Frobe Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Z1 Compact kom som alle eldre Xperia med ferdigmontert skjermbeskytter. Denne plastfilmen er lagt på så godt at få oppdager at den ligger over glasset, og mange (også mobilanmeldere) ble skuffet da "glasset" ble så fort ripet opp. Jeg har overrasket mange ved å fjerne alle ripene på Xperia-mobilene deres i løpet av 10 sekunder. En liten lommekniv under kanten på plastfilmen kan være nødvendig, man klarer det sjelden med neglene. Jeg trodde Z2, Z3 og Z3 Compact skulle komme uten denne plastfilmen, men hvis man får uforklarlige riper så kan det være at de fortsatt leveres med plastfilm? Selv har jeg normalt klart å holde plastfilmen på Xperia ripefri i minst et år, men jeg har også klart å ripe opp glasset på en Nexus 7 ved å legge den ved siden av en statuett med sandoverflate. Metall (utenom hardmetall i enkelte verktøy) klarer sjelden å ripe opp glass, men et sandkorn kan gjøre det uten problemer. Edit: Fikk min Z3C i dag. Ingen plastfilm utenom de matte transportfilmene. Jeg klarer ikke å ripe opp glassene foran og bak med et billig skrujern. Endret 17. november 2014 av Frobe 3 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Da har det kommet skins til Z3 og Z3C på dbrand.com Endret 16. november 2014 av fflex 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Skins? Er det sånn skjerm beskyttelse? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Skins? Er det sånn skjerm beskyttelse?det er noe du har rundt skjermen og på bakpanelet.brukes for å få bedre grep om mobilen og den sklir ikke lenger på glatr overflate og tillegg så gir det et kulere utseende Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Skulle egentlig gjerne hatt en mer matt overflate på baksiden. Glasset føles fett og glatt Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Skulle egentlig gjerne hatt en mer matt overflate på baksiden. Glasset føles fett og glatt Det er da du går til dbrand https://dbrand.com/shop/xperia-z3-compact Jeg bestilte forresten "full pakke" fra Ultimate Shield med vanlige beskyttere - kan rapportere at fronten føles fin og glatt som en skjerm skal, mens baken ble mer sjur og ikke lenger sklir av alt mulig. Også veldig fin passform og påføring dersom man følger de vedlagte instruksene http://www.ultimateshield.co.uk/sony-xperia-z3-compact-screen-protector/ Lenke til kommentar
Snubble_bil Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Nå har det seg sånn at min vanntette Xperia Z3 ikke er så vanntett som den skulle være. Jeg spiller ishockey, og hadde mobilen min liggende på plassen min. Den kan bli fuktig i en garderobe, men siden telefonen min påståelig skulle tåle vann ned til 1,5m i 30min, så lot jeg den ligge her. Senere sluttet mobildata å fungere og jeg hadde ikke dekning utenom med wifi. Senere kom det kondens på innsiden av mobilen. Nå har det seg sånn at jeg er telenorkunde som eier en telefon jeg har kjøpt gjennom finn.no. Telefonen var ny fra tele2 og jeg har garantibevis. Hvem skal jeg henvende meg til i dette tilfellet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Nå har det seg sånn at min vanntette Xperia Z3 ikke er så vanntett som den skulle være. Jeg spiller ishockey, og hadde mobilen min liggende på plassen min. Den kan bli fuktig i en garderobe, men siden telefonen min påståelig skulle tåle vann ned til 1,5m i 30min, så lot jeg den ligge her. Senere sluttet mobildata å fungere og jeg hadde ikke dekning utenom med wifi. Senere kom det kondens på innsiden av mobilen. Nå har det seg sånn at jeg er telenorkunde som eier en telefon jeg har kjøpt gjennom finn.no. Telefonen var ny fra tele2 og jeg har garantibevis. Hvem skal jeg henvende meg til i dette tilfellet? Du skal henvende deg til dem som har mottatt penger for telefonen. Telenor har ingenting med din telefon å gjøre så vidt jeg kan se. Du ringer jo ikke Get eller Canal Digital når din Samsung-tv streiker? Teste tetthet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626078&p=22124490 Lenke til kommentar
Snubble_bil Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Nå har det seg sånn at min vanntette Xperia Z3 ikke er så vanntett som den skulle være. Jeg spiller ishockey, og hadde mobilen min liggende på plassen min. Den kan bli fuktig i en garderobe, men siden telefonen min påståelig skulle tåle vann ned til 1,5m i 30min, så lot jeg den ligge her. Senere sluttet mobildata å fungere og jeg hadde ikke dekning utenom med wifi. Senere kom det kondens på innsiden av mobilen. Nå har det seg sånn at jeg er telenorkunde som eier en telefon jeg har kjøpt gjennom finn.no. Telefonen var ny fra tele2 og jeg har garantibevis. Hvem skal jeg henvende meg til i dette tilfellet? Du skal henvende deg til dem som har mottatt penger for telefonen. Telenor har ingenting med din telefon å gjøre så vidt jeg kan se. Du ringer jo ikke Get eller Canal Digital når din Samsung-tv streiker? Teste tetthet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626078&p=22124490 Når du legger det frem sånn trenger man ikke være i tvil Sjekket trykktesten, og det gav utslag på trykket. Så da forstår jeg ikke hva som skjer Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Du sier det kom kondens på innsiden, hvor er det du har observert kondens? Var alle luker lukket når den lå i fukten? Kan det være f.eks SIM-kortet ditt det er noe galt med, og ikke relatert til fukt i det hele tatt? Lenke til kommentar
Snubble_bil Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Du sier det kom kondens på innsiden, hvor er det du har observert kondens? Var alle luker lukket når den lå i fukten? Kan det være f.eks SIM-kortet ditt det er noe galt med, og ikke relatert til fukt i det hele tatt? Har observert kondens på inne i dekslet forran kameralinsen. Oppdaget dette da jeg skulle ta bilde. Senere samme dag koblet ikke mobilen seg til mobilnettverket. Det blir en selvdiagnostisering, men ser ikke hva annet det kan være. Satte inn simkortet i en annen telefon, og da fungerte det. Og ja, er sikker på at lukene var lukket Endret 17. november 2014 av Snubble_bil Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Z1 Compact kom som alle eldre Xperia med ferdigmontert skjermbeskytter. Denne plastfilmen er lagt på så godt at få oppdager at den ligger over glasset, og mange (også mobilanmeldere) ble skuffet da "glasset" ble så fort ripet opp. Jeg har overrasket mange ved å fjerne alle ripene på Xperia-mobilene deres i løpet av 10 sekunder. En liten lommekniv under kanten på plastfilmen kan være nødvendig, man klarer det sjelden med neglene. Jeg trodde Z2, Z3 og Z3 Compact skulle komme uten denne plastfilmen, men hvis man får uforklarlige riper så kan det være at de fortsatt leveres med plastfilm? Selv har jeg normalt klart å holde plastfilmen på Xperia ripefri i minst et år, men jeg har også klart å ripe opp glasset på en Nexus 7 ved å legge den ved siden av en statuett med sandoverflate. Metall (utenom hardmetall i enkelte verktøy) klarer sjelden å ripe opp glass, men et sandkorn kan gjøre det uten problemer. Det hevdes fra flere hold at Sony har sluttet med anti-shatter filmen. http://androidandme.com/2014/02/news/sony-no-longer-using-permanent-screen-protectors-on-the-xperia-z2-and-z2-tablet/ Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Det var jo egentlig en veldig god ide... Jeg skal aktivere mobilnett før jeg kjører fra jobb, og la det være på til i morgen formiddag, Da bør jeg få en grei oversikt over hva som bruker mest. Og er jeg fortsatt i tvil, kan jeg jo bare prøve å avinstallere alt som heter noe med Sony... Det viste seg faktisk at den største kjeltringen var Exchange-tjenester. Så nå er jobbmailen satt til å oppdatere 1 gang pr time. Det hjalp! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har fått tilbud om å kjøpe en brukt (en uke gammel) Z3 Compact til 2800,- Hva tror dere? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har fått tilbud om å kjøpe en brukt (en uke gammel) Z3 Compact til 2800,- Hva tror dere? Jeg hadde garantert tatt tilbudet, kjøpte min på dags tilbud sist uke til 3495! Super telefon Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Er ekstremt usikker. Siden man (foreløbig) ikke kan roote uten å unlocke bootloader. Dessuten kan heller ikke (foreløbig) Xposed brukes på Android L 5.0. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har fått tilbud om å kjøpe en brukt (en uke gammel) Z3 Compact til 2800,- Hva tror dere? løp og kjøp Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Gikk fra iPhone 4 til sony z 3 i helgen. På butikk fikk de ordnet over kontakter og bilder. Ikke musikk. Finnes det noen mulighet for å overføre musikken ? Kan det f eks gjøres via blåtann (selv om det tar tid?) Oppskrift mottas med takk - Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Gikk fra iPhone 4 til sony z 3 i helgen. På butikk fikk de ordnet over kontakter og bilder. Ikke musikk. Finnes det noen mulighet for å overføre musikken ? Kan det f eks gjøres via blåtann (selv om det tar tid?) Oppskrift mottas med takk - http://www.recovery-android.com/transfer-music-iphone-android.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå