Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Jeg har beskyttelse på glasset både foran og bak, i form av screen protector og sånn lommebokdeksel, og har ikke hatt noen problemer med sprukket glass. Z3 er definitivt den beste mobilen jeg noen gang har hatt, selv om den kanskje er litt skjør. Anbefales herfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med min Z3, men har fått en sprekk på baksiden. 
Har behandlet den forsiktig og har ikke opplevd knust/sprukket glass på noen mobil tidligere.

Det bare kom en diagonal sprekk en dag etter at tlf hadde vært ganske varm (Jeg brukte noen av de spesialeffektene på kameraet.).

Lenke til kommentar

Kjøp deg skikkelig (og dobbel) protection, og alt skal gå fint! Bestill det gjerne før du kjøper tlf. En screen protector foran og et deksel eller screen protector bak. Min har klart seg nesten 100% fint. Eneste å utsette er et lite ubetydelig hakk på bunnen av tlf kanten (ikke skjermen) da den falt i bakken før jeg hadde fått bakdekselet mitt i posten.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål til resten av dere Z3 eiere/tidligere eiere.

Er ekstremt lysten på ny mobil. Sitter med en sliten HTC desire(fra 2011). Og Z3 er en mobil "Perfekt" til mitt bruk. Den største bekymringen er dette jeg leser med kamera problemer og det største: sprekker i glass/bakside. Lite fristende å måtte betale for "trygghetsavtale" 1000kr og 299kr for en evt reperasjon som IKKE er min feil, men feil i produksjon. Da kan man like gjerne kjøpe en dyrere(annen toppmodell), da prisen kommer opp i det samme.

Hva er erfaringene til folk ang dette med at bakside/skjerm sprekker? Er det fortsatt problemer med "pink dot" i kameraet? Bør jeg ta sjansen? :p

Nå har jeg z3 compact, men det er vel ikke store forskjellene?

Aldri opplevd noen "pink dot" i kameraet, og aldri hørt om det heller.

Mobilen min har jeg hatt siden november, den har falt ned på gulvet flere ganger uten å fått en eneste sprekk. Den har kanskje noen småriper, men disse er så små og overfladiske at de knapt ses med mindre man ser etter de.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med Z3c!

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at nettleseren ikke laster nettsider selv om jeg har dekning.

Gjelder både mobilt nett og wifi.

Ofte virker det på andre eller  tredje forsøk, eller hvis jeg restarter nettleseren.

Det er krafig irriterende å ikke få åpnet nettsidene når jeg vil.

Jeg restarter nettleseren flere ganger til dagen.

Flere som erfarer dette? Hjelper det å oppdatere eller reinstallere Android?

Bruker vanligvis Opera, men tror feilen gjelder flere/alle nettlesere.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

På min tidligere Xperia z så hadde den en automatisk funksjon for justering av mengde lys på skjermen. Jeg finner ikke samme funksjon på Z3.

Er det andre som har lagt merke til dette?

Den er ikke på hurtiginstillingen.

Du finner den på instillinger - skjerm - Lysstyrke som kan tilpasses

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at nettleseren ikke laster nettsider selv om jeg har dekning.

Gjelder både mobilt nett og wifi.

Ofte virker det på andre eller  tredje forsøk, eller hvis jeg restarter nettleseren.

Det er krafig irriterende å ikke få åpnet nettsidene når jeg vil.

Jeg restarter nettleseren flere ganger til dagen.

Flere som erfarer dette? Hjelper det å oppdatere eller reinstallere Android?

Bruker vanligvis Opera, men tror feilen gjelder flere/alle nettlesere.

Er jeg den eneste som har problemer med at den mangler forbindelsen? Vurderer å reinstallere hele greia, helt blanke ark. Vil det hjelpe?

Lenke til kommentar

Hvor lenge holder deres z3c på en fullading med normal bruk? Synes batteritiden har blitt dårligere i det siste, ofte holder den knapt én dag, før holdt den 1 1/2 til 2 dager.

Da bruker jeg Stamina-modus på natten og mens jeg er på jobb. Wifi hjemme og på jobb, og jeg bruker mobilen til surfing i pausa på jobb, og ellers til FB, Snapchat, Instagram og diverse andre apper. 

Beregner at 40% batteri holder en jobbdag, så hvis den er under 40% når jeg legger meg må jeg lade før jobb.

Lenke til kommentar

Forrige uke var jeg oppe i 3 dagers batteritid med Stamina (5.0.2).

I går brukte jeg den litt ekstra og er nå nede i 55% batteri etter 25 timer.

Google tjenester bruker mest strøm hos meg.

Likevel har jeg bedre batteritid enn på min Nexus 7 2013 (5.1.1), den klarer knapt to døgn nå istedenfor 7-10 dager som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...