Pekka-90 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Noen som har kjøpt z3 inkludert headset(verdi 999 kr)? Fikk dere det med? Tenker du på sony headsettet? Jeg gjorde det igjennom telenor sitt tilbud. Er helt ok, men elendig batteritid. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Noen som har kjøpt z3 inkludert headset(verdi 999 kr)? Fikk dere det med? Tenker du på sony headsettet? Jeg gjorde det igjennom telenor sitt tilbud. Er helt ok, men elendig batteritid. Det er mulig. Jeg fikk i stedet sånn standard greie med hardplast som er ubrukelig, passer ikke i øret mitt og er ubehagelig. Endret 21. august 2015 av 1814_ Lenke til kommentar
Teria Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg har brukt overraskende mye datatrafikk denne måneden. Vanligvis bruker jeg knapt opp halvparten, men denne måneden har jeg under 300 mb igjen. Sjekket forbruket mitt på operatørens side, men jeg vet jo ikke hvor mye det er vanlig å bruke pr. gang. F.eks hvor mye datatrafikk bruker man ved å surfe på aviser, wf, fb i en halvtimes tid? Så også at det har gått noen mb om natten, selv om jeg har på staminamodus hvor wifi er av. Da skal vel ikke mobilen motta noe på datatrafikk heller? Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Har du sjekket hvilke apper som har brukt mest datatrafikk?Stamina modus skal vel begrense mobildatabruk ned til et minimum, men tror du må skru av mobildata helt for å være sikker på at ikke noe data brukes. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg har brukt overraskende mye datatrafikk denne måneden. Vanligvis bruker jeg knapt opp halvparten, men denne måneden har jeg under 300 mb igjen. Sjekket forbruket mitt på operatørens side, men jeg vet jo ikke hvor mye det er vanlig å bruke pr. gang. F.eks hvor mye datatrafikk bruker man ved å surfe på aviser, wf, fb i en halvtimes tid? Så også at det har gått noen mb om natten, selv om jeg har på staminamodus hvor wifi er av. Da skal vel ikke mobilen motta noe på datatrafikk heller? Hvis du går til settings og data usage så får du en oversikt over hvilken apps på telefonen som har brukt hva, du har også en graf som viser når dataen ble brukt. Lenke til kommentar
Teria Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Har du sjekket hvilke apper som har brukt mest datatrafikk? Stamina modus skal vel begrense mobildatabruk ned til et minimum, men tror du må skru av mobildata helt for å være sikker på at ikke noe data brukes. Jeg har brukt overraskende mye datatrafikk denne måneden. Vanligvis bruker jeg knapt opp halvparten, men denne måneden har jeg under 300 mb igjen. Sjekket forbruket mitt på operatørens side, men jeg vet jo ikke hvor mye det er vanlig å bruke pr. gang. F.eks hvor mye datatrafikk bruker man ved å surfe på aviser, wf, fb i en halvtimes tid? Så også at det har gått noen mb om natten, selv om jeg har på staminamodus hvor wifi er av. Da skal vel ikke mobilen motta noe på datatrafikk heller? Hvis du går til settings og data usage så får du en oversikt over hvilken apps på telefonen som har brukt hva, du har også en graf som viser når dataen ble brukt. ser ut som Snapchat er synderen, mulig jeg har sett for mange filmer der? Trodde OperaMax skulle begrense databruken min, ikke bruke av den? Endret 23. august 2015 av Teria Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Skru på reisemodus på Snapchat, det begrenser datatrafikken i bakgrunnen betraktelig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Riktig det at Snapchat bruker en del datatrafikk, spesielt om du ser en del videoer. Kunne sikkert spart de MB'ene på speedtesten der også. Ellers så kommer vel alt an på hvor mye du surfer, er ikke spesielt kjent med Opera, men mener å huske de snakket noe om å spare datatrafikk på et eller annet hvis en gang i tiden, dog hvordan dette fungere i praksis vet jeg ikke. Bruker selv Chrome og fornøyd med den, fleste sider idag viser jo en mobilside uansett, og da vil datatrafikken som regel være mindre. http://www.opera.com/help/max/android#savings Lenke til kommentar
Teria Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Riktig det at Snapchat bruker en del datatrafikk, spesielt om du ser en del videoer. Kunne sikkert spart de MB'ene på speedtesten der også. Ellers så kommer vel alt an på hvor mye du surfer, er ikke spesielt kjent med Opera, men mener å huske de snakket noe om å spare datatrafikk på et eller annet hvis en gang i tiden, dog hvordan dette fungere i praksis vet jeg ikke. Bruker selv Chrome og fornøyd med den, fleste sider idag viser jo en mobilside uansett, og da vil datatrafikken som regel være mindre. http://www.opera.com/help/max/android#savings OperaMax er ikke en nettleser, men en app for å redusere datatrafikken. Hvis jeg ikke har misforstått helt ... Bruker Chrome til å surfe. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Riktig det at Snapchat bruker en del datatrafikk, spesielt om du ser en del videoer. Kunne sikkert spart de MB'ene på speedtesten der også. Ellers så kommer vel alt an på hvor mye du surfer, er ikke spesielt kjent med Opera, men mener å huske de snakket noe om å spare datatrafikk på et eller annet hvis en gang i tiden, dog hvordan dette fungere i praksis vet jeg ikke. Bruker selv Chrome og fornøyd med den, fleste sider idag viser jo en mobilside uansett, og da vil datatrafikken som regel være mindre. http://www.opera.com/help/max/android#savings OperaMax er ikke en nettleser, men en app for å redusere datatrafikken. Hvis jeg ikke har misforstått helt ... Bruker Chrome til å surfe. Hehe ja, min feil, tenkte vel gjerne på Opera Mini eller noe. Uansett, så gir den linken der en god del svar på hvorfor man kanskje ikke ser noe sparing av datatrafikk ved bruk av programmet. Lenke til kommentar
neseape Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Tenkte høre litt om erfaringer med denne telefonen nå som den har vært på markedet et års tid, og folk har brukt den over tid. Har nå en Alpha som skal byttes ut med noe med bedre batteri, og har vel egentlig funnet ut at jeg har lyst å gi Sony en ny sjanse. Sist jeg prøvde sto det fortsatt Ericsson på slutten, så det er kanskje på tide. Telefonen ble jo skrytt opp i skyene når den kom (med unntak av de som opplevde at baksiden sprakk i lomma), men de fleste telefoner med sprek maskinvare, god skjerm og et brukbart kamera er jo himmel på jord de første ukene. Det er etter månedsvis med jevnlig bruk at problemene dukker opp. Holder den seg stabil over tid? Er det mye bugs? Og hvor fort blir alvorlige bugs fikset fra Sony? Fungerer Android 5 tilfredsstillende til denne telefonen? (Fikk nylig offisiell oppdatering på Alphaen, og den har en del bugs og et enormt strømforbruk). Andre ting som er verdt å bite seg merke i? Håper på litt repons fra folk som har hatt telefonen over tid, og beklager at jeg spør i stedet for å lese gjennom tråden, men har ikke helt tiden til å lese gjennom 80 sider forum for tiden. Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Har hatt Z2 tidligere, har Z3C nå. Det er en stabil og smooth telefon med gjennomgående god ytelse. Jeg oppgraderte til Android 5.x så snart den var tilgjengelig, og har ikke opplevd problemer av betydning med 5.x (men det har kanskje andre). Sony er relativt raske med oppdateringer, men det blir jo aldri som å ha Google Nexus. GUI er ikke så langt unna stock Android, Sony har gjort mindre enn LG og Samsung, men hvorvidt man liker dette blir en smaksak. I tillegg til ytelse er god batteribrukstid et stort pluss med Z2/Z3. Det som har skuffet på Z2/Z3C for meg har vært kameraet. Optikken og brikken er trolig blant de beste, men blildene blir ganske ofte kornete og får av og til feil farger (spesielt rødt, som blir orange-aktig). Etter siste oppgradering har det blitt litt bedre, men for snapshots i auto-modus ligger bildekvaliteten imo langt bak konkurrentene. Kameraet virker også tregt, selv en gammel iPhone 4S tar bilder mye raskere etter hverandre enn Z2/3. Kameraet har en oppløsning på 20,7 Mpix, men hverken denne innstillingen, eller 15,5, kan brukes dersom du ønsker å bruke HDR, da er 8 Mpix max. Det er heller ikke mulig å ha både HDR og bildestabilisering på samtidig, Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Noen som vet hvordan man kan få data/backup av filer/etc fra en Sony z3c når man ikke får brukt skjermen til å taste pin kode? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er skjermen død er det vanskelig, men er det bare touch-funksjonen som ikke virker kan man koble en vanlig PC-mus i en OTG adapterkabel i USB-inngangen på mobilen. Da kan du betjene mobilen som vanlig med mus. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) bare skjermen, får ikke trykket inn pin hva trenger jeg for å få betjent den med vanlig mus... OTG adapterkabel? o.O Endret 26. august 2015 av wampster Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 bare skjermen, får ikke trykket inn pin hva trenger jeg for å få betjent den med vanlig mus? Det fulgte med en OTG-plugg i boksen din antagelig - plugg en mus i den. Har du ikke aktivert backup via google? Isåfall er alt backet opp allerede. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Har gjort det, men den synker bare ved trådløst nett, og jeg har 6gig inkludert så sjelden jeg gidder å koble meg på trådløst. Så backupen er sikkert 2-3 uker gammel. Får prøve med sånn otg sak da. Er dette en slik.. http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler-og-adaptere/USB-2-0/USB-On-The-Go/USB-20-OTG-forlengerkabel-svart-2m-Type-A-ha-Type-mikro-A-output128496-p0000084827 ? Endret 26. august 2015 av wampster Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Nei, her er en OTG adapter fra Micro USB til USB A (hunn). http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler-og-adaptere/USB-2-0/USB-On-The-Go/Vinklet-USB-micro-B-OTG-adapter-Micro-B-hann-OTG-A-hunn-0-1m-svart121905-p0000064626 Som toth sa så fulgte det med en slik kabel i esken da du kjøpte mobilen. Endret 26. august 2015 av Frobe Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Råger. Det gjorde det sikkert. Er på jobben nå og keen på å få sendt den til elkjøp så fort som mulig. Var visstnok god sjanse for å få en ny på garanti siden den absolutt ikke er skadet og det ikke er noe som helst tegn til at det skal ha skjedd. edit: Har nå fått tak i en sånn OTG kabel og synket. Når den synker til google konto, tar den backup/lagrer ALT? Altså kontakter/bilder/videoer/meldinger/etc etc? Endret 26. august 2015 av wampster Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 du kan jo bruke Sony PC companion på PC, da kan du velge å sikkerhetskopiere alt, eler bare noen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå