toth Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Råger. Det gjorde det sikkert. Er på jobben nå og keen på å få sendt den til elkjøp så fort som mulig. Var visstnok god sjanse for å få en ny på garanti siden den absolutt ikke er skadet og det ikke er noe som helst tegn til at det skal ha skjedd. edit: Har nå fått tak i en sånn OTG kabel og synket. Når den synker til google konto, tar den backup/lagrer ALT? Altså kontakter/bilder/videoer/meldinger/etc etc? Ikke SMS/MMS, det tar ikke google - for det kan du bruke "SMS backup+" e.l. All media og kontakter, samt apper og kontoer tar google vare på. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Så faktisk ikke ditt andre innlegg før nå. Men kjære deg: Se en gang til på testbildene i Androidpit. Er Samsung-bildene så markant mye bedre mener du? Innendørsbildet ( kontoret) er Sony bedre. bildet av det røde brannslukkingapparatet er Samsung bedre på på fargene, men "bokeh-effekten" i bakgrunnen ( selv om den i dette tilfellet er såpass liten at det knapt kan kalles bokeh) er bedre hos Sony. Og fargene justeres enkelt ved enten å endre på hvitbalansen, eller enda enklere: Å bruke 6 sekunder på å etterbehandle det. Bildene av ClubMate-flaska er begge telefoner like dårlige/gode, men kan gjøres veldig mye bedre på begge telefoner med ørlite grann etterbehandling. Samsung-bildet er på ingen måter noe bedre der heller. Selfie-bildet ser faktisk fargene på Sony-kameraet mye mer naturlige enn på Samsung-kameraet, men selfiekamera er uansett for meg en ikke-faktor. Og da gjenstår bare blomsterbildet. Mer fyldige farger out of the camera hos Samsung ja, men ingenting litt justering på hvitbalanse eller etterbehandling ikke kan gjøre noe med. Jeg vil faktisk si at du har bredere etterbehandlingsmuligheter med Sony-bildet enn Samsung-bildet utifra hvordan bildene ser ut, men nå er det lenge siden jeg har redigert bilder tatt med en Samsung-telefon. Men ja, jeg ser fortsatt ingenting i den testen som tilsvarer at Sony sitt kamera er noe markant dårligere enn Samsung sitt. Så til PC Mag-testen. Legg merke til at der har de testet Samsung S6 mot Sony Xperia Z3, og ikke mot Z3+ som andre har gjort, uten at jeg skal si at det har sånn enorm betydning. Men ja: Hvordan de kan konludere med at Iphone får 3 og Sony 1 poeng på low-light main camera-delen eller hvordan de kom frem til poengfordelingen på outdoor-shot er for meg en gåte, og det er åpenbart at det er flere måter å tolke fotografi på enn hva man skulle trodd;) Og når crop-faktoren blir forskjellige på enkelte av bildene også så tar ihvertfall ikke jeg den testen så veldig seriøst. Men når det skal sies, så er selvsagt Samsung-kameraet totalt sett best på den testen, men kan du forklare meg hva praktisk betydning det egentlig vil ha, bildene brukt tatt i bektraktning? Tar du ofte slike bilder? Sitter du ofte å pixel-peeper på 100% crop utsnitt av bildene dine? I litt mer hverdagslige bilder er forskjellene minimale, som den andre testen viser? Og ikke noe litt justering eller etterbehandling ikke kan fikse den ene eller den andre veien ( for både Samsung og Sony). Så nei. Her er et knippe tester av Z3/Z3+. Rart at samtlige konkluderer med at kameraet er " i toppklasse", "førsteklasses", "strålende" etc da om det er så dårlig som du sier det er? : http://www.lydogbilde.no/test/mobil-gadgets/sony-xperia-z3-2 http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-z3/190179/4 www.dinside.no/930546/sony-xperia-z3 Angående bildet du har tatt så skal du ha kudos for å ha funnet de rette innstillingene. Du sier bildet fortsatt ikke ble veldig bra, men hva sammenligner du egentlig med da? Hvordan tror du et bilde tatt med en annen kameratelefon ville sett ut fra den avstanden i såpass dårlig lys? utenom om du hadde brukt Panasonic CM1 så hadde resultatet blitt bortimot akkurat like dårlig/bra som med Sonyen. Hadde du fått dette bildet her noe bedre med en Iphone 6 eller Samsung S5? http://bildr.no/view/U1pSR1Vj ( edit: fant ut hvordan jeg fikk bildet inn i tråden) DSC_0040~2.jpg 1) Foreslår at du dropper hersketeknikkene. 2) Jeg sier ikke at Z3-kameraet alltid, under alle omstendigheter er dårligere. Optikken er ikke så verst, det er først og fremst dårlig software/automodus som ødelegger de fleste bildene. Se f.eks. eksempelet jeg la ut i forrige innlegg. Når jeg vil ta gode biler og fikle med innstillinger har jeg med dedikert kamera. Mobilen blir brukt i farten, dermed er en god automodus helt kritisk. Du skriver "Og fargene justeres enkelt ved enten å endre på hvitbalansen, eller enda enklere: Å bruke 6 sekunder på å etterbehandle det.", Det er en falitterklæring - det burde ikke være nødvendig, og siden man ikke kan ta raw-bilder er det begrensede muligheter for god etterbehandling. 3) "Legg merke til at der har de testet Samsung S6 mot Sony Xperia Z3, og ikke mot Z3+ som andre har gjort, uten at jeg skal si at det har sånn enorm betydning". Trodde kameraene på Z2, Z3 og Z3+ var identiske? Men kan ta feil. 4) Uansett hvor innbitt du forsvarer telefonen, så er det fakta at Zanta, meg og mange andre er skuffet over kameraet, og tar færre bilder enn vi skulle ønske på grunn av det. På auto fikk jeg flere brukbare bilder fra min gamle telefon, en Galaxy S4 Active. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er det noe triks som må til for å få Spotify til å lagre offline musikk på SD kortet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Er det noe triks som må til for å få Spotify til å lagre offline musikk på SD kortet?Min gjør det automatisk så lenge det er et kort i: Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Edit: når jeg sjekker med filecommander ser det ut til å være løgn - com.spotify.music er tom på SD-kort, mens den tar 500mb på intern cache..Edit 2: for å legge til forvirringen kan det se ut som den i realiteten likevel er på SD-kortet...https://community.spotify.com/t5/Help-Android/spotify-doesn-t-save-to-sd-card/td-p/873535/page/7 Edit 214: Iflg spotify selv skal det holde å slette cache: https://support.spotify.com/is/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android Endret 27. august 2015 av toth Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det der rotet der..... Håpløst. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det der rotet der..... Håpløst. Edit 214: Iflg spotify selv skal det holde å slette cache: https://support.spotify.com/is/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android Testet nettopp denne, og kan bekrefte at det virket - 500mb forsvant fra intern, og tilsvarende datt på SD - både tilsynelatende og reelt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Men det gjelder kun spotify og ikke alle andre apper og laring på sd kortet....? Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Men det gjelder kun spotify og ikke alle andre apper og laring på sd kortet....? Jeg har ikke hatt det problemet som du hadde ang det. Ellers er det en del apper som har interne muligheter for styring, bl.a. podcast-appen Player FM. Som regel får man svar om man googler "XXXXXXX won't move to SD" Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Så faktisk ikke ditt andre innlegg før nå. Men kjære deg: Se en gang til på testbildene i Androidpit. Er Samsung-bildene så markant mye bedre mener du? Innendørsbildet ( kontoret) er Sony bedre. bildet av det røde brannslukkingapparatet er Samsung bedre på på fargene, men "bokeh-effekten" i bakgrunnen ( selv om den i dette tilfellet er såpass liten at det knapt kan kalles bokeh) er bedre hos Sony. Og fargene justeres enkelt ved enten å endre på hvitbalansen, eller enda enklere: Å bruke 6 sekunder på å etterbehandle det. Bildene av ClubMate-flaska er begge telefoner like dårlige/gode, men kan gjøres veldig mye bedre på begge telefoner med ørlite grann etterbehandling. Samsung-bildet er på ingen måter noe bedre der heller. Selfie-bildet ser faktisk fargene på Sony-kameraet mye mer naturlige enn på Samsung-kameraet, men selfiekamera er uansett for meg en ikke-faktor. Og da gjenstår bare blomsterbildet. Mer fyldige farger out of the camera hos Samsung ja, men ingenting litt justering på hvitbalanse eller etterbehandling ikke kan gjøre noe med. Jeg vil faktisk si at du har bredere etterbehandlingsmuligheter med Sony-bildet enn Samsung-bildet utifra hvordan bildene ser ut, men nå er det lenge siden jeg har redigert bilder tatt med en Samsung-telefon. Men ja, jeg ser fortsatt ingenting i den testen som tilsvarer at Sony sitt kamera er noe markant dårligere enn Samsung sitt. Så til PC Mag-testen. Legg merke til at der har de testet Samsung S6 mot Sony Xperia Z3, og ikke mot Z3+ som andre har gjort, uten at jeg skal si at det har sånn enorm betydning. Men ja: Hvordan de kan konludere med at Iphone får 3 og Sony 1 poeng på low-light main camera-delen eller hvordan de kom frem til poengfordelingen på outdoor-shot er for meg en gåte, og det er åpenbart at det er flere måter å tolke fotografi på enn hva man skulle trodd;) Og når crop-faktoren blir forskjellige på enkelte av bildene også så tar ihvertfall ikke jeg den testen så veldig seriøst. Men når det skal sies, så er selvsagt Samsung-kameraet totalt sett best på den testen, men kan du forklare meg hva praktisk betydning det egentlig vil ha, bildene brukt tatt i bektraktning? Tar du ofte slike bilder? Sitter du ofte å pixel-peeper på 100% crop utsnitt av bildene dine? I litt mer hverdagslige bilder er forskjellene minimale, som den andre testen viser? Og ikke noe litt justering eller etterbehandling ikke kan fikse den ene eller den andre veien ( for både Samsung og Sony). Så nei. Her er et knippe tester av Z3/Z3+. Rart at samtlige konkluderer med at kameraet er " i toppklasse", "førsteklasses", "strålende" etc da om det er så dårlig som du sier det er? : http://www.lydogbilde.no/test/mobil-gadgets/sony-xperia-z3-2 http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-z3/190179/4 www.dinside.no/930546/sony-xperia-z3 Angående bildet du har tatt så skal du ha kudos for å ha funnet de rette innstillingene. Du sier bildet fortsatt ikke ble veldig bra, men hva sammenligner du egentlig med da? Hvordan tror du et bilde tatt med en annen kameratelefon ville sett ut fra den avstanden i såpass dårlig lys? utenom om du hadde brukt Panasonic CM1 så hadde resultatet blitt bortimot akkurat like dårlig/bra som med Sonyen. Hadde du fått dette bildet her noe bedre med en Iphone 6 eller Samsung S5? http://bildr.no/view/U1pSR1Vj ( edit: fant ut hvordan jeg fikk bildet inn i tråden) DSC_0040~2.jpg 1) Foreslår at du dropper hersketeknikkene. 2) Jeg sier ikke at Z3-kameraet alltid, under alle omstendigheter er dårligere. Optikken er ikke så verst, det er først og fremst dårlig software/automodus som ødelegger de fleste bildene. Se f.eks. eksempelet jeg la ut i forrige innlegg. Når jeg vil ta gode biler og fikle med innstillinger har jeg med dedikert kamera. Mobilen blir brukt i farten, dermed er en god automodus helt kritisk. Du skriver "Og fargene justeres enkelt ved enten å endre på hvitbalansen, eller enda enklere: Å bruke 6 sekunder på å etterbehandle det.", Det er en falitterklæring - det burde ikke være nødvendig, og siden man ikke kan ta raw-bilder er det begrensede muligheter for god etterbehandling. 3) "Legg merke til at der har de testet Samsung S6 mot Sony Xperia Z3, og ikke mot Z3+ som andre har gjort, uten at jeg skal si at det har sånn enorm betydning". Trodde kameraene på Z2, Z3 og Z3+ var identiske? Men kan ta feil. 4) Uansett hvor innbitt du forsvarer telefonen, så er det fakta at Zanta, meg og mange andre er skuffet over kameraet, og tar færre bilder enn vi skulle ønske på grunn av det. På auto fikk jeg flere brukbare bilder fra min gamle telefon, en Galaxy S4 Active. Hva slags hersketeknikker? Ja, når jeg tar bilder med mitt vanlige kamera er det selvsagt utelukkende i RAW-format, men selv mobilbildene tatt i JPEG-format synes jeg er svært enkle å redigere via de medfølgende appene som er på telefonen. Ihvertfall om de kun skal vises på telefon/tablet. Og er på ingen måter enig i at det at bilder bør/skal redigeres er en fallitterklæring. Hvert eneste bilde jeg legger ut eller printer redigerer jeg. Om det så bare er ørsmå justeringer, så er det svært få bilder som blir gode nok i mine øyner "rett ut av kameraet", uansett kamera. Og ser man på hvilken som helst instagram-feed, er samtlige bilder også redigert i form av filtere osv, så i så tilfelle må jo samtlige andre telefoner også være "fallitterklært"? og da spesielt iphoner. Bildebrikken på telefonene er vel den samme, men det er allikevel andre forskjeller på kameraene på Z1, Z2 og Z3 mener jeg? Og ja, det er en helt ærlig sak om dere er skuffet, men når jeg klarer å ta bedre bilder med min telefon enn andre gjør med sin Galaxy eller Iphone så kan jeg ikke forstå annet enn at det er en brukerfeil (jamfør bildet i forrige innlegg). Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det der rotet der..... Håpløst. Edit 214: Iflg spotify selv skal det holde å slette cache: https://support.spotify.com/is/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android Testet nettopp denne, og kan bekrefte at det virket - 500mb forsvant fra intern, og tilsvarende datt på SD - både tilsynelatende og reelt. Prøvde jeg også nå, men offline filene ligger fremdeles i internminnet.... Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Ok har testet litt mer nå. Slettet mappen med Spotify i internminnet og synkroniserte 3-4 spillelister, og de la seg på minnekortet. Har også testet med mobilen offline og avspilling gikk helt fint på de spillelistene jeg lastet ned. Så da er problem solved Et lite tilleggsspørsmål: Er det noen grense for hvor mye offline Spotify tillater? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Slik jeg har forstått det er grensen 10000 / antall enheter (3 maks) Altså: 1 enhet: 10000 2 enheter: 5000 per enhet 3 enheter: 3333 per enhet 4+ er ikke mulig Slår du av offline mode på en enhet vil du gå fra 3 til 2 eller 2 til 1 enheter og få økt kapasitet deretter som vist over. 1 Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Ingen som vet om en god 2 meters ladekabel som lader mer en 3-400 mAh? Ikke magnetisk... Endret 27. august 2015 av Thomassen82 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Jeg bruker originalkabel og en god skjøtekabel. Når jeg måler med USB-mulitmeter, ser jeg at den lader med over 1.5 A. Dette gjelder også om jeg buker ladedock eller lader med "mag-safe". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Da jeg fikk min Z3C i vår, holdt batteriet gjerne ca 4 dager med mitt normale bruksmønster. De siste ukene har jeg lagt merke til at den ikke holder 2 dager engang, og det er under lettere bruk enn normalt, den brukes nesten ikke (har ferie). Selv når jeg sover, er kurven for utlading ganske bratt. Husker ikke helt når dette oppstod,pstod, siden batterioversikten kun viser fra siste lading, men det kan være at dette kom med nyeste oppgradering som kom i slutten av juli: 23.4.A.0.546. Andre som har samme erfaring? Noen som har forslag til en app som lagrer lade- og brukshistorikk over tid, slik at man enkelt kan se når endringer oppstår? Endret 28. august 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Kjent sak at de to siste oppdateringene har vært negative for batteribruken! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Flere som har problemer med samtaler med originalt (medfølgende) headset? Etter siste oppgradering er det hipp som happ om den i andre enden hører meg eller ikke, oftest hører den meg ikke. Jeg hører alltid den i andre enden, men det virker som om mikrofonen ofte ikke funker. Med bluetooth eller bruk av bare mobilen funker det alltid. Edit: Avinstallerte alle oppdateringer av SmartConnect, og nå ser det ut til at det funker. Endret 3. september 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 I adresseboka så vises noen kontakter med stort bilde og noen med bare bilde i en liten runding. Hvordan får man alle med stort bilde? Har prøvd å synke med google/gmail men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Synker/henter du kontakter fra flere steder? Hvilken adressebok bruker du? Jeg bruker Truedialer som både kontaktlste og dialler, og synker alle kontakter mot Exchange Server, og her kommer alle bilder i liten runding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå