ikke så mye å skryte av etter 2,5 års bruk, men nå fungerer det fint :)

Lenke til kommentar

Er det en funksjon på denne telefonen der jeg kan se en diagnose over batteriet?

Den forrige Mac´en min hadde det. Batteriet fungerte, men varte ikke lenge pr opplading. Det stod en melding øverst på skjermen om at batteriet burde byttes snart.Byttet batteri med et jeg kannibaliserte fra en identisk maskin, og den fungerer utmerket i dag.

Har ikke fått liknende melding på telefonen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har ikke sette denne funksjonen på annet enn Apple/Mac. Kanskje noen vet om det finnes en app som gjør dette?

Lenke til kommentar

På ThinkPad kan man sjekke status på batteriene.

Der man får se hvilken kapasitet batteriene hadde da de var nye, antall ladesykluser, produksjonsdato, første gang brukt, nåværende ladekapasitet og resterende kapasitet på batteriet fra siste oppladning.

Lenke til kommentar

Det er to menyer som kan ha denne funksjonen:

1. Innstillinger->Om telefonen->Diagnostics

2. Åpne dialer og "ring": *#*#7378423#*#*

Jeg sjekket begge og fant kun en sjekk som viser om laderen fungerer. Ikke helse til batteri. Jeg hadde en meny på min gamle Xperia Z"1" som viste hvor mange ah eller Mah (husker ikke) batteriet greide, og en "ok" som viste at batteriet er bra nok.

Lenke til kommentar

For de som har lyst til å prøve Sony Consept beta-testing for Z3/Z3C så skjer det endringer nå. 

Slik jeg forstår det er det nå blitt fritt frem til hvem som helst å delta, uten å være del av den gamle gruppen:

"Version MMB29V.Z1.3561 The new beginning

In this release we introduce a new way of communicating with you. The beta feedback application that was only working for those in the program is replaced with a new app called inTouch that is open to all. Now everyone with the concept software are free to join!
Because of this we introduce a new community for everyone (write access is requested by using inTouch).

Other news in the release is the wifi firmware that we have stepped up past the official Lollipop WiFi driver. It is absolutely the latest and greatest and we are very interested in hearing about potential problems. We have also added a fix for recording video when "Ok Google" on every screen is enabled, thanks Benjamin K for remembering that old bug!

As usual we will roll this out over a couple of days!
See you soon in the new community!!!
https://plus.google.com/u/1/communities/112992521987845274967

Release notes MMB29V.Z1.3561
* inTouch
* Ok Google camera bug
* New Wlan firmware
* Google 2016-03-18 sec. update"

Man mister FM-radio, Ant+, SMS-appen pluss mange av appene fra Sony.

SMS, bilder og apper slettes, husk backup på forhånd...

GUI og apper blir en blanding av Google (Nexus) og Sony.

Android 6.0.1 med nye sikkerhetsoppdateringer hver måned, noen ganger får man tilbud om ny oppdatering hver uke.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jeg har et problem.

Når jeg er ute så må jeg slå av wifi for at mobilen skal velge 4G hvis jeg skal surfe på nettet. Telefoen velger automatisk wifi hvis den finner nettverk i nærheten. Er det en plass i innstillinger jeg kan gå inn å endre på dette eller er det en feil på telefonen?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med at skjermen løsner fra telefonen (Z3c)? Limen øverst holder ikke skjermen lengre, kan dra den frem med neglen og se innmaten.

Eneste "brukerfeil" jeg kan tenke meg er at telefonen er bittelitt bøyd bakover rett over skjermlås-knappen på grunn av press mens den ligger i lommen når jeg er på jobb og holder på inni en av maskinene. Legger konsekvent telefonen med skjermen inn mot lår for at den ikke skal bli knust.

Kan jeg reklamere eller burde jeg la være? Kjøpt i påsken 2015.

Se vedlegg. Buen er sterkt overdrevet. Og midtpunktet er over området med grønn strek.

post-63221-0-07234500-1460147270_thumb.png

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med at skjermen løsner fra telefonen (Z3c)? Limen øverst holder ikke skjermen lengre, kan dra den frem med neglen og se innmaten.

Eneste "brukerfeil" jeg kan tenke meg er at telefonen er bittelitt bøyd bakover rett over skjermlås-knappen på grunn av press mens den ligger i lommen når jeg er på jobb og holder på inni en av maskinene. Legger konsekvent telefonen med skjermen inn mot lår for at den ikke skal bli knust.

Se vedlegg. Buen er sterkt overdrevet. Og midtpunktet er over området med grønn strek.

attachicon.gifUntitled.png

Forrige uke leverte jeg inn min mobil med akkurat dette problemet. Jeg kunne også ta opp skjermen og se innmaten. 

Leverte inn på Elkjøp på tirsdag, og fikk den tilbake mandagen etter. De hadde byttet forskjellige deler, og alt gikk på garantien, så jeg ville anbefalt deg å reklamere. :)

Vet ikke hvorfor min ble slik, men den har falt ned en rekke ganger på forskjellige underlag ... Mobilen min er forresten eldre enn din, kjøpt november 2014.

Endret av Teria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal du ha Teria. Tar komplett backup nå og sender inn telefonen i dag.

Kan legge til at kortleseren ikke holder minnekortet lengre også. Låsemekanismen skyter kortet ut igjen etter noen sekunder. Og luka for usb/minnekoret er kaputt og mangler pakning.

Disse tingene regner jeg med ordner seg uansett.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha Teria. Tar komplett backup nå og sender inn telefonen i dag.

Kan legge til at kortleseren ikke holder minnekortet lengre også. Låsemekanismen skyter kortet ut igjen etter noen sekunder. Og luka for usb/minnekoret er kaputt og mangler pakning.

Disse tingene regner jeg med ordner seg uansett.

Bare hyggelig. :)

Håper du er like heldig med servicen. :)

Lenke til kommentar

Nå har Sony lansert offisiell Marshmallow 6.0.1 til Z3, men vet ikke når vi i Norge får den OTA.

http://www.xperiablog.net/2016/04/09/android-marshmallow-xperia-z2-z3-compact-23-5-a-0-570/

Selv holder jeg meg til Concept M enn så lenge.

:dribble: Håper z3c får den like fort da. 

Hadde concept M, men så leverte jeg inn mobilen på service og fabrikkresatte den... Vet jeg kan melde meg inn i den nye concept M, men hvis offisiell Marshmallow snart kommer vil jeg ikke reinstallere alt flere ganger på kort tid. Kommer concept M til å bli avviklet etterhvert som offisiell Marshmallow kommer?

Lenke til kommentar

Vi har ikke fått noen dato for når eller om Concept M vil bli avsluttet, men det at Sony nå lager en ny Google-gruppe og åpner Concept M for alle Z3-eiere tyder på at Sony synes dette prosjektet er verd å fortsette med. Opprinnelig var det ingen planer for å fortsette etter juleferien...

Hvis man er fornøyd med original software så har man lite utbytte av Concept M. Det er færre Sony-apper/funksjoner og mer rent Google-oppsett, men det tar mindre lagringsplass og Concept er den eneste M-versjonen fra Sony som støtter bruk av SD som internt lagringsminne.

Mine gjettinger er at Concept M for Z3 ikke overlever sommeren, og at Z3 ikke får Android N.

Jeg håper at Sony vil fortsette med nye Concept prosjekt i fremtiden (Z5 eller X-serien?)

Edit: Nå fikk vi bekreftet at Consept M fortsetter til sommeren, og vil komme med regelmessige oppdateringer av softwaren:

http://www.xperiablog.net/2016/04/11/xperia-beta-marshmallow-program-to-continue-until-summer/#more-41270

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Forrige uke leverte jeg inn min mobil med akkurat dette problemet. Jeg kunne også ta opp skjermen og se innmaten. 

Leverte inn på Elkjøp på tirsdag, og fikk den tilbake mandagen etter. De hadde byttet forskjellige deler, og alt gikk på garantien, så jeg ville anbefalt deg å reklamere. :)

Vet ikke hvorfor min ble slik, men den har falt ned en rekke ganger på forskjellige underlag ... Mobilen min er forresten eldre enn din, kjøpt november 2014.

Samme her, med både min og konas.

Lenke til kommentar

Nå har Sony lansert offisiell Marshmallow 6.0.1 til Z3, men vet ikke når vi i Norge får den OTA.

http://www.xperiablog.net/2016/04/09/android-marshmallow-xperia-z2-z3-compact-23-5-a-0-570/

Iflg artikkelen gjelder det også Z3C:

"The update is currently live for the Xperia Z2 (D6503 only), Xperia Z3 (D6603 ony) and Xperia Z3 Compact (D5803 only)"

Lenke til kommentar

Vi har ikke fått noen dato for når eller om Concept M vil bli avsluttet, men det at Sony nå lager en ny Google-gruppe og åpner Concept M for alle Z3-eiere tyder på at Sony synes dette prosjektet er verd å fortsette med. Opprinnelig var det ingen planer for å fortsette etter juleferien...

Hvis man er fornøyd med original software så har man lite utbytte av Concept M. Det er færre Sony-apper/funksjoner og mer rent Google-oppsett, men det tar mindre lagringsplass og Concept er den eneste M-versjonen fra Sony som støtter bruk av SD som internt lagringsminne.

Mine gjettinger er at Concept M for Z3 ikke overlever sommeren, og at Z3 ikke får Android N.

Jeg håper at Sony vil fortsette med nye Concept prosjekt i fremtiden (Z5 eller X-serien?)

Jeg merker at batterikapasiteten var en god del bedre med Consept M, men jeg savnet enkelte Sony-apper og funksjoner ...

Samme her, med både min og konas.

Visste ikke at det var flere av oss. Lurer på hva dette kommer av- i mitt tilfelle kan det vært at mobilen har falt ned og/eller at jeg har den i en slags lommeboklomme som muligens legger press på skjermen?

Iflg artikkelen gjelder det også Z3C:

"The update is currently live for the Xperia Z2 (D6503 only), Xperia Z3 (D6603 ony) and Xperia Z3 Compact (D5803 only)"

Noen formening om når det kommer til Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...