Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg ingen ting. Var på vei til å shippe hele telefon videre i dag, men tenkte for morroskyld å gi den et forsøk på å starte. Og jaggu ble det liv. Viste tegn til dårlig batteri, så jeg ladet den opp og nå bruker jeg den som vanlig igjen. Merkelig oppførsel av telefon.

Er litt skeptisk til fortsettelsen, men er samtidig glad for at jeg ikke sendte den inn. Da hadde jeg vel blitt fakturert for unødig innsendelse på service.

Lenke til kommentar

Føler ikke at byggekvaliteten er helt på det nivået jeg forventet. Det er selvfølgelig en veldig lekker telefon, men er noen småting som trekker ned.

1. De magnetiske ladepunktene kan beveges i veldig liten grad. Ikke noe man egentlig legger merke til, men noe jeg så etter å ha gått gjennom hele telefonen.

2. Stjeven nevnte ovenfor at hans luke til lader stikker opp litt - min går inn litt, så den er ikke helt "flush" med resten av rammen. Den hadde også en veldig liten ripe i seg, ut av esken. Luke til SIM/SD er derimot helt perfekt.

3. Hvis man presser på baksiden rett over XPERIA-logen kjenner jeg noe som beveger seg. Vet ikke helt hvordan det skal forklares, men nesten som noe som er limt sammen og blir presset i hop og "løsner" igjen. Man kjenner det i fingrene, både fremme og bak i tillegg til lyden.

4. Noe som kanskje henger sammen med punkt 3, er vibrasjonene i f.eks. mønster-låsen. Når den vibrerer, kjenner/hører jeg noen ganger litt mer enn det skal være. Det er vel den motoren som lager lydene.

Merket noe lignende på min tidligere iPhone, hvor man hørte noe løst hvis man dunket i mobilen.

Det var vel det jeg kom på. Punkt 1 og 2 er ting man vanligvis ikke legger merke til, mens 3 og 4 er noe mer irriterende.

BTW, noen som bestile fra Dustin som har hørt noe angående hodetelefoner? Har enda ikke fått noe bekreftelse på disse. Blir vel at jeg sender e-post i løpet av dagen.

Glassbaksida er vel limt på rundt kantene etter det jeg har sett på tidligere modeller i Z serien. Er antydning til litt "knirking" på min når jeg klemmer hardt på Sony logoen på baksiden. Ingenting jeg har lagt merke til før eller kommer til å bry meg så mye om.

Når det gjelder lyden/vibreringa når jeg skriver meldinger/e-post så er den litt "ubehagelig". Er ikke så høy på Z2.

Jeg har sendt tre e-poster til Dustin ang. hodetelefonene og det ser ikke ut som de gidder svare. skuffende! :grumpy: Har handlet noe av de før men usikkert om det blir så mye heretter. :devil:

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med helt ubrukelig lyd under samtaler. Jeg har også en samsung, nokia og en iphonesom jeg nå har kontrollringt med. Når jeg har ringt til dama med de er det ingen problem. Måtte sjekke om det bare var sony som var problemet, og det var det visst. Når jeg ringer med sony experia z3 og sony experia z3 compact er det umulig å gjennomføre en samtale da det er så mye skurr og hakking. Aldri vært borti en mobil med mere forstyrrelser. Enhver lyd fra den andre enden blir jo så forsterket at det er helt latterlig.

Hjelper ikke at mobilen kan brukes til surfing og har bra software når den er ubrukelig til samtaler. Det finnes jo faktisk de av oss som fremdeles bruker tlf til å ringe. Å snakke på skype er ingen problem,men å ringe er håpløst.

Endret av Stjeven
Lenke til kommentar

Jeg har Z2, og de jeg snakker med sier ofte at de har problemer med å høre hva jeg sier.

Det ser ut til å avhenge av hvordan jeg holder telefonen. Mikrofonen bør være nær munnen.

Hos meg går det ikke på lav lyd eller noe. Det går rett og slett på store forstyrrelser .Selv om vi sitter helt stille og prater og det ikke er noe støy i bakgrunnen er det utrolig mye støy,hakking og brudd på lyden under samtale. Den i andre enden klager også på ekko. Når jeg tar ut sim-kortet mitt og setter det i andre mobiler er dette et ikke eksisterende problem.Samtlige jeg prater med klager på de ikke hører meg med både z2.compact z3 og z3. Neppe tilfeldig.

Og er det litt støy i bakgrunnen forsterkes de lydene noe utrolig og det er umulig å gjennomføre en samtale. Hadde samme problem på z2 og z3 compact. Sony må gjøre noe riv ruskende galt på dette området siden så mange mobiler sliter med dette. På Sony z2 var dette et kjent problem.

En bra skjerm og godt batteri er det jeg sitter igjen med. Hvorfor kunne ikke samsung klint til med et bedre batteri på alpha modellen sin sier jeg.

Endret av Stjeven
Lenke til kommentar

Angående ekko i samtaler så fant jeg denne løsningen på Reddit. Har ikke testet det selv enda.

When I first bought it, the call function was unusable. People complained of serious echoes in my voice and I could barely understand them. Thankfully this is a software bug. Go to Settings > Call Settings > Turn off Microphone Nois Suppression.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sendt tre e-poster til Dustin ang. hodetelefonene og det ser ikke ut som de gidder svare. skuffende! :grumpy: Har handlet noe av de før men usikkert om det blir så mye heretter. :devil:

Sendte mail i går kveld, og fikk svar i dag tidlig. Dette var mitt svar:

Det har blitt feil i vårt nye system på dette, så alle kunder som bestillt en Z3 med hodetelefoner av sort Sony MDR ikke fikk nåe.

Det vil bli sendt et par til deg så snart som mulig.

Jeg vil minne dette med de som håndterer dette, så jeg får se hvor vi er i prosessen.

Håper på en rask løsning på dette.

--------

Når det gjelder lyden/vibreringa når jeg skriver meldinger/e-post så er den litt "ubehagelig". Er ikke så høy på Z2.

Nå som jeg har blitt oppmerksom på lyden, legger jeg godt merke til den. Det er liksom en lyd utenom den vanlige vibrasjonen, så to lyder til sammen. Er noe ekkel den som ikke skal være der. Det jeg nevnte om iPhonen tidligere ang noe løst ved dunking, er forresten tilfelle på Z3 også.

--------

Når det kommer til ekko/støy i samtaler har ikke jeg opplevd noe til det. Har ikke hatt så mange samtaler, men ingen har kommentert det. Kommer definitivt til å følge med på det fremover og se om jeg har problemene.

Endret av Ariston
Lenke til kommentar

Angående ekko i samtaler så fant jeg denne løsningen på Reddit. Har ikke testet det selv enda.

When I first bought it, the call function was unusable. People complained of serious echoes in my voice and I could barely understand them. Thankfully this is a software bug. Go to Settings > Call Settings > Turn off Microphone Nois Suppression.

Aha. Har testet, og ved første forsøk så virker det bedre ja!

Lenke til kommentar

Og da var min Z3 Compact død.. holdt akkurat 2 uker! bra kvalitet Sony! :nei:

Noen har klaget på dårlig samtalelyd, som riktignok kan bedres ved å gjøre en innstilling.

Og du har en død telefon.

Dette er kjipt!

Håper du får byttet telefonen, og slipper å vente ukesvis for at den må på reparasjon.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å kjøpe sonys originale deksel scr26 til min Z3 compact, men begynner å lure på om de ikke kommer til å levere det allikevel. http://www.sonymobile.com/gb/products/accessories/style-cover-scr26/.

Som dere ser er siden for det aktuelle produktet tatt bort, mens tilsvarende for vanlig Z3 finnes fremdeles: http://www.sonymobile.com/gb/products/accessories/style-cover-scr24/

Hvis så er tilfelle blir jeg meget skuffet. Z3 har allerede fått deksel for trådløs lading, noe Z3 compact ikke har fått. Håper ikke compact-versjonen blir nedprioritert mtp tilbehør.

Lenke til kommentar

Sendte mail i går kveld, og fikk svar i dag tidlig. Dette var mitt svar:

Det har blitt feil i vårt nye system på dette, så alle kunder som bestillt en Z3 med hodetelefoner av sort Sony MDR ikke fikk nåe.

Det vil bli sendt et par til deg så snart som mulig.

Jeg vil minne dette med de som håndterer dette, så jeg får se hvor vi er i prosessen.

Håper på en rask løsning på dette.

--------

Nå som jeg har blitt oppmerksom på lyden, legger jeg godt merke til den. Det er liksom en lyd utenom den vanlige vibrasjonen, så to lyder til sammen. Er noe ekkel den som ikke skal være der. Det jeg nevnte om iPhonen tidligere ang noe løst ved dunking, er forresten tilfelle på Z3 også.

--------

Når det kommer til ekko/støy i samtaler har ikke jeg opplevd noe til det. Har ikke hatt så mange samtaler, men ingen har kommentert det. Kommer definitivt til å følge med på det fremover og se om jeg har problemene.

Fikk akkurat samme mailen fra Dustin. Har ikke hørt noe mere etter det.

Fikk i dag dette dekslet fra England (Amazon): http://www.roxfitstore.co.uk/collections/xperia-z3/products/xperia-z3-slimline-book-case?variant=827827059

Ser bra ut og var bedre enn forventet. Er i samme stilen/materiale som Sonys originale til Z2. Håper at Sonys originale deksler til Z3 også dukker opp hos noen butikker snart. Satser vel på å skaffe meg det med trådløs lading.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg selv Z2 når den kom ut, da jeg trengte en mer vannavstøtende mobil enn note 3 pga jobben.

Som mange har nevnt før meg.... glassflaten er løs bakpå telefonen under logoen. Mic'en er periodevis helt på tryne.... Alle jeg prater med har i perioder vanskelig for å høre meg! Dette er utrolig frustrerende.

Telefonen oppdaterer ikke apps automatisk... akkurat som den henger. Men skrur jeg den av og på, raser det inn med oppdateringer.

Lyden er et kapitell for seg selv. selv på høyeste ringelyd er den så vidt merkbar! Er nødt å bruke wrist band som fulgte med så jeg kjenner at det vibrerer.

Kamera skuffer...

Nei det blir nok aldri mere sony telefon på meg. Går for note 4 nå i slutten av måneden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...