Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Bruk Stamina mode og legg programmer du vil skal være tilkoblet internett til i unntakslisten så de fortsetter å kjøre som normalt. Alle apper som ikke ligger i denne listen vil da fortsatt oppdatere seg, men sjeldnere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har slått av GPS? GPS'en er en skikkelig batteri-sluker. Ellers er det programmer som kjører i bakgrunnen og oppdaterer seg ofte.

Å ha GPS-valget påslått (tilgjengelig, ikke nødvendigvis aktiv) er ikke en batterisluker, kona har en Z1C som varer opp til 6 dager bruk (mobildata avslått), og jeg testet en Xperia Active uten simkort som varte 21 dager med GPS påslått.

Det som kan stjele batteritid er å ha posisjonering (Sted) og sporing påslått med høy nøyaktighet, da vil GPS aktiviseres jevnlig for å logge posisjonen. Jeg ser ikke bort fra at jeg kan få mer enn 2-3 dagers batteritid på min Z3C hvis jeg slår av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Google tjenester bruker mest strøm hos meg.

Likevel har jeg bedre batteritid enn på min Nexus 7 2013 (5.1.1), den klarer knapt to døgn nå istedenfor 7-10 dager som normalt.

Min N7 (2013) med 5.1.1 har samme problem. Fjernet US English som talespråk, da holder den godt over 1 uke igjen. Men "OK Google" virker ikke...

Lenke til kommentar

Bruk Stamina mode og legg programmer du vil skal være tilkoblet internett til i unntakslisten så de fortsetter å kjøre som normalt. Alle apper som ikke ligger i denne listen vil da fortsatt oppdatere seg, men sjeldnere.

Bruker Stamina-modus til tider, men synes egentlig ikke batteriet tappes saktere av dette. Mulig det er innbilling.

Det jeg reagerer på er at selv om jeg ikke har noen apper på unntakslista så hender det at varsler som WF, FB osv slipper gjennom.

Lenke til kommentar

Du tjener mest på stamina om telefonen ligger ubrukt store deler av dagen. Med en gang skjermen lyser har stamina mode null effekt.

Og alle apps får tilgang til internett regelmessig (hvert X minutter) selv om stamina er på. Men apps som ligger på lista har nett hele tiden (på bekostning av cpu/batteri).

Lenke til kommentar

Du tjener mest på stamina om telefonen ligger ubrukt store deler av dagen. Med en gang skjermen lyser har stamina mode null effekt.

Og alle apps får tilgang til internett regelmessig (hvert X minutter) selv om stamina er på. Men apps som ligger på lista har nett hele tiden (på bekostning av cpu/batteri).

Trodde Stamina betydde at ingen apper fikk tilgang før jeg slo på skjermen, jeg?

Lenke til kommentar

Kan se ut som jeg har misforstått deler av Stamina mode..

Linken gjelder Xperia Z Ultra, men tviler på det er så forskjellig fra Z3/Z3C

http://developer.sonymobile.com/2013/11/26/power-management-explained-sony-xperia-z1-and-xperia-z-ultra/

Queue background data

Another new and important power management feature is the Queue background data functionality, which minimises the number of network connection attempts when the screen is off. By queuing and releasing all network requests at set intervals of 15 minutes, the time spent in the connected radio state is minimised and the battery life is increased. When Stamina Mode is enabled, the Queue background data will only queue the connections for white listed applications, since all other applications are already blocked from using network connections.
Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Nettopp fått min Z3 :) og har funnet ut at jeg må endre vaner.... Fint med dedikert kamera-knapp, men den er akkurat der hvor jeg har pleid å holde min Z med høyre langfinger når jeg legger den fra meg eller plukker den opp. Med det resultat at kamera-appen aktiveres i tide og utide. :hrm: Vel, det går vel over etterhvert.

Oppdatering: vel, det var ikke så vanskelig å skru av dette i appen. Så får jeg heller sette av plass til den på startskjermen.

Endret av Dubhe
Lenke til kommentar

Hvordan forandrer man font?

Har vært innom alt mulig rart på innstillinger, men finner det ikke. Husker min gamle Samsung s3 kunne det i alle fall. Mulig jeg er en smule blond for øyeblikket. :blush:

Det er vel en samsungfeature, ikke native android.
Lenke til kommentar

Hvordan forandrer man font?

Har vært innom alt mulig rart på innstillinger, men finner det ikke. Husker min gamle Samsung s3 kunne det i alle fall. Mulig jeg er en smule blond for øyeblikket. :blush:

Det er vel en samsungfeature, ikke native android.

Uansett så er det sykt irriterende at de med Samsungtelefon endrer font, spesielt til den "håndskrift" fonten.... Lett å identifisere folk da ihvertfall ?

Lenke til kommentar

Er det temperatursensor på den nye Z3+? Det er en funksjon jeg savner på min Z3C....

Mener du omgivelsestemp eller hardwaretemp?
Temperatur på omgivelsene ja.
Er det vanlig å ha på telefoner da? Kan jeg ikke huske å ha hatt på noen til nå, vil tro den blir alt for påvirket av varm maskinvare og lommeoppbevaring?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...