Thomassen82 Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Nå har autorotering av skjerm sluttet å fungere.. Helt håpløst slik det er nå. Restart av tlf hjelper heller ikke... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Og du har ikke bare slått det av? Må stille det dumme spørsmålet, men det er jo fort gjort.... Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Neida.. Det er dobbelt og trippel sjekket... rart hvor vant man er blitt til autorotering.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Hvor er det rimelig å kjøpe deler og verktøy for å reparere Z3? Til skifte av: - Bakdeksel - Deksel for ladeplugg - Wifi-antenne - Verktøy Edit: Det ble aliexpress. Noen få $ per ting. Kjøpte også et flipcover og kom vel opp i 24 $ totalt. Endret 3. januar 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Hei, har nettopp benyttet meg av Netcoms tilbud på z3+ med actioncam. Jeg ser nå at det har vært rapportert problemer med overoppheting, spesielt ved bruk av kamera. Noe som fører til at kamera-appen slutter å fungere. Dette er i såfall en showstopper av dimensjoner, når nettopp kamera er viktig ved valg av Sony smarttelefon. Hvordan opplever folk her dette? Er det noe reelt problem? Hvis telefonen blir så varm, vil jeg også tro at batteritiden er så som så? Er vant til en LG G2 fra før, men knuste skjermen på den for litt siden, og da tenkte jeg å prøve en sony, pga. lyd, vanntetthet og kameraegenskaper. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Jeg har ikke Z3+, men de problemene jeg har hørt om har vært i forbindelse med 4K filming over lengre tid. Hvis du bare filmer i FHD eller tar bilder bør det ikke være noe problemer. Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Ok, får vel bare gi den en sjanse :-) Og håper de får dyttet ut Marshmallow snart, da. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Sony Xperia-mobiler kan sprekke helt av seg selv! http://www.dinside.no/935790/jo-sony-xperia-mobiler-kan-sprekke-helt-av-seg-selv Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Opplevd det samme selv. Hel og fin telefon når eg gikk ut av bilen. Den låg i passasjersetet. Når eg kom ut var baksiden sprekt på tvers. Kanon telefon men akkurat den glass manien til Sony kunne G vært foruten! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Jeg lurer på en ting. Hvis mobilen er forsikret, dekkes ikke selvsprekkende telefoner. Derimot vil forsikringen dekke uaktsomhet, som å bli frastjålet telefonen på fest. Sony-sprekking går på forbrukerkjøpsloven. Men forhandleren vil påstå at det er selvpåført, så du får ingenting. Faller selvsprekkende telefoner mellom to stoler? Er den beste måten å få det man har krav på, å bare "miste" telefonen når den sprekker? Da gjelder forsikringen, og du slipper å krangle med verkstedet. Eneste måten å oppnå rettferdighet? Endret 19. januar 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Forsikringssvindel er en forbrytelse. Forbrytelser er eller skal i hvert fall ikke være lønnsomt. Blir du oppdaget så sliter du med både den saken og å få forsikring i andre sammenhenger. Forbrukerkjøpsloven sier ikke noe spesifikt om sprekker, men produkter skal tåle normal bruk. Sprekker telefonen når den ligger mykt oppå et bilsete og ingen ytre påvirkninger vil jeg si det er en soleklar feilkonstruksjon (fabrikkfeil) som selger må dekke. Selger får forhåpentligvis dekket det videre fra produsenten av det feilkonstruerte produktet. Slike bedrift-bedrift avtaler er ikke dekket av forbrukerkjøpsloven blant annet for å gi bedre frihet til å forhandle pris og ytelser. Det er altså ingen automatikk i at selger får dekket tapet av produsenten. Hvilken avtale de har seg i mellom skal likevel ikke gå ut over forbrukerens rettigheter gjennom kjøpsloven. Får selger et parti telefoner uten noen garantier til ekstra lav pris og det viser seg at telefonene har mange feil og mangler så er det altså selger som må dekke tapet som følge av den naive avtalen. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Eg fikk ny den gangen min sprakk. Ingen diskusjon. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Jeg snakker ikke om å begå forsikringssvindel, men å avverge å bli svindlet. Forhandlere liker å påstå at telefonen ikke har noen kjente feil, selv om diverse nettfora er fulle av klager på den spesifikke modellen. Dermed må kunden dekke reparasjon selv. Dette er ingen oppfordring. Bare et tankekors. Endret 19. januar 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Er det kun jeg som fremdeles på min z3+ kjører android 5.02 Ved alle mulige forsøk på tilkopling til data via Pc Companion ( mac / windows) får jeg opp en melding om at SERVER IKKE ER TILGJENGELIG Oppdatering på selve telefonen sier bare jeg har siste oppdatering Riktignok bare en jobbtelefon men alikevell ......... Nb: Har en kollega med standard z3 , han kjører 5.1.1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Xperia Z3+ får ikke oppdatering til Android 5.1 og vil gå rett opp på 6.0 i begynnelsen av 2016. http://www.xperiablog.net/2015/10/16/it-looks-like-xperia-z3-plus-z4-tablet-and-2015-mid-rangers-will-bypass-android-5-1-1/ Du får sannsynligvis en liten build-oppgradering av 5.0 nå i januar: http://www.xperiablog.net/2016/01/11/new-update-28-0-a-8-272-rolling-for-xperia-z3-plus/ Endret 20. januar 2016 av Frobe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Etter en bakdekselskade sliter jeg med å få Wifi til å fungere. Det vil si jeg har ikke fått slått på wifi en eneste gang siden skaden. Bakdekslet og en intern antennekabel er byttet men wifi er like dødt. Den klarer ikke en gang å finne sin egen mac-adresse. Jeg frykter at det ikke er programvarefeil men en fysisk skade inni telefonen. En plugg som er løs eller noe som er ødelagt. Har dere noen tips til hvilke plugger som tilhører wifi? Hvor wifi-antennen sitter og hvor wifi-chipen sitter? Tenkte jeg skulle feilsøke der. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Mulig de ikke har fått klemt baksiden skikkelig på plass? Eg har en bakside som er knekt og dermed svak enkelte steder. Og når eg skal ha telefonen på høyttaler må eg trykke på enkelte steder for å få lyd. Dårlig kontakt. Samme skjedde med gamlingen sin nærhets sensor. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Etter en bakdekselskade sliter jeg med å få Wifi til å fungere. Det vil si jeg har ikke fått slått på wifi en eneste gang siden skaden. Bakdekslet og en intern antennekabel er byttet men wifi er like dødt. Den klarer ikke en gang å finne sin egen mac-adresse. Jeg frykter at det ikke er programvarefeil men en fysisk skade inni telefonen. En plugg som er løs eller noe som er ødelagt. Har dere noen tips til hvilke plugger som tilhører wifi? Hvor wifi-antennen sitter og hvor wifi-chipen sitter? Tenkte jeg skulle feilsøke der. https://www.ifixit.com/Answers/View/258496/WiFi+Does+Not+Turn+On Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Takk for tips. Jeg trykket på oppdater programvare, men den var vist oppdatert (Android 5.1.1). Hvordan ruller jeg tilbake til en tidligere versjon eller installerer en 3.parts utgave? Endret 20. januar 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Kan dere anbefale beskyttelse for denne telefonen? Kjøpte en case mate barely there og en sony scr30 fra Mytrendyphone. Førstnevnte er i og for seg grei, men gir litt lite beskyttelse av skjermen tror jeg. Den siste var totalt bomkjøp, da den festes med klistrefelt og ikke har noen innretning for å unngå at den åpner seg ved fall. 0 beskyttelse, med andre ord. Jeg er litt bekymret for at noen av glassflatene skal ta skade på denne telefonen. Har også kjøpt inn beskyttelsesglass (tempered glass). Det er bare å pirke vekk beskyttelsen som er på skjermen fra fabrikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå