Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tar 6.0 nesten ti gig på mobilen?? Gjør det på min står det.

På min står det 4,43 GB. Har du tatt en "repair" etter oppgraderingen, slik at du er kvitt alt gammelt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Se post #2014 hvordan du tar en repair fra PC Companion. Ta backup av det du vil ta vare på før du starter.

Lenke til kommentar

Det ble mange fler trykk for å flytte en app til minnekort nå, muligheten er helt bortgjemt - tidligere kunne man jo bare sette en hukk under programmer>på SD. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det så mye vanskeligere.

Hvor er det blitt av den muligheten jeg finner den ikke?

Lenke til kommentar

Se post #2014 hvordan du tar en repair fra PC Companion. Ta backup av det du vil ta vare på før du starter.

Fortsatt tar "android systemet" 9,43 gig.... 

Heftig vil eg påstå.

Men det er igrunn litt offtopic til denne tråden. Var bare litt nysgjerrig på om det tar like stor plass på z3c, for da hadde eg ikke hatt mye lagringsplass igjen med 16Gig versjonen

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Fortsatt tar "android systemet" 9,43 gig.... 

Heftig vil eg påstå.

Men det er igrunn litt offtopic til denne tråden. Var bare litt nysgjerrig på om det tar like stor plass på z3c, for da hadde eg ikke hatt mye lagringsplass igjen med 16Gig versjonen

På min  Z3C tar i følge telefonen android systemet  4,43 GB

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg kommer til å savne denne muligheten, som jeg testet litt i MM Concept SW. Selv med et meget raskt SD-kort er ytelsen langt under det som internminnet gir, og ytelsen vil bii merkbart dårligere. Les mer her: http://www.androidcentral.com/inside-marshmallow-adoptable-storage

Kortversjon: Do you really want to adopt your SD card as part of the system? Chances are, you probably don't.

Merkbart dårligere i en benchmark kanskje. Jeg har brukt dette på Concept en god stund og har ikke merket dårligere ytelse på noe vis. Men så har jeg heller ikke sett etter det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilket minnekort har du? Jeg prøvde med mitt Samsung Class-10 UHS-1 kort, og fikk stadig melding om at det var for tregt. Endret tilbake til vanlig minnekort.

Og ja, jeg har testet minnekortet, og det er ikke fake, og har den ytelsen det skal ha.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg kommer til å savne denne muligheten, som jeg testet litt i MM Concept SW. Selv med et meget raskt SD-kort er ytelsen langt under det som internminnet gir, og ytelsen vil bii merkbart dårligere. Les mer her: http://www.androidcentral.com/inside-marshmallow-adoptable-storage

Kortversjon: Do you really want to adopt your SD card as part of the system? Chances are, you probably don't.

Merkbart dårligere i en benchmark kanskje. Jeg har brukt dette på Concept en god stund og har ikke merket dårligere ytelse på noe vis. Men så har jeg heller ikke sett etter det.

Jeg har ikke merket noen problemer på min Z3C Concept med appene jeg overførte til mitt Sandisk Ultra (80MB/s), men kona merker at Facebook ble merkbart tregere da jeg overførte den og flere andre appper til samme type SD-kort på hennes Moto G.

Edit: Da jeg prøvde å formattere et Samsung EVO Class 10 så advarte Moto G og sa at det var for tregt.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Det ble mange fler trykk for å flytte en app til minnekort nå, muligheten er helt bortgjemt - tidligere kunne man jo bare sette en hukk under programmer>på SD. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det så mye vanskeligere.

Hvor er det blitt av den muligheten jeg finner den ikke?

Instillinger>programmer>velgenapp>trykk på "lagring"(ser ikke ut som en knapp, men er det)> nå vil det, dersom appen kan flyttes, komme en knapp som heter "endre" helt i toppen, under teksten "lagring som brukes: SD/intern".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå skal du ikke tro på alt du hører, men du kan ha så mange apper du vil på et ordinært nettbrett (eller mobil, for den del) så lenge du har nok minne til å lagre dem.

Lenke til kommentar

Samboer arvet min Z3C for ca et halvt år siden, den er oppdatert med siste Android 6.01. 

Har fungert utmerket på alle måter frem til for noen uker siden.

Problemet er når man skal ta en samtale og trykker på ring, så går skjermen i svart. Og etter samtalen er over så er fremdeles skjermen i svart, må trykke noen ganger på powerknappen for å komme tilbake til normalen. Når da mottager av samtalen ikke legger på så er det selvfølgelig køddent å få avsluttet den når skjermen er svart. 

Antar det er et sensorproblem, den skal vel normalt gå i svart når du løfter mobilen opp mot øret? 

Finnes det noen mulighet å slå av denne funksjonen et sted i menyene? Jeg har ihvertfall ikke funnet det foreløpig. 

Lenke til kommentar

Sort skjerm høres ut som problemer med nærhetsensoren helt øverst til venstre.

Hvis glasset løsner i kantene får denne problemer, og den kan tro at du holder telefonen til øret.

Denne sensoren er litt sær, da ekstrem strømsparing gjør at denne (selvstendige) modulen kun sender ut status av og til, den gir ikke kontinuerlig tilbakemelding til mobilen. Dermed hjelper det ikke å klemme inn glasset når man opplever problemet, man må ha det fastklemt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...