Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Magnector har funket helt perfekt for meg, sitter bra og.

http://www.amazon.com/Magnector-Performance-Xperia-Charging-Cable/dp/B00JEMESHG/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1437141831&sr=8-5&keywords=xperia+magnetic

Kånå har en billig fra MyTrendyPhone, den funker den og, men iom at den er beregnet for tidligere Xperias ser den dum ut på magneten og sitter dårligere. Z3/compact har ikke samme fordypningen på kontakten som de forrige.

Har prøvd et par forskjellige magnetladere, og denne er definitivt best av de jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er z3 compact å ta bilder med?

Fremdeles et av de beste mobilkameraene på markedet.

Helt uenig, og det er en av grunnene til at jeg snart skal bytte ut Z3en min. Blant annet Galaxy S6, LG G4, iPhone 5/6 og flere av Lumia-modellene er vesentlig bedre. Automodusen er skikkelig dårlig, med manuell modus (som man må låse opp telefonen for å bruke, så der ryker fordelen med dedikert kameraknapp) og -0,7 i eksponering blir de stort sett OK, men ikke veldig bra.

Lenke til kommentar

Helt enig med Peppep, kameraet er ikke i nærheten av å være en av de beste.

Til mitt bruk, instagram og fb.. så duger det ok for meg uansett. 

Håper på gode ting når Z5 Compact kommer til høsten, og jeg skal trykke "bestill" så fort den er klar. Med mindre de klarer å fucke opp helt..

Lenke til kommentar

Hvordan er z3 compact å ta bilder med?

Fremdeles et av de beste mobilkameraene på markedet.

Helt uenig, og det er en av grunnene til at jeg snart skal bytte ut Z3en min. Blant annet Galaxy S6, LG G4, iPhone 5/6 og flere av Lumia-modellene er vesentlig bedre. Automodusen er skikkelig dårlig, med manuell modus (som man må låse opp telefonen for å bruke, så der ryker fordelen med dedikert kameraknapp) og -0,7 i eksponering blir de stort sett OK, men ikke veldig bra.

Jeg synes kameraet er ganske bra :) men vi får se hva Sony greier å presentere med sitt nye flaggskip i høst :D Sony Xperia Z5, sikle :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter at jeg gikk over fra iPhone til xperia (Z2 først, nå Z3C) har jeg nesten sluttet å ta bilder. Resultatet er altfor ofte helt ubrukelig, og er heller ikke mulig å gjøre bedre i PhotoShop. Uskarpe (kornete) bilder selv om fokus stemmer, grå og flate farger, det som er rødt blir nesten orange. Super telefon på de fleste andre måter, men feil valg for den som vi ha et godt kamera.

Lenke til kommentar

Kameraene i xperia z modellene var "bra" når de første Z modellene kom sammenlignet med de fleste konkurrenter, men etter dette har sony gjort ca ingenting med kameraet og de er nå akterutseilt sammenlignet med de beste.

Vil ikke si kameraet er dårlig, det gjør jobben greit nok til instagram osv, men sammenligner man med de beste kameraene nå så ser man god forskjell.

Håper også på at Z5 blir bra - og at ryktene om 4500mAh batteri stemmer!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Sony pga. at de har best batteri, og at de er vanntette.

Endrer de på dette, mister de meg som kunde.

Om de fortsetter med disse tingene, beholder de meg som kunde for fremtiden også.

Derfor følger jeg alltid med på deres nylanseringer, selv om jeg ikke er klar for å kjøpe ny telefon ennå.

Har så langt hatt Xperia Z, Tablet Z, Z2 og Z3.

Z hadde dårlig batteri, men de andre modellene er meget bra.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Magnector har funket helt perfekt for meg, sitter bra og.

http://www.amazon.com/Magnector-Performance-Xperia-Charging-Cable/dp/B00JEMESHG/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1437141831&sr=8-5&keywords=xperia+magnetic

Kånå har en billig fra MyTrendyPhone, den funker den og, men iom at den er beregnet for tidligere Xperias ser den dum ut på magneten og sitter dårligere. Z3/compact har ikke samme fordypningen på kontakten som de forrige.

Sist jeg skulle lade med magnector nektet mobilen å lade. Noen som har peiling på hva dette kan komme av? Gjorde akkurat det samme som jeg har gjort alle andre ganger jeg skulle lade, og den har fungert supert siden jeg kjøpte den for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Hvilken mener du? Z3, Z3 Compact, Z3+?

z3 og z3 compact

Jeg er veldig fornøyd med min z3c. 

God batteritid, fint og oversiktlig grensesnitt (liker Sonys bedre enn Samsungs som jeg hadde før).  Den er rask, passe stor. Har ikke verdens beste lyd, men det kommer kanskje av hodetelefonene jeg bruker. Kameraet er helt greit, mange funksjoner.

Veldig kjekt med Stamina-modus. Har lest om mange som har fått sprekk i sin Sony uten at noe har skjedd med den. Min har ingen sprekker, tross at den har vært i gulvet noen ganger. Kjenner heller ingen med sprekk i mobilen uten at den har falt ned.

Lenke til kommentar

Veldig kort oppsummert min egen erfaring av Z3 Compact: 

+ Herlig batteritid

+ Rask i bruk

+ Hendig format

- Baksiden i glass knuser lett, jeg har fått min knust nå 2 ganger uten én drastisk hendelse. 

- Kamera er kun OK, bra i riktige forhold.. udugelig i mørke rom.

- Lydkvaliteten fra audiojacken er ikke i nærheten av feks HTC One og iPhone. 

- Ikke fan at man må åpne en flapp hver gang man skal lade (det kan fint løses med en magnetisk dock fra Sony). 

Er overall fornøyd, pga størrelse/format og batteritid.

Kommer til å handle inn en evt Z5 Compact ASAP, så lenge de har gjort noe med den ubrukelige baksiden i glass.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Neonex: Sett folk klage over det der siden Z1 ...  På Sony sine forum ber Sony de kontakte operatøren sin og på operatørene sine forum ber representantene kundene om å kontakte Sony.  Eneste løsningen jeg har sett er via Xposed framework og ved hjelp av XphonePlus, men da må telefonen være rootet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...