Nerowulf Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Vurderer å bytte fra Samsung Galaxy s3 til Xperia z3 eller z3 compact. Hvilke forskjeller vil jeg merke? Er det noe jeg vil savne? Har z3/z3 compact led-varslingslys foran? Er veldig usikker i forhold til størrelsen, egentlig vil jeg ikke ha mye større telefon enn s3, samtidig som jeg føler z3 compact kanskje er litt liten? Tror jeg må ta en tur på en butikk og se på telefonene før jeg bestemmer meg. Jeg er i samme båt som deg. For min del tenker jeg mest på Compact.Jeg ser aldri på film på mobilen, og nettsurfing er bare til å holde meg oppdatert. Derfor føler jeg en mindre bulk i lomma er mer å foretrekke enn en murstein Når det kommer til ytelse er forskjellen minimal etter hva jeg forstår. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Når jeg byttet fra S3 til Z3, valgte jeg vanlig Z3 siden jeg skjønte at Compact ville føles litt for liten. Fryktet samtidig at Z3 ville bli litt i største laget, men det har gått greit for min del. Større problem at den er såpass glatt at man føler man løper rundt med et såpestykke. Angående LED-varslingslys så har den det på framsiden, akkurat som Galaxy S3, men det er litt mindre og ikke like sterkt som på S3. Lenke til kommentar
Svolsten Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Er det noen her som har ett deksel som fungerer med docking stasjon (DK48)? Jeg bestillte ett silicon aktig deksel på ebay. Passformen var veldig bra men den går ikke inn i dockingen med dekselet på pga det bygger for mye på tykkelsen, så det deksel vil nok aldri bli brukt. Det finnes en Krusell "wallet" med plass for et kredittkort. Den er hengslet slik at den fint kan lades når "lokket" åpnes. Tror de fleste cover dekker telefonen så mye at det ikke er mulig å lade i docking uten å ta den ut. Lenke til kommentar
IVH Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvordan er lyden når man ringer med Z3? Jeg må heve kjøpet på Z2 fordi jeg får klager på at det skurrer og bryter opp når jeg ringer noen, i tillegg til at det høres ut som jeg snakker gjennom en sokk. På alle andre måter synes jeg telefonen er topp, så kanskje det er like greit å bytte til Z3 i stedet for Samsung galaxy eller note? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Noen har tidligere sagt at dårlig lyd når man ringer fra Z3 blir bra hvis man slår av støyreduksjon for mikrofon i samtaleinnstillinger. Hvor sitter mikrofon 2 på Z2 og Z3? Andre mobiler har mikrofon 2 midt på bakdekselet, og hvis man dekker denne med fingrene kan støyreduksjonen bli forstyrret. (Signalet fra mikrofon 1 i bunn og 2 på bakside blir sammenlignet. Mobilen antar at lyd som er lik på 1 og 2 er støy fra omgivelsene, mens forskjellen mellom 1 og 2 er tale.) Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Er det noen her som har ett deksel som fungerer med docking stasjon (DK48)? Jeg bestillte ett silicon aktig deksel på ebay. Passformen var veldig bra men den går ikke inn i dockingen med dekselet på pga det bygger for mye på tykkelsen, så det deksel vil nok aldri bli brukt. Så vidt jeg har forstått skal den orginale funke fint: Sony SCR24 Er det ingen måte å konfigurere varsellampen utover av og på? Synes den blinker konstant. Er det noen måte å få varsler opp på låseskjermen..? Lenke til kommentar
alex775 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Min nye Z3 nekter å oppdatere playstore til nyere enn 4.8.20 alle andre (10) toppmodeller jeg har sjekka har ver.5 også gamle Z2 og en gammel tab2. I tillegg kommer ikke appene fram i oversikten før jeg søker de opp manuelt å oppdaterer der, så kommer de opp i installerte. Har fabrikkresatt også+sjekka manuelt i innstillinger. Flere som opplever dette? Prøv å gå inn på innstillinger/programmer/alle. Finn Google Play butikk og trykk på avinstaller oppdateringer. Se deretter om du får oppdatert til siste versjon. Takk for tips, men får ikke oppdatert ennå. Ellers ser telefonen ut til å fungere fint, men play butikk er ikke i form. Lenke til kommentar
Teria Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Vurderer å bytte fra Samsung Galaxy s3 til Xperia z3 eller z3 compact. Hvilke forskjeller vil jeg merke? Er det noe jeg vil savne? Har z3/z3 compact led-varslingslys foran? Er veldig usikker i forhold til størrelsen, egentlig vil jeg ikke ha mye større telefon enn s3, samtidig som jeg føler z3 compact kanskje er litt liten? Tror jeg må ta en tur på en butikk og se på telefonene før jeg bestemmer meg. Jeg er i samme båt som deg. For min del tenker jeg mest på Compact.Jeg ser aldri på film på mobilen, og nettsurfing er bare til å holde meg oppdatert. Derfor føler jeg en mindre bulk i lomma er mer å foretrekke enn en murstein Når det kommer til ytelse er forskjellen minimal etter hva jeg forstår. Nå bruker jeg min ganske mye, både til nettsurfing og div. apper. Tror uansett den har bedre batteritid enn s3-en. Forhåpentligvis. Dumme Expert som ikke hadde hverken z3 eller z3 compact inne slik at jeg fikk sett på den før jeg kjøper. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Noen som vet hvor slitesterke lokkene til usb/sd-sdkort kontaktene og sim-kortet? Vet at på kompisen min sin Galaxy S5 så ble lokket til usb kontakten fort løst. Og da er vell ikke telefonen vanntett lengere? Spørsmål 2: Noen som har fått roota sin Z3 compact? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Lukene er ikke slitesterke, derfor bør man bruke den magnetiske ladekontakten for å unngå å åpne lukene annen hver dag for å lade mobilen. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Lukene er ikke slitesterke, derfor bør man bruke den magnetiske ladekontakten for å unngå å åpne lukene annen hver dag for å lade mobilen. Noen som vet hvor slitesterke lokkene til usb/sd-sdkort kontaktene og sim-kortet? Vet at på kompisen min sin Galaxy S5 så ble lokket til usb kontakten fort løst. Og da er vell ikke telefonen vanntett lengere? Spørsmål 2: Noen som har fått roota sin Z3 compact? Lukene er absolutt slitesterke, med mindre lukene har blitt dårligere siden originale Z. Jeg har hatt Sony xperia Z siden den kom ut. jeg har ikke brukt ladekrybben, men åpnet luken hver gang jeg lader, jeg åpner også for ørepropper flere ganger om dagen og ingen av lukene er skadet og jeg har ikke prøvd å ta spesielt godt vare på dem heller.... Helt vilt.. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg har sett utslitte gummipakninger i luker både på Xperia V og Z, og begge hadde vannskade på grunn av dette. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen som vet hvor slitesterke lokkene til usb/sd-sdkort kontaktene og sim-kortet? Spørsmål 2: Noen som har fått roota sin Z3 compact? Hadde en Acro S i 2 år(om jeg ikke husker feil) før Z3'n, og om den er noe å dømme etter er lukene av god kvalitet. De lukene er like vanntette idag som når jeg kjøpte den ny, selv med av/på hver dag for lading. Om resten av telefonen er like tett er en annen sak.. Tipper Untouchab1e har roota telefonen.. Men det får han nesten svare på selv Grattis! Jeg fikk CyanogenMod til å boote på Z3 og en annen fra FreeXperia fikk bootet opp på Z3 Compact. Foreløpig funker ikke kamera eller mobildata og et par andre ting, så er en jobb å gjøre. Har laget en tråd på XDA men det er liten vits å flashe CM-builden min ved mindre man vil være med å utvikle Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Min nye Z3 nekter å oppdatere playstore til nyere enn 4.8.20 alle andre (10) toppmodeller jeg har sjekka har ver.5 også gamle Z2 og en gammel tab2. I tillegg kommer ikke appene fram i oversikten før jeg søker de opp manuelt å oppdaterer der, så kommer de opp i installerte. Har fabrikkresatt også+sjekka manuelt i innstillinger. Flere som opplever dette? Prøv å gå inn på innstillinger/programmer/alle. Finn Google Play butikk og trykk på avinstaller oppdateringer. Se deretter om du får oppdatert til siste versjon. Takk for tips, men får ikke oppdatert ennå. Ellers ser telefonen ut til å fungere fint, men play butikk er ikke i form. Kan jo prøve å deaktivere Play og starte på nytt før du aktiverer igjen. Fjern data og hurtiglager også før du deaktiverer. Lenke til kommentar
eehgil Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen som vet om det går an å deaktivere kameraknappen når "tastelåsen" er på? Er veldig plaget med at kamera slår seg på i lommen, og telefonen tar bilder i vildens sky (Z3 compact). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 --eller omprogrammere den til å skru på lommelykta? Jeg trenger ingen egen kameraknapp, men jeg bruker ofte lommelykta med appen Tiny flashlight. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Har kjipe signaler hjemme, og står på trappene til å bytte ut N4 med Z3c, er det noen som kan fortelle noe om antenne/mottak, sammenlignet med sin forrige telefon? Ser dekning ut til å være bedre, dårligere eller lik, inne og ute? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen som vet hvor slitesterke lokkene til usb/sd-sdkort kontaktene og sim-kortet? Spørsmål 2: Noen som har fått roota sin Z3 compact? Hadde en Acro S i 2 år(om jeg ikke husker feil) før Z3'n, og om den er noe å dømme etter er lukene av god kvalitet. De lukene er like vanntette idag som når jeg kjøpte den ny, selv med av/på hver dag for lading. Om resten av telefonen er like tett er en annen sak.. Tipper Untouchab1e har roota telefonen.. Men det får han nesten svare på selv Grattis! Jeg fikk CyanogenMod til å boote på Z3 og en annen fra FreeXperia fikk bootet opp på Z3 Compact. Foreløpig funker ikke kamera eller mobildata og et par andre ting, så er en jobb å gjøre. Har laget en tråd på XDA men det er liten vits å flashe CM-builden min ved mindre man vil være med å utvikle Jeg har låst opp bootloaderen og rootet min Z3 ja. Du mister DRM-nøkler til en del Sony-teknologi, men siden jeg jobber med å portere AOSP + CM til Z3 er jeg ikke veldig opptatt av dette. Ellers kan jeg melde om at jeg har fått Lollipop til å boote på Z3 også. Sony skal slippe device configs og binaries snart så da skal jeg jammen meg få AOSP Lollipop til å kjøre smertefritt på Z3 asap 1 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 --eller omprogrammere den til å skru på lommelykta? Jeg trenger ingen egen kameraknapp, men jeg bruker ofte lommelykta med appen Tiny flashlight. Dra ned rullgardinet -> Hurtiginnstillinger -> Rediger -> Bla frem til lommelykt, legg den til i den lista, og du har nå en ganske kjapp snarvei til å skru på lommelykta 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Betyr det at appen er unødvendig? Jeg har alltid brukt Tiny flashlight. Jeg brukte den funksjonen der man kan riste på telefonen for å tenne eller slukke lyset. Genialt! Men funksjonen sluttet å virke etter en oppdatering der Tiny flashlight fikk nytt brukergrensesnitt. Jeg hadde ikke endret noen innstillinger, men lyset kunne ikke lengre aktiveres med risting. Dette var med Sony Xperia Z. Nå har jeg Sony Xperia Z2, og funksjonen har aldri fungert. Så jeg må starte appen og trykke på den store knappen som tenner eller slukker lyset. Er jeg den eneste som mistet riste-aktivering i denne appen for flere måneder siden? Jeg takker for tipset med snarveier, og vil sannsynligvis bruke det ofte heretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå