Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hybrid-forslag: http://www.futhead.com/15/squads/15895406/

- Abbiati har 75 kicking.

- Tungt skudd på begge stopperne.

- De Marcos har nest best shooting av gull-RB i BBVA

- Hele 84 TOT på Cazorla

- 81 shooting på en CDM

- Susaeta har nest best TOT av spanske høyrekanter i BBVA

- Torres kan du se på som en investering siden han blir out of packs (:D)

- Kun 10k.

Måtte dessverre gi opp bildefunksjonen på mob.

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man møter AI lag med f.eks Professional difficulty, påvirkes hvordan man skyter ballene? Vet det er noen få assists på default som kanskje blir fjernet.

Opplever skudd som jeg ville nailet online havner 40m over mål i singleplayer på høy difficulty.

Skudd aiming er far før av ekstremt ømfintlig opplegg, så å venne seg til noe annet er uaktuelt. Da får singleplayeren være.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

iQsSy7n.png

Endte opp med en hybrid mellom La Liga og Bundesliga. Prøvd et par kamper. Robben er helt rå. Neymar er også helt rå. Lewa er en Costa+, som jeg er fornøyd med. Må nok lære meg å bruke han, men Modric og midtbanen er jeg usikker på. Lurer på om jeg ikke skal hente James Rodriques der istedenfor.

Trodde man ikke fikk maks chem om man bygge slike lag, men man gjør faktisk det. Får 10 i chem på alle.

Valgte å kjøpe nå siden jeg så Robben hadde gått ned fra 700k. Fikk tak i min for 611k. Kunne sikkert å ha ventet lenger og tjent mer, men orker ikke. Crashet er iallefall i gang for de som lurer.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Har Luis i et hybrid-lag (Luis, Cahill og Cech fra BPL) og Enrique i et rent BPL-lag.

Edit: burde kvitte deg med Colo, Ox og Diaby i hvert fall.

Har aldri sluppet inn mer på hodet enn når Colo ikke er en del av laget. Har aldri sluppet inn mindre på hodet når han er i forsvar. Er det slik at noen spillere bare passer enkelte brukere, mens andre fungerer det ikke med?

Tapte en match med en som scoret ett mål ene og alene på grunn av hurtighet, derfor valgte jeg Ox. Han var ikke dyr heller. Back-up der har jeg Moses.

Så en Youtube-video om overpowered spillere i PL der Diaby ble tatt fram som et eksempel. Han er kanskje ikke offansiv midtbane, men ser ikke helt hvem som skulle vært overpowered, underrated og koste noe mindre...

Remy er det dyreste kjøpet jeg har gjort, da han kostet 5,500 cirka. Får håpe det lønner seg.

Hvorfor får alltid spillerne mine strekk midt i løpene sine? Hvis jeg ikke kan holde sprint-knappen inne 100 % av kampene som i vanlige Seasons (ikke UT), hvorfor kan alle andre brukere ha sprint på hele tiden?

Har fått meg dette PL-laget nå. Tanker?

Szceszny

Johnson - Coloccini - Rojo - Gibbs

Matic - Tioite

Oxlade-Chamberlain - Diaby - Varela

Remy

Snitt Q 78 KJEMI 100. Manager: Pardew.

Coloccini kan byttes ut med Koscielny, Johnson med Walker, Diaby med Cabella/Taarabt. Ellers ser det ganske godkjent ut.

Er det store forskjeller på Johnson og Walker? Cabella er vel SDM og jeg erstatter da en Diaby SM med en SDM på en SOM-posisjon...

Endret av Superfruit
Lenke til kommentar

Yes, null respons på kanskje det beste innlegget i denne tråden (#1862). Kanskje greiest å bruke tiden min på andre ting enn denne tråden :p

Cabella er naturligvis CAM og Diaby er ingen god CAM. Coloccini burde i hvert fall vært litt rask når han er så lav (men decent jumping og strength). Kaboul er uansett bedre.

Mangala og Cahill er relativt billige.

Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg Cabella, da...

Får spare penger til Koscielny. Men hvorfor ikke Terry? Han er 83, det er bare 3 fra Kompany på 86.

Så også en video hvor du kjøper vanlige bronsepakker og selger forbrukskortene der og får profitt. Det går kanskje tregt, men du går i pluss.

Lenke til kommentar

Så også en video hvor du kjøper vanlige bronsepakker og selger forbrukskortene der og får profitt. Det går kanskje tregt, men du går i pluss.

Funker greit det, men du selger selvfølgelig alle kortene, ikke bare forbrukskortene. Packer du en rare bronse-spiller i tillegg, eller de som er rated lavest i spillet, kan du tjene greit på det. Gjort det en del selv, funker helt greit, men går ofte tregt, som du sier.

Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg Cabella, da...

Får spare penger til Koscielny. Men hvorfor ikke Terry? Han er 83, det er bare 3 fra Kompany på 86.

Drit i rating, se på statsene. En CB trenger pace og mest mulig defending/strength, men først og fremst pace.

Lenke til kommentar

Trenger ikke en CB høyde og styrke/spenst?

Hva er forskjellen på Arkitekt, Maestro og Kunstner? Ser Lallana kommer opp flere ganger som alle sammen.

Jo, og da er Coloccini litt i laveste laget. Hvis han for eksempel var rask, så kunne man kanskje akseptert at han ikke er så høy. Spillere som Terry og Mertesacker kunne hatt 99 på alt av styrke, spenst og defensive ferdigheter, og fortsatt vært dårlige.

De defensive statsene er egentlig ikke så viktige. Se for eksempel på Caulker. Han er rask, høy og sterk. Det er det som teller. Både marking, standing tackle og interceptions er på minst 75. 80 standing tackle er faktisk ganske bra. Caulker har også bra balanse når man tar høyden hans i betraktning. 57 balance, mens en spiller som Mertesacker er helt nede på 28 balance (ja, Mertesacker er litt høyere også).

Arkitekt, maestro osv er kjemistiler. Hvis et Lallana-kort er arkitekt så er han litt bedre på physical (fysikk på norsk vil jeg tro) og pasninger, sammenlignet med et Lallana-kort som for eksempel er basic eller engine. Ble litt blanding av engelsk og norsk her nå. Jeg har engelsk som språk og vet ikke hva alt kalles på norsk.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jo, men det hjelper ikke noe særlig når du har sneglefart. Sier seg selv at Terry med sine 41 pace ville blitt løpt fra som ingenting fra en spiss med 90+ pace.

Architect – increases physical and passing stat, Maestro – increases dribbling, shooting and passing stats, Artist – increases dribbling and passing stats. http://fifaexpert.co.uk/fut-15-tips/chemistry-styles/

Lenke til kommentar

Så når man kjøper en spiller med et visst kort, eller selger en med ett visst kort, så bør man tenke seg om, fordi prisen på basic-kort bør være lavere enn ellers? Man bør altså unngå å kjøpe basic-kort uansett?

Skal få solgt resten av det italienske laget mitt men overgangslilsten min er full. Merkelig folk ikke kjper kortene og spillerne jeg har lagt der, da det er så og si gratis.

Drakt og stadion-kort er bare å kaste?

Lenke til kommentar

Lallana med basic har lavere verdi enn Lallana med hunter. Men et basic-kort (ikke en spiller, men et basic-kort som noen kan bruke senere) er likevel verdifullt. Basic går for flere tusen coins per stykk, som er ganske utrolig.

Selv kjøper jeg aldri hunter eller shadow (mulig at jeg gjør et unntak i forbindelse med TOTY, fordi jeg for eksempel trenger shadow på de chilenske stopperne mine og de finnes sjeldent med shadow). Jeg kjøper heller kort hvor spilleren allerede har dette.

Lenke til kommentar

Men hvordan spiller disse kortene inn når du faktisk styrer spillerne selv?

Hehe. Hvis det er viktig at en spiss har bra shooting, og han får bedre shooting når han er hunter (pace+shooting)...

Ikke "kast" drakter, logoer, stadion, baller... Når du har lite coins må du prøve å selge alt du har og som du ikke trenger selv. Bronsestadion kan kanskje være vanskelig å selge, så de kan du bare hurtigselge.

Tror jeg sa dette tidligere også, men alle spillere (i hvert fall de som er gull) selges på første forsøket hvis de er riktig priset.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Drakt og stadion-kort er bare å kaste?

Her er nøkkelen tålmodighet. Noen drakt og stadion kort kan gå for mange tusen, andre får du nesten ikke solgt. Det er bare å liste (legge ut for salg), liste, liste og liste.. TIl slutt går det. Er bare å bli vandt til det om du skal prøve deg på bronsepakkemetoden.

Lenke til kommentar

Vant 7-0 i min første kamp som ny i 4.-divisjon.

Er det slik at alle helst skal greie å nå 1.-div. også eventuelt rykke ned?

Når man før en match får beskjed om at en spiller f.eks. er uten kontrakt, og du går inn og bruker forbrukskort, så blir alle spillerne gjort om slik at du kun ser form, kjemi, osv. og ikke bildet av de, samt statsene deres. Har merket meg jeg hver gang må gå ut og inn hele tiden for å få det tilbake igjen til default. Hvordan omvender man det inne på oversikten?

PS: Når jeg har Johnson og folk anbefaler med Walker, da må dere tenke på hvor lite coins jeg har og om jeg kanskje bør vurdere å satse på andre deler av banen.

Og hva er det med at spillerne mine hele tiden får strekk, og ingen andre lag får det? Jeg bruker sprint-knappen hele tiden, men det virker det som alle andre lag bruker også.

Btw ;; anbefaler Diaby. Hverken Matic eller Tioite er synlige defensivt eller offensivt for meg, men overpowered og underrated spillere som Diaby og Delph har vist seg å være avgjørende. Forstår ikke hvorfor folk i PL higer eetter å skaffe seg RvP og Costa når Remy er minst like god på selve spillet. Delph har forresten en dribling og skuddfot som burde vært rated bedre, da han på spillet har scoret flere langskudd enn noen annen midtbane jeg har prøvd, og jeg har prøvd spillere som Lampard.

Litt synd at for en MS så er hurtighet det viktigste. Ikke akkurat det du forbinder med det viktigste med en forsvarspiller, men slik er nå fotballen blitt kankskje.

Lenke til kommentar

Og hva er det med at spillerne mine hele tiden får strekk, og ingen andre lag får det? Jeg bruker sprint-knappen hele tiden, men det virker det som alle andre lag bruker også.

Det er en veldig dårlig idé. Bare løp når det er nødvendig. Du får nok bedre kontroll på det du driver med også hvis du ikke løper hele tida.

Jeg tror jeg har løpt på meg strekk 3-4 ganger i år, og da har jeg spilt noen hundre kamper. Sørg også for å ikke spille med slitne spillere. Under 90 fitness er ikke noe særlig å starte en kamp med. Se også på stamina på spillerne.

Diaby er nok brukbar/god på CDM og CM, men for dårlig passing og shooting til å være CAM. Blir kanskje litt defensivt med både Matic og Tiote. Kan for eksempel sette inn Ramsey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...