Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare vært forsiktig med telefonen inntil postmannen leverte varen.

Om du ønsker den umiddelbart, og vil betale for det, så vet jeg ikke.

Mulig Telenor- og Netcom-butikkene har det inne. Jeg vet ikke om de får inn sånt før de store elektrovarehusene, eller om alle må vente like lenge.

For alt jeg vet kan Ebay-varen ankomme i din postkasse før butikkene får inn et vareparti.

Merkelig nok får de inn telefonene lenge før de får inn ekstrautstyret.

Lenke til kommentar

Prøvd appen "1881 Gratis" fra Digitale Medier 1881 AS? Jeg har ikke prøvd den, men den ser ut som den kan hjelpe deg. :)

God pris på Z3C...fristende, fristende..

Takk for tips, har brukt 1881 lenge, men det er hovedsakelig automatisk oppslag mot bedrifter jeg savner - på nexus kan jeg bare skrive "pizza" i dialeren så kommer alle med pizza i firmanavnet opp. Eller "kongsberg" så kommer f.Eks kongsberg kommune, kongsberg fjordhotell, kongsberg blomster osv opp. Dialeren var altså i bakgrunnen linket opp mot alle verdens "gule sider" med lynraskt oppslag.
Lenke til kommentar

Blir stadig forundret over at man ikke kan velge å ha apper på minnekortet.

Hva er vitsen med minnekortet hvis vi ikke kan velge hva som ligger der?

Med android 5.0 så kommer full støtte for apper til SD-kortet, opptil 128GB. Sony er jo en av de første produsentene som mottar oppdateringen, såe.... WIN

Én av mange kilder:

http://www.androidpolice.com/2014/11/04/android-5-0-makes-sd-cards-great-again-extends-api-to-allow-full-directory-access-automatic-mediastore-and-improves-security/

Bra. Men LG er nok klar allerede før jul ifølge de selv.

Lenke til kommentar

Skjermbeskytter er på vei i posten, men jaggu ser jeg etter 12 timer eierskap av Z3c allerede mikroriper i skjermen - har dere andre det? Jeg trodde da den har Gorilla e.l. så den skal tåle å ligge i lomma? Den billige Galaxy Trend jeg har ved siden av som har vært i normal bruk i 6mnd har ikke en eneste hairline-scratch.

Er det bare meg? Fulgte ikke med skjermeskytter i esken, så den tar naturlig nok et par dager, hadde trodd jeg kunne ha telefonen i lomma i mellomtiden :/

EDIT: De er selvsagt bare synlige i vinkel mot lyset og med skjermen av, men likevel skuffende..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at telefon ikke finner sim kort? Kjøpte meg compact telefonen i går og fikk nytt sim kort(siden jeg ikke brukte nano i gammel telefon). Den har enda ikke funnet sim kortet og jeg har sjekket med Telenor at det er aktivert. De har sendt meg nytt i posten i tilfelle det er noe galt med mitt simkort, men jeg tviler. det ser helt fint ut og er helt nytt. Tror heller det er mobilen som er problemet, evt noe jeg ikke har gjort rett? Har sjekket start "manualen" og alt ser ut til å ha bli gjort rett. Noen som har opplevd det samme?

EDIT: Testet med en kollega sitt sim kort, alt fint! Så da er det bare å skaffe til veie ett nytt ett å nyte den nye telefonen :)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Lastet ned en vær app. På bunnlinja kom det opp rød firkant med et 2 tall tror jeg. Kom da til noe som heter "Sony Security Center" og en scan nå knapp. Trykket selvfølgelig på denne, og fikk beskjed om at telefonen er infisert med en form for SMS-trojaner. Appen er lastet ned i fra google play, og den har mange kommentarer på norsk m.v og mange nedlastninger! Lurer ikke på om ca 44 000 har gitt den 5 stjerner. Så den skal være trygg mener jeg..

Mistenker at dette var et forsøk på å lagt til noe adware på telefonen??

Søkte på nettet etter Sony Security Center. Finner ikke noe på det. Har koblet mobilen til en Windows partisjon og scannet den med antivirus pakken i fra MS. Den finner ingenting..

Noen som har vært bort i dette før?

PS: Appen som jeg prøvde meg på heter "Været - Weather" i fra MacroPinch.

Lenke til kommentar

Lastet ned en vær app. På bunnlinja kom det opp rød firkant med et 2 tall tror jeg. Kom da til noe som heter "Sony Security Center" og en scan nå knapp. Trykket selvfølgelig på denne, og fikk beskjed om at telefonen er infisert med en form for SMS-trojaner. Appen er lastet ned i fra google play, og den har mange kommentarer på norsk m.v og mange nedlastninger! Lurer ikke på om ca 44 000 har gitt den 5 stjerner. Så den skal være trygg mener jeg..

Mistenker at dette var et forsøk på å lagt til noe adware på telefonen??

Søkte på nettet etter Sony Security Center. Finner ikke noe på det. Har koblet mobilen til en Windows partisjon og scannet den med antivirus pakken i fra MS. Den finner ingenting..

Noen som har vært bort i dette før?

PS: Appen som jeg prøvde meg på heter "Været - Weather" i fra MacroPinch.

Screenshots? Er ikke helt sikker om jeg henger med.

Tipper du trykket på en reklamebanner i vær-appen. I de reklamene dukker det opp mye rart.

Lenke til kommentar

På min Z3 Compact så må jeg låse opp telefonen for å få dratt ned varslings senteret, er det ikke mulig å få åpnet dette uten å skrive inn pin kode? Er det en innstilling en plass, og i så tilfelle hvor er den?

Varslingssenteret som i rullgardinen med notifikasjoner? Denne kan du ikke vise uten å låse opp telefonen, men du kan laste ned alternative lock screens som lar deg vise notifikasjoner rett på låseskjermen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tipper du trykket på en reklamebanner i vær-appen. I de reklamene dukker det opp mye rart.

Mulig at det var et reklamebanner. Det var helt nederst i appen. Mørkegrå av farge. Men det minne ikke om et reklamebanner ved første øyekast iallefall.. :)

Screenshot har jeg dessverre ikke!

Lenke til kommentar

Mulig at det var et reklamebanner. Det var helt nederst i appen. Mørkegrå av farge. Men det minne ikke om et reklamebanner ved første øyekast iallefall.. :)

å joda, det har du... Bare hold inne på-knappen så popper screenshot muligheten opp :)
Lenke til kommentar

På min Z3 Compact så må jeg låse opp telefonen for å få dratt ned varslings senteret, er det ikke mulig å få åpnet dette uten å skrive inn pin kode? Er det en innstilling en plass, og i så tilfelle hvor er den?

Varslingssenteret som i rullgardinen med notifikasjoner? Denne kan du ikke vise uten å låse opp telefonen, men du kan laste ned alternative lock screens som lar deg vise notifikasjoner rett på låseskjermen.

Men da uten mulighet for å låse skjermen, iaff sist jeg sjekka.. Er notications på låseskjermen noe som kommer i 5.0 forresten?

å joda, det har du... Bare hold inne på-knappen så popper screenshot muligheten opp :)

Tror nok han mente at han ikke hadde screenshot fra det skjedde. Hjelper lite å ta screenshot nå ;)

Lenke til kommentar

Eg får sett notifications direkte fra låseskjerm. Men det er med sveip ikke pin.

Vil jo ikke være en særlig ok løsning mtp sikkerhet om man uten pin kode kan lese sms, mail, kalenderhappenings og diverse andre ting....

Tenkte ikke på fullstendig notification, men f.eks. at en kan se hvem man har fått sms/mail/melding på fjøsboka/snap fra, overskrift på happenings osv. Så klart, med mulighet om å begrense info til det man vil - fra samme notification som i rullgardinet til kort oppsummering til navn til ingenting, ellerno. Mener at dette er på plass i iOS?

Lenke til kommentar

Z3 har så vidt rukket å komme i butikkene før Sony helst vil begynne å snakke om Z4?

Is it a bit early to look forward to CES 2015? No way. The premier tech event of the year is less then two months away at this point, which means it’s time for big manufacturers to begin scheduling press conferences and inviting members of the media to check out new products. One of the first to begin this process is Sony, as it has scheduled a Sony CES press conference for January 5 at 5:00 PM PST in the LVCC.

Sony could be announcing – and likely will be – the Xperia Z4, just as it introduced the Xperia Z1s and Xperia Z1 Compact on the CES 2014 stage this year.

http://pocketnow.com/2014/11/13/sony-ces-press-conference

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...