Jotun Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Kan på det varmeste anbefale sånn 9H skjermbeskyttelse. Reddet mobilen min i dag. Trodde skjermen var knust, men det var bare å ta av beskyttelsen. Den var utsatt for hammer..... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg kjøper Nillkin beskyttelsesglass billig på Ebay. Fri frakt fra Hong Kong. Søk etter Nillkin tempered glass <telefonmodell> på Ebay. Veldig bra kvalitet, og har beskyttet min telefon bra. Jeg har hatt 3 Sony Xperia-telefoner. To av dem sprakk, men det var uten beskyttelse på. Med beskyttelse fra Nillkin har ingenting sprukket. Sørg for å få et sett med glass for både front og bakside, klut, våtservietter og manual i eske. Endret 22. januar 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Var hvertfall fantastisk å lirke av beskyttelsen og se at glasset var like helt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Det gjorde jeg, etter selvforskylt sprekk i Nillkin-glasset. Kort tid etterpå mistet jeg telefonen ned på en stein og knuste selve skjermen. Ny Nillkin var allerede bestillt, og på vei i posten. (Xperia Z2) Endret 22. januar 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hm, har jo 9h-glass her som jeg ikke har festet, men det var bare til forsiden :-\ Har også brukt Nillkin før, tror jeg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Å ha ubeskyttet Sony-telefon er galskap. Ikke vent med å montere Nillkin. Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Har fortsatt beskyttelsesfilmen på da :-) Og barely there-casen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Beskyttelsesfolien som følger med er bare plastfolie. Nillkin er herdet glass. Noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Litt usikker på hvordan glass absorberer slag bedre enn plast. Men de riper i alle fall ikke så lett, og føles mye bedre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen. Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen. Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm. Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer? Endret 22. januar 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen. Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen. Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm. Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer? Tja, litt vanskelig å si. Jeg ville nok ikke hatt en motorsykkelhjelm laget av glass ;-) Tror nok styrken til disse glass-beskytterne er at de ikke bare er glass, men også har et plast/klistrelag innerst, som gir litt demping (og dermed absorberer punktbelastningen som kommer fra det tynne, knuste glasset). Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Får ikke telefonen til å registrere at øreplugger er tilkoblet. Noen tips? Har rengjort hullet, men fremdeles ikke liv.... Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Kan på det varmeste anbefale sånn 9H skjermbeskyttelse. Reddet mobilen min i dag. Trodde skjermen var knust, men det var bare å ta av beskyttelsen. Den var utsatt for hammer..... Samme her, mistet telefonen face-down på flisene, og fikk flere sprekker - heldigvis bare i 9H - men jeg plukker den ikke av før den nye er kommet i posten. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen. Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen. Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm. Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer? Tja, litt vanskelig å si. Jeg ville nok ikke hatt en motorsykkelhjelm laget av glass ;-) Tror nok styrken til disse glass-beskytterne er at de ikke bare er glass, men også har et plast/klistrelag innerst, som gir litt demping (og dermed absorberer punktbelastningen som kommer fra det tynne, knuste glasset). Det er ikke så mye mer avansert enn at du legger et ekstra lag glass, og da vil naturligvis dette knuse før det innerste - legg to takstein oppå hverandre og slå til med hammeren - med mindre du slår veldig hardt, vil antagelig den underste steinen overleve, mens den øverste sprekker. Dessuten har herdet glass meget gode egenskaper når det gjelder å spre trykk, som allerede nevnt. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Får ikke telefonen til å registrere at øreplugger er tilkoblet. Noen tips? Har rengjort hullet, men fremdeles ikke liv.... Prøv å se om det er Smart Connect som er problemet, visst du aktiverer en av hodetelefon-modusene (hjemme/borte) å prøv igjen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Hvor finner eg dette? Edit:den appen ja. Nei. Intet der. Den registrerer aldri at headphones kobles til. Er nok noe dårlig kontakt. Noen her som har byttet en sånn? Endret 25. januar 2016 av Jotun Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hvor finner eg dette? Edit:den appen ja. Nei. Intet der. Den registrerer aldri at headphones kobles til. Er nok noe dårlig kontakt. Noen her som har byttet en sånn? Ikke bytt noe selv om du vil beholde vanntettheten. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Too late. Når det er sagt er det null problem å holde vanntetthet. Man må bare gjøre det skikkelig. Og på z3c er det heldigvis greit å kontrollere om den er tett. Var slik eg oppdaget forrige sprekk i glasset bak. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Pakningen blir vel ødelagt når du river den løs fra limet, men du byttet kanskje pakning i samme slengen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 På glasset?ja der er det ny pakning. På øreplugg dingsen må eg legge i litt masse ser eg. Tviler på at det følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå