Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der døde min Z3 brått over natt. Lå på nattbordet med litt i underkant av 40% av batteriet og hadde deaktivert alt av wifi etc. før jeg la meg.

Prøvde å starte den og prøvd å sette den i laderen uten at noe skjer. Telefon er kald og viser ingen tegn til reaksjon uansett hva jeg gjør. Første gangen jeg kjøper meg en så dyr telefon. Feeling lucky.....

Lenke til kommentar

Og der døde min Z3 brått over natt. Lå på nattbordet med litt i underkant av 40% av batteriet og hadde deaktivert alt av wifi etc. før jeg la meg.

Prøvde å starte den og prøvd å sette den i laderen uten at noe skjer. Telefon er kald og viser ingen tegn til reaksjon uansett hva jeg gjør. Første gangen jeg kjøper meg en så dyr telefon. Feeling lucky.....

Prøv å lade den opp i noen timer.

Kanskje har den bare gått tom for strøm uten noen åpenbar grunn. Da får du ikke livstegn før den har fått i seg litt strøm.

Lenke til kommentar

Kanskje har den bare gått tom for strøm uten noen åpenbar grunn. Da får du ikke livstegn før den har fått i seg litt strøm.

Skal forsøke det, men syntes det er litt rart den gikk tom for strøm med det batteri nivået jeg hadde igjen i tilfelle.

Lenke til kommentar

Ville levert den inn igjen hvis jeg var deg. Høres ikke riktig ut, selv om den starter opp igjen. Min varer i ca halvannen dag med alt på og mye bruk.
Lenke til kommentar

Skal forsøke det, men syntes det er litt rart den gikk tom for strøm med det batteri nivået jeg hadde igjen i tilfelle.

Høres litt rart ut men hvis du har aktivert my Xperia kan den tappes veldig fort. Min gikk fra 50% til 13% på ei lita stund etter at jeg prøvde tjenesten. Vanligvis så holder min ca. fem til seks dager med mitt bruk. Står på 5 d 4 t med 27% nå og da har skjermen vært på 3 t 5 min..

Lenke til kommentar

Har deaktivert mange av disse tjeneste som fulgte med telefon og det tok bortimot 5 dager før jeg ladet den første gangen. Det er fortsatt ikke noe livstegn på telefon, tross et par timer i lader som ble tipset om her. Telefon er helt død og kald. Den blir nok retunert netbutikk mandag.

Litt kjipt at det var nano på denne, da jeg ikke har nano sim på andre telefoner jeg har liggende, men overlever nok litt tid uten telefon.

Endret av Lypsyl
Lenke til kommentar

Har deaktivert mange av disse tjeneste som fulgte med telefon og det tok bortimot 5 dager før jeg ladet den første gangen. Det er fortsatt ikke noe livstegn på telefon, tross et par timer i lader som ble tipset om her. Telefon er helt død og kald. Den blir nok retunert netbutikk mandag.

Litt kjipt at det var nano på denne, da jeg ikke har nano sim på andre telefoner jeg har liggende, men overlever nok litt tid uten telefon.

Så lenge du leverer den før det har gått 7 dager, så får du ny tlf på dagen (normalt sett).

Ellers så selger de fleste butikker simkort adaptere, slik at du kan bruke det i andre telefoner igjen.

Lenke til kommentar

Dersom du har andre telefoner liggende, har du vel simkortene også? Da er det jo bare å reaktivere et av de gamle simkortene.

Lenke til kommentar

Dersom du har andre telefoner liggende, har du vel simkortene også? Da er det jo bare å reaktivere et av de gamle simkortene.

Nei, det har jeg ikke. Byttet abonnoment omtrent samtidig som telefon, så det har jeg dessverre ikke.

Får se om jeg finner en slik adapter eller noe i morgen, ellers er det ikke så veldig farlig egentlig. Det som er mest irriterende er at jeg fikk denne telefon den 3 okt. og nå er den død. Min første topptelefon. Dette gjør litt skeptisk til dette merke i hvertfall, selv om jeg sikkert bare er ekstremt uheldig med mitt eksemplar.

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Byttet abonnoment omtrent samtidig som telefon, så det har jeg dessverre ikke.

Får se om jeg finner en slik adapter eller noe i morgen, ellers er det ikke så veldig farlig egentlig. Det som er mest irriterende er at jeg fikk denne telefon den 3 okt. og nå er den død. Min første topptelefon. Dette gjør litt skeptisk til dette merke i hvertfall, selv om jeg sikkert bare er ekstremt uheldig med mitt eksemplar.

Slike "DOA", er relativt vanlig. Ikke bare på Sony, men også Apple, Samsung, HTC osv.

Om du ikke får en ny en, så tar det nok 2-3 uker før du får den tilbake fra verksted. Godt mulig det er 14dagers DOA tid på Sony.

Lenke til kommentar

Vært uheldig med mine Sony experia compact z3 .

Den første hadde jeg problemer med filmen på skjermen. Den lå ikke helt nedpå i hjørnet og så ut som det var en fettflekk der. Mikroskopisk bagatell,men irriterende. Fikk byttet i ny uten problemer.

Problemet nå er luken til lader. Den går ikke helt ned. Jeg klemmer den helt inntil og den presser seg litt ut igjen. De fleste ville nok ikke irritert seg over det,men med tanke på at det er "garantien" for vanntettthet er det jo en stor feil. Luken er litt skjev og stikker opp bittelitt. Så i morgen regner jeg med å få ny mobil når jeg går på elkjøp.

Endret av Stjeven
Lenke til kommentar

Har ikke vært gjennom hele tråden, og jeg vet derfor ikke om lydkvalitet ved samtale har vært tema.

Prater mye i mobil, både vanlig og høyttaler og her svikter hele Z-familien. Z og z1 kunne brukes, men Z2 og 3 er bare håpløse. Med z2 fikk jeg beskjed av samtalepartnere om å få meg en ordentlig mobil:)

Jeg fyrte da opp en ny Nokia 630 Lumia til ca tusenlappen og ble da spurt av samme "pratere" om hvilken toppmodell jeg nå hadde fått tak i..

Så dersom ikke noen her har en magisk innstillingsknapp som forbedrer samtalekvaliteten, gir jeg opp Sony. Synd, ettersom tidlige Xperia-modeller ikke hadde samme problemet. Var det Ericsson som beholdt godlyden?

Lenke til kommentar

Den første hadde jeg problemer med filmen på skjermen. Den lå ikke helt nedpå i hjørnet og så ut som det var en fettflekk der. Mikroskopisk bagatell,men irriterende. Fikk byttet i ny uten problemer.

Problemet nå er luken til lader. Den går ikke helt ned. Jeg klemmer den helt inntil og den presser seg litt ut igjen. De fleste ville nok ikke irritert seg over det,men med tanke på at det er "garantien" for vanntettthet er det jo en stor feil. Luken er litt skjev og stikker opp bittelitt. Så i morgen regner jeg med å få ny mobil når jeg går på elkjøp.

Jeg trodde Z3-modellene var de første Xperia uten beskyttelsesfilm på skjermen?

Lukene skal lukke skikkelig. Ønsker man at mobilen skal holde seg vanntett bør man kjøpe magnetisk ladekabel slik at man slipper å åpne USB-luken for å lade mobilen.

Lenke til kommentar

I USA er det kommet en Verizon versjon av Z3 med Qi lading, Xperia Z3v, Dette er noe jeg virkelig har ønsket i Sony sine vanntette telefoner og nå kan det vel kanskje tyde på at det kommer i Z4 om et halvt år, da er det bare å vente... :p

Får Qi lading på Z3 med Sony WCR14 http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/wireless-charging-cover-wcr14/

Lukene skal lukke skikkelig. Ønsker man at mobilen skal holde seg vanntett bør man kjøpe magnetisk ladekabel slik at man slipper å åpne USB-luken for å lade mobilen.

Sony har da ikke hatt film på skjermen siden Z1 og Z1 Compact. Er sikkert beskyttelsen fra fabrikk du ikke har tatt av. :grin2:

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

I USA er det kommet en Verizon versjon av Z3 med Qi lading, Xperia Z3v, Dette er noe jeg virkelig har ønsket i Sony sine vanntette telefoner og nå kan det vel kanskje tyde på at det kommer i Z4 om et halvt år, da er det bare å vente... :p

Får Qi lading på Z3 med Sony WCR14 http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/wireless-charging-cover-wcr14/

Sony har da ikke hatt film på skjermen siden Z1 og Z1 Compact. Er sikkert beskyttelsen fra fabrikk du ikke har tatt av. :grin2:

Da var det rett og slett en skade på skjermen da. Jeg kunne trykke på skjermen også gikk det bort,og 30 sekunder senere så det ut som det var en boble i hjørnet på skjermen.Jeg fikk byttet uten problemer. Var også et mikroskpoisk hakk i skallet der "boblen" var uten at den var synlig,men man kunne kjenne den når man dro fingeren over.

I dag fikk jeg også byttet da ladeluken ikke var som den skulle. oppgraderte til Z3. Med mine Z3 compact var det flere problemer. Lyden var elendig og samtlige jeg pratet med klaget på at de hørte meg dårlig. Autojustering på lys virket heller ikke. Symboler som skulle forsvinne når jeg dro ned hjelpelinjen virket ikke. Fikk tydeligvis 2 stk blåmandag produkt.

Endret av Stjeven
Lenke til kommentar

Føler ikke at byggekvaliteten er helt på det nivået jeg forventet. Det er selvfølgelig en veldig lekker telefon, men er noen småting som trekker ned.

1. De magnetiske ladepunktene kan beveges i veldig liten grad. Ikke noe man egentlig legger merke til, men noe jeg så etter å ha gått gjennom hele telefonen.

2. Stjeven nevnte ovenfor at hans luke til lader stikker opp litt - min går inn litt, så den er ikke helt "flush" med resten av rammen. Den hadde også en veldig liten ripe i seg, ut av esken. Luke til SIM/SD er derimot helt perfekt.

3. Hvis man presser på baksiden rett over XPERIA-logen kjenner jeg noe som beveger seg. Vet ikke helt hvordan det skal forklares, men nesten som noe som er limt sammen og blir presset i hop og "løsner" igjen. Man kjenner det i fingrene, både fremme og bak i tillegg til lyden.

4. Noe som kanskje henger sammen med punkt 3, er vibrasjonene i f.eks. mønster-låsen. Når den vibrerer, kjenner/hører jeg noen ganger litt mer enn det skal være. Det er vel den motoren som lager lydene.

Merket noe lignende på min tidligere iPhone, hvor man hørte noe løst hvis man dunket i mobilen.

Det var vel det jeg kom på. Punkt 1 og 2 er ting man vanligvis ikke legger merke til, mens 3 og 4 er noe mer irriterende.

BTW, noen som bestile fra Dustin som har hørt noe angående hodetelefoner? Har enda ikke fått noe bekreftelse på disse. Blir vel at jeg sender e-post i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...