Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En endring fra 5.0.2 til 5.1.1 er at signalstyrkeangivelse for mobilnett er mer optimistiske enn før. Med eldre versjoner så jeg nesten aldri mer enn 1-2 streker, selv der alle andre telefoner hadde fullt hus, nå får Z3 også alle streker. Virker også som om WiFi-indikatoren har blitt litt mer optimistisk enn tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bruke min samboers Z3 daglig og hun har tatt over en Samsung S6 jeg fikk av jobben. Prøvde ut 5.1.1 første dagen det var mulig å laste ned som ferdig-rootet nordisk versjon via XDA og jeg opplever samme som med 5.0.2; middelmådig batteritid, Gmail slutter å sende notifikasjoner etter noen timer når skjermen er av (flere som opplever dette som bug i Lollipop på andre mobiler) og multitasking fungerer sånn helt greit. 5.1.1 ga også mer varmeutvikling enn jeg har opplevd med 5.0.2 og KitKat. Mobilen ble satt opp fra scratch uten restore av gammel data og apps for å unngå at det ligger noe gammelt møl og dreper batteriet.

Jeg gikk like godt tilbake til en av de første versjonene telefonen kom med av KitKat (.93) da denne alltid gir kjempebra batteritid både i standby og ved bruk, multitasking som fungerer ypperlig og full støtte for alle programmer jeg bruker inkludert diverse Xposed-moduler. 

Akkurat nå har mobilen vært påslått i 7 timer hvorav 2 timer 17 minutter er skjermtid (nettleser og Facebook, ca 70% wifi og 30% 3G/4G) og 20 minutter streaming av lydbok via bluetooth i bilen. Batteriet viser 78% i skrivende stund og jeg pleier å ende opp med 6-7 timer skjermtid og over 24 timer standby. Dessverre er det umulig å få dette til på 5.0.2 og 5.1.1 da Lollipop rett og slett bruker mer batteri. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

La inn ftf-fil lastet ned fra første post i denne forumtråden:

http://forum.xda-developers.com/z3/general/ftf-stock-firmwares-xperia-z3-models-t2886061

Direktelenke til filen som gjelder for Norden av versjonen jeg bruker (23.0.A.2.93):

http://oceanhost.eu/bam9ioh9unr2/D6603_23.0.A.2.93_Customized_20NCB.ftf.htm

Guide til hvordan man legger det inn på mobilen er lenket til i førsteposten og hvor man laster ned Flashtool.

Lenke til kommentar

Noen her som har fått invitasjon til Sony sin betatest av deres nye android concept software?

Er ikke det begrenset til svenske kunder?

Ser ikke sånn ut da jeg fikk en selv :) har flashet det og til nå virker det som stock Android men med Sony apper :) ser ut til at de skal legge til flere apper som feks remote play osv.

Lenke til kommentar

Noen her som har fått invitasjon til Sony sin betatest av deres nye android concept software?

Ser ikke sånn ut da jeg fikk en selv :) har flashet det og til nå virker det som stock Android men med Sony apper :) ser ut til at de skal legge til flere apper som feks remote play osv.
Hvilken dialer fikk du? Sony eller google aosp med bedriftssøk direkte i dialer?
Lenke til kommentar

Hvilken dialer fikk du? Sony eller google aosp med bedriftssøk direkte i dialer?

Og har du noen formening om batteriet oppleves som bedre/verre enn 5.1.1/5.0.2?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg hindre at denne påminnelsen kommer opp ? den legger seg over og stopper feks video og er irriterende.

Jeg har fjernet haken for vis varsler for Update Center men det hjalp ikke.

Hvis noen vet om en clean android for Z3C D5803 så gi gjerne beskjed.

post-142899-0-74571500-1438089822_thumb.jpg

Endret av GabrielV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...