insolvent Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Min Z3 har sprukket på begge sider etter langvarig kamerabruk og medfølgende varmeutvikling (Den har knapt falt 2 cm noen gang - ble ekstremt varm ved bruk av disse virtuelle kameraeffektene). Synd og irriterende, for det er en fantastisk telefon... Mine tidligere telefoner har aldri hatt en skramme. :/ Satse på bedre konstruksjon av Z5? Endret 24. juli 2015 av insolvent Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Eventuelt at en konkurrent klarer å lage en vanntett toppmodell i et annet materiale. Vanntett telefon er viktig for meg. Merke er ikke viktig. Jeg har ingen forkjærlighet for Sony. Endret 24. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Fullstendig enig mannen! Vanntett. Deretter kvalitet. Deretter funksjonalitet. Sistnevnte er det marginale forskjeller på allikevel..... Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Vanntett og godt kamera var mine prioriteringer, samt at jeg var lei av 5" ++ skjermer og ville ha litt mindre bidro til valget av z3c. Jeg ser ikke noen reelle alternativer ennå. (Men nå har min falt ned en haug ganger, og aldri sprekt - så jeg har nok et heldig eksemplar) Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Kommer ikke 5.1 OTA btw? Har ikke bry til å koble til PC og bale for tida hvis jeg ikke må Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Her er litt om det som er nytt i 5.1.1: http://www.xperiablog.net/2015/07/21/sony-xperia-android-5-1-changelog-detailed-video/ Det beste, for min del, er at man slipper å trykke OK (V) når man har tastet inn telefonlåskoden, nå funker det som i iOS og i Windows Phone. Har ikke sett på de andre endringene, men er mest spent på å se om Full Auto på kamera har blitt bedre. Endret 25. juli 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Veldig enig med dere her. Eg vil heller ikke ha en giganttelefon. Z3C er perfekt i størrelse. Vanntett er og for meg blitt viktig da eg bruker den mye i regn(driver med beredskap og bor på vestlandet = bruk i regn) samt på sjø. Batterilevetiden er og himmelsk bra. Dessverre - etter det eg vil påstå er god behandling(med bruk av Sonys originale style cover) har skjermen på min løsnet i topp(beveger seg 1-2 mm når eg presser på den) og eg har fått ei sprekk på baksiden. Pga ferie har eg ikke levert den inn enda men den går straks på service. Spent på hva verkstedet har å si. I mellomtiden blir det nok Samsung Xcover med tastatur og ca ei ukes batterilevetid... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Andre som opplever dårlig batteritid på z3c om dagen? De siste ukene har den sunket fra 40-50 timer til kanskje maks 24:( Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Batterilevetiden har faktisk gått ned ja. Men eg er og en aktiv bruker av flere blåtann-enheter(klokke, pulsmåler, headsett osv) i løpet av dagen - og det har bare økt. Tenkte det kanskje var årsaken Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Batterilevetiden har faktisk gått ned ja. Men eg er og en aktiv bruker av flere blåtann-enheter(klokke, pulsmåler, headsett osv) i løpet av dagen - og det har bare økt. Tenkte det kanskje var årsaken Det er ikke jeg, men tror bruken på sosiale medier har gått opp litt i det siste men ikke noe drastisk. Så dramatisk fall også så noe må ha skjedd:s Lenke til kommentar
Teria Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Andre som opplever dårlig batteritid på z3c om dagen? De siste ukene har den sunket fra 40-50 timer til kanskje maks 24:( Hvis du har Snapchat så var det vel noe med at den nyeste oppdatering suger batteri synes jeg å ha lest. Selv merker jeg ikke noen forskjell, noen ganger lader jeg én gang om dagen, andre ganger annenhver dag. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Andre som opplever dårlig batteritid på z3c om dagen? De siste ukene har den sunket fra 40-50 timer til kanskje maks 24:( Hvis du har Snapchat så var det vel noe med at den nyeste oppdatering suger batteri synes jeg å ha lest. Selv merker jeg ikke noen forskjell, noen ganger lader jeg én gang om dagen, andre ganger annenhver dag. Når du nevner det kan det stemme med at dette forverret seg etter oppdateringen! Så det ligger nok noe i det ja! Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvis oppdateringen til 5.1.1 er likedan som på min Nexus 7 så kan man ikke forvente mer enn 24 timer siden Google-services nekter CPU å sove. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvis oppdateringen til 5.1.1 er likedan som på min Nexus 7 så kan man ikke forvente mer enn 24 timer siden Google-services nekter CPU å sove. Har 5.0.2, altså vill den bli verre ved neste oppdatering? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Min Nexus 7 med 5.1.1 holder i ukevis når den er i dvale, som den gjorde på eldre versjoner. Min Z3C viser (så langt) heller ikke endring i strømforbruk. Prøvd med en full reset etter oppgraderingen? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Nei, men har tenkt på det. Planlegger å nullstille og gjenopprette Nexus 7 neste uke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Har du WiFi aktivert på Nexus når den er i dvale? Tillater du stedstjenester når wifi ikke er aktivt? Jeg har slått av begge deler, men oppdaget en bug i settingen for å deaktivere wifi i dvale: Den funker ikke! Satte min til aktivert når tilkoblet, og da er wifi av når jeg ikke lader. Funker. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Jeg har ikke den mikrofonknappen som han trykker på. Hva kan gjøres for å få den frem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Slå på talekontroll. Funker ikke på norsk, du må velge engelsk eller et annet hovedspråk du snakker flytende. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvor slår jeg på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå