abraxa Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Nok en bruker med knust bakside på Z3 Compact. Dette må være tidenes dårligste patent, hva tenkte de på da de designet dette? Ser for meg at det et "umulig" å få godkjent reklamasjon på noe slikt, er det noen som har erfaring med hva en reparasjon vil koste? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Baksiden på min Z2 sprakk i sommer. Jeg hadde ikke lest om så mange tilfeller av slik skade, og kunne ikke bevise at jeg hadde vært forsiktig til enhver tid. Nå vet jeg at jeg burde ha klaget, men nå er det jo litt sent. Jeg har ikke brydd meg, siden den fremdeles virker fint. Jeg vet ikke om den er helt vanntett, men satser på å selge den brukt omtrent når Z4 har kommet på markedet. Sony lager nye modeller så ofte at jeg hopper over minst annenhver modell. Bruktprisen blir da lavere enn om jeg kunne bruke ordet "strøken" i annonsen, men den er fremdeles brukbar når den tiden kommer. Du vet bedre enn jeg gjorde i sommer. Du bør kreve den reparert gratis. Ikke heng deg opp i "garanti", et ord som forhandlere bruker. Bruk ordet "reklamasjon" for en telefon med slike svakheter må jo ha vært feilvare fra fabrikken. Den skal tåle normal bruk. Jeg har et solid gummideksel på telefonen nå, og det har ikke oppstått ytterligere skade. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Ja jeg kommer til å klage, så får vi se hva det blir til. Div. forum, facebooksidene til Sony etc. "flommer over" av denne typen meldinger, så vi får se. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Betyr det at appen er unødvendig? Jeg har ihvertfall ikke trengt noen app med Z3'n for å bruke lommelyktfunksjonen Riste-funksjonalitet har jeg sett i flere apper, men skjønner ikke hvorfor noen bruker det. Må jo skru seg på i tide og utide når f.eks. telefonen ligger i lomma? Har problemer nok med lommeringing til ICE-kontakt som jeg satt opp.. Endret 7. november 2014 av Sleggefett Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Ristefunksjonen var kun aktig når skjermen er påskrudd, men du må dra fingeren over skjermen for å låse opp. Da kan du riste den for å få lys, i stedet for å dra fingeren over skjermen. Så hvis skjermen er av, eller telefonen er i bruk, så er den ikke aktiv. Endret 7. november 2014 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Kom til å tenke på en ting(ref Snedige ting du lurer på tråden) - er det noen mulighet til å få manuell fokus på kameraet? Enten via en app(som leverer god kvalitet på bildene) eller en innstilling som jeg ikke har funnet? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Kom til å tenke på en ting(ref Snedige ting du lurer på tråden) - er det noen mulighet til å få manuell fokus på kameraet? Enten via en app(som leverer god kvalitet på bildene) eller en innstilling som jeg ikke har funnet? Camera FV-5 er den beste appen jeg har prøvd når det kommer til kamera... du kan til og med endre filformatet til bildet slik at kvaliteten blir myeee bedre. 1 Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Jeg la meg i går med 90% strøm og våknet med 0%. Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd? Bilde 1 Bilde 2 Virker jo litt unaturlig ut. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 En app som har klikket, kanskje? Lenke til kommentar
Teria Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Det ble en xperia z3 compact på meg- kjempefornøyd! Liker Sonys oppsett mye bedre enn Samsung, og mye mer kvalitetsfølelse enn Samsungen. Men jeg har noen spørsmål: Hva er Style Cover? Under "varseltilgang" står Style Cover som app som kan vise varsler. Hva er knappene på venstre side, under microSD- luken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Trenger litt hjelp her folkens. Jeg har en iPhone 6 plus som jeg er veldig fornøyd med. Men det er er et stort «men» her. Jeg trener en del, og da blir man svett, jævlig svett. Samt at jeg er litt i overkant glad i foto, og da må man ut. Jeg bor på Jæren, ikke bare blåser det her, men det også regner i bøtter og spann, store deler av året. Og som kjent er iPhone ikke vanntett. Det er Xperiaen har jeg skjønt! Og det er det som trekker litt i meg akkurat nå! iPhone har jo en bevegelsesensor og en helseapp innebygd som blant annet har skritteller innebygd. Har Xperia denne typen helseapper innebygd? Og hvor vanntett er den egentlig? Kan man bade med den? Tåler den saltvann? Xperia er noe mindre enn min iPhone 6 plus, og det er greit. Men hva er den praktiske forskjellen på den vanlige utgaven og den kompakte utgaven? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Den praktiske forskjellen på vanlig Z3 og Z3 Compact er jo.. størrelsen. På papiret har Z3 Compact 2GB RAM mot Z3s 3GB, og det en litt lavere oppløst skjerm og et mindre batteri (319ppi (Z3 Compact) vs 424 ppi). Ellers er det vel ingen forskjeller. Det noe mindre batteriet vil vel ikke merkes iom at skjermen er av lavere oppløsning, men skjermen kan vel kanskje sees forskjell på dersom man sammenligner dem side ved side. Utover det, størrelsen som sagt. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Er ikke Z3 compact litt "billigere". Altså de bruker plastikk og den er bittelitt tykkere sammenlignet med z3 som bruker glass/alu Og så er det størrelse, skjermoppløsning, minne. Og så tror jeg at z3 er plastikk mens z3 er mer eksklusiv og bittelitt tynnere. z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det Endret 9. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Trenger litt hjelp her folkens. Jeg har en iPhone 6 plus som jeg er veldig fornøyd med. Men det er er et stort «men» her. Jeg trener en del, og da blir man svett, jævlig svett. Samt at jeg er litt i overkant glad i foto, og da må man ut. Jeg bor på Jæren, ikke bare blåser det her, men det også regner i bøtter og spann, store deler av året. Og som kjent er iPhone ikke vanntett. Det er Xperiaen har jeg skjønt! Og det er det som trekker litt i meg akkurat nå! iPhone har jo en bevegelsesensor og en helseapp innebygd som blant annet har skritteller innebygd. Har Xperia denne typen helseapper innebygd? Og hvor vanntett er den egentlig? Kan man bade med den? Tåler den saltvann? Xperia er noe mindre enn min iPhone 6 plus, og det er greit. Men hva er den praktiske forskjellen på den vanlige utgaven og den kompakte utgaven? Z3 har et program kalt Lifelog. Tror kanskje du må ha Sony Smartband for å utnytte det fullt. Har ikke testet programmet sjøl. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Er ikke Z3 compact litt "billigere". Altså de bruker plastikk og den er bittelitt tykkere sammenlignet med z3 som bruker glass/alu Og så er det størrelse, skjermoppløsning, minne. Og så tror jeg at z3 er plastikk mens z3 er mer eksklusiv og bittelitt tynnere. z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det vet dette er et rart spørsmål, men må jo bare spørre. Lurer ikke på navnet til personen altså, men personen på profilbildet ditt er vel ikke deg antar jeg ''henrik'', er det egenltig noen du kjenner? haha Endret 9. november 2014 av mrdalesen Lenke til kommentar
Teria Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Er ikke Z3 compact litt "billigere". Altså de bruker plastikk og den er bittelitt tykkere sammenlignet med z3 som bruker glass/alu Og så er det størrelse, skjermoppløsning, minne. Og så tror jeg at z3 er plastikk mens z3 er mer eksklusiv og bittelitt tynnere. z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det Slik jeg har forstått det bruker z3 compact plast på sidene rundt telefonen, men aluminium og glass ellers. Synes for øvrig begge telefonene har samme kvalitetsfølelsen etter å sett og tatt på de i butikken. Lenke til kommentar
genser Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Hva er Style Cover? Under "varseltilgang" står Style Cover som app som kan vise varsler. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Er ikke Z3 compact litt "billigere". Altså de bruker plastikk og den er bittelitt tykkere sammenlignet med z3 som bruker glass/alu Og så er det størrelse, skjermoppløsning, minne. Og så tror jeg at z3 er plastikk mens z3 er mer eksklusiv og bittelitt tynnere. z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det vet dette er et rart spørsmål, men må jo bare spørre. Lurer ikke på navnet til personen altså, men personen på profilbildet ditt er vel ikke deg antar jeg ''henrik'', er det egenltig noen du kjenner? haha samboer Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Er ikke Z3 compact litt "billigere". Altså de bruker plastikk og den er bittelitt tykkere sammenlignet med z3 som bruker glass/alu Og så er det størrelse, skjermoppløsning, minne. Og så tror jeg at z3 er plastikk mens z3 er mer eksklusiv og bittelitt tynnere. z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det Slik jeg har forstått det bruker z3 compact plast på sidene rundt telefonen, men aluminium og glass ellers. Synes for øvrig begge telefonene har samme kvalitetsfølelsen etter å sett og tatt på de i butikken. er det glass bak og? har ikke sett på z3 compact, bare husket at det var det på forrige compact. Men da er jo forskjellen enda mindre. og du betaler jo tross alt 2000 kr mindre for z3 compact. Så det er jo god deal det Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) z3 compact er forøvrig tilbud på hos elkjøp på tirsdag til 3495 kr, veldig god pris det Den kommer på tilbud imorgen, 11/11? I butikk og, eller bare nett - og er det fra sikker kilde? Jeg har bestemt meg for hvit compact nå, og skulle akkurat til å bestille, men kan jeg spare 500 går jeg i butikken imorgen heller. EDIT ser det i kundeavisen nå, takk for tips! Endret 10. november 2014 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå