Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen, og da kjøper jeg bare et 64 GB minnekort til den. Da klarer jeg meg godt!

Det er veldig mye som man ikke får flyttet over til den ekstra minnekortet så det løser kun problemet med lite plass midlertidig når det oppstår.

Har flere GB ledig på SD-kortet for min gamle telefon, men det er fullt i det interne minnet. Telefonen kommer automatisk opp med en prosess for å slette cachet infor og flytte til SD alt den kan, men det er ikke mere jeg kan flytte over dit.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen, og da kjøper jeg bare et 64 GB minnekort til den. Da klarer jeg meg godt!

Det er veldig mye som man ikke får flyttet over til den ekstra minnekortet så det løser kun problemet med lite plass midlertidig når det oppstår.

Har flere GB ledig på SD-kortet for min gamle telefon, men det er fullt i det interne minnet. Telefonen kommer automatisk opp med en prosess for å slette cachet infor og flytte til SD alt den kan, men det er ikke mere jeg kan flytte over dit.

Hva er det man ikke får flyttet over på SD-kortet? Har selv aldri vært i nærheten av å fylle opp internminne på min Z2 (har 32 gb SD-kort som jeg bruker til bilder, podcaster og lignende). Men kan jo hende jeg støter på noen slike problemer i fremtiden, så er alltids greit å vite.

Lenke til kommentar

Jeg har Sony Xperia Z2.

En ting jeg virkelig hater er måten skjermen oppfører seg hvis det kommer vann på den.

Telefonen er vanntett, men det betyr ikke at du kan bruke den når den er våt. Skjermen må være omtrent tørr for at den skal oppfatte berøring. Vanndråper får telefonen til å trykke vilt, så jeg havner inne i alle slags rare menyer.

Z2 er ikke veldig brukbar i regn.

Kan dere si om Z3 er bedre? Det er ganske viktig for meg å kunne bruke den med våt skjerm, så jeg vil eventuellt kjøpe ny telefon hvis dette er blitt forbedret.

Lenke til kommentar

Hva er det man ikke får flyttet over på SD-kortet? Har selv aldri vært i nærheten av å fylle opp internminne på min Z2 (har 32 gb SD-kort som jeg bruker til bilder, podcaster og lignende). Men kan jo hende jeg støter på noen slike problemer i fremtiden, så er alltids greit å vite.

Det lurer jeg også litt på. Spotify tar opp 12GB på min 32GB iPhone, så det hadde vært veldig greit å kunne bruke minnekortet til det.

Lenke til kommentar

- snip -

Flere installerte apper, både pre-installert og selv-installert, lar seg ikke flytte over til ekstern.

Lenke til kommentar

¨

Er det kun bilder/video og musikk som kan lagres på minnekort? Ikke apper, GPS-kart og annet?

Er det ingen funksjon som gjør at man kan flytte apper til minnekort?

Lenke til kommentar

Er det ingen funksjon som gjør at man kan flytte apper til minnekort?

Jo, men ikke alle apper støtter det og mange lar endel være igjen i internminnet.

Ser på min forhistoriske telefon:

-Google Maps 56 MB, kan ikke fyttes til SD

-Facebook 47 MB, kan ikke flyttet til SD

-Google text til tale 36 MB, kan ikke flyttes til SD

-Google play 36 MB, kan ikke flyttes til SD

-Twitter 31 MB, kan ikke fyttes til SD

-Dropbox 27MB, kan ikke fyttes til SD

-Google hangouts 25MB, kan ikke fyttes til SD

Og slik fortsetter det..

Må hent ned til tripadvisor som er lagret på SD, men den tar likevel over 10MB av internminnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst på z3 compact selv. Men får meg ikke til å bytte ut min nye one m8:p. Kanskje z4 er all aluminium

Du mener bøyelig som nye iPhone 6?

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/brukere-klager-nye-iphone-6-ble-boeyd-i-lomma/a/23303004/

Du kan da strengt tatt ikke vite om en eventuell Z4 i aluminium vil ha samme konstruksjon som iphone. Det går helt fint å lage en mobil i alu som ikke kan bøyes like lett som ip6+.

Lenke til kommentar

Har lyst på z3 compact selv. Men får meg ikke til å bytte ut min nye one m8:p. Kanskje z4 er all aluminium

Du mener bøyelig som nye iPhone 6?

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/mobil-og-tele/brukere-klager-nye-iphone-6-ble-boeyd-i-lomma/a/23303004/

Du kan da strengt tatt ikke vite om en eventuell Z4 i aluminium vil ha samme konstruksjon som iphone. Det går helt fint å lage en mobil i alu som ikke kan bøyes like lett som ip6+.

Æ bare tulla! Har Z1 Compact og Z2 pluss at jeg har bestilt Z3. Har vært problemfrie telefoner for meg. Regner med Z3 også vil være det. Og ingen av de har blitt bøyd. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...