Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hver gang motstander tar et skudd så går 8 av 10 inn, har Casillas i mål (mur) mens jeg selv trenger 19 skudd på å score 1 mål... dem kan skyte igjennom keeperen eller rett i krysset , selv om dem har sølv spillere.... er her cheats eller suger jeg virkelig big time i å avslutte? spiller jeg mot ps4 så scorer jeg ofte på (lignende muligheter)

hvordan pleier dere som regel å avslutte? kun med 0 ? eller holder dere inne R1 for å plassere eller?P?

Endret av KeyanZa
Lenke til kommentar

hver gang motstander tar et skudd så går 8 av 10 inn, har Casillas i mål (mur) mens jeg selv trenger 19 skudd på å score 1 mål... dem kan skyte igjennom keeperen eller rett i krysset , selv om dem har sølv spillere.... er her cheats eller suger jeg virkelig big time i å avslutte? spiller jeg mot ps4 så scorer jeg ofte på (lignende muligheter)

hvordan pleier dere som regel å avslutte? kun med 0 ? eller holder dere inne R1 for å plassere eller?P?

Når du kommer alene med keeper må du bruke finesse skudd. Går 95% inn :)

Endret av Giroud17
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva faen det er som skjer? Jeg leder 3-0 etter halvtimen, har utspilt motstander etter alle kunstens regler. Han spiller gjennom Sturridge mot etablert forsvar, Sturridge parkerer forsvarsspilleren min, kommer alene gjennom med keeper og scorer. Det var direktepasninger 2-3 ganger, så jeg rakk ikke å falle av med forsvaret.

Men etter pause: HVA FAEN SKJER!?!?! Jeg legger meg på ultradefensiv fordi han presser noe jævlig høyt. Hver gang han får tak i ballen, slår han én lav gjennombruddspasning rett fram, gjennom hele forsvaret mitt og til Sturridge/Tevez som utligner til 3-3. Han vinner selvfølgelig kampen 4-3. Hvordan i helvete er det ment at man skal forsvare seg mot dette?

FIFA15 er den verste utgaven jeg noensinne har vært borti. Absolutt alle, utelukkende uten unntak, jeg har spilt mot slår kun høye gjennombruddspasninger, løper rundt forsvaret og scorer på BS.

Og hvordan er det man får til så jævlig høyt press, hvor spillerne presser ballfører konstant, gjerne med flere spillere samtidig? Får det ikke til. Setter på høyt press, hjelper ingenting.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva faen det er som skjer? Jeg leder 3-0 etter halvtimen, har utspilt motstander etter alle kunstens regler. Han spiller gjennom Sturridge mot etablert forsvar, Sturridge parkerer forsvarsspilleren min, kommer alene gjennom med keeper og scorer. Det var direktepasninger 2-3 ganger, så jeg rakk ikke å falle av med forsvaret.

Men etter pause: HVA FAEN SKJER!?!?! Jeg legger meg på ultradefensiv fordi han presser noe jævlig høyt. Hver gang han får tak i ballen, slår han én lav gjennombruddspasning rett fram, gjennom hele forsvaret mitt og til Sturridge/Tevez som utligner til 3-3. Han vinner selvfølgelig kampen 4-3. Hvordan i helvete er det ment at man skal forsvare seg mot dette?

FIFA15 er den verste utgaven jeg noensinne har vært borti. Absolutt alle, utelukkende uten unntak, jeg har spilt mot slår kun høye gjennombruddspasninger, løper rundt forsvaret og scorer på BS.

Og hvordan er det man får til så jævlig høyt press, hvor spillerne presser ballfører konstant, gjerne med flere spillere samtidig? Får det ikke til. Setter på høyt press, hjelper ingenting.

Kalles Fifa momentum og er et kjent fenomen. Du dominerer kampen fullstendig og burde vunnet med 5-6 mål, isteden kollapser hele laget ditt og motstanderen kommer til. For å presse de skyhøyt prøv å ta på Offside Trap sammen med High Pressure, da flytter hele forsvarslinja seg høyere i banen samtidig som du presser motstanderen. Beveg deg mye med spillerne, flytt de konstant der du tror motstanderen din kommer til å sentre.

Lenke til kommentar

EA kan fortsette å nekte, men at dette spillet har en form for "hjelp" når man ligger under tviler jeg ikke på. Plutselig begynner spillere å få dårlig touch, forsvaret vinner ikke lenge dueller og pasninger blir vanskeligere.

Ja, momentum finnes. Idiotisk funksjon som ødelegger spillopplevelsen. Har ingenting med om du leder eller ligger under i min erfaring. Vet ikke hva som "trigger" funksjonen. Random? Uansett, spill ball, ro ned tempoet når du merker at spillerne dine gjør feil etter feil. Momentumet til motstanderen detter av etter en stund.

Du vil selv også få det i løpet av en kamp.

Lenke til kommentar

Forslag til FIFA-funksjon

Man burde kunne rate motstander etter oppførsel. Det er faen meg så mange som oppfører seg som de er mentalt 12 år. Passer ballen frem og tilbake i forsvar, kjører hysje-feiringen, ser alt av repriser uansett hva, osv. Hadde fått en så mye bedre spillopplevelse om jeg hadde sluppet å bruke tid på slike motstandere.

Lenke til kommentar

Tanken er god, men forutsetter at folk er voksne nok til å gi en sann vurdering, og der er jeg rimelig skeptisk. Antagelig mange som vil gi en dårlig vurdering bare fordi man tapte og så er det sikkert noen som bare hadde gitt samtlige en dårlig vurdering.

Helt enig i at man møter litt for mange drittunger, som er veldig ødeleggende, men spørs om man får gjort noe med det.

Hamstret 44 stk:

0f14fceaee700bfd7c82db7c92c552b8.gif

Lenke til kommentar

Har de sluppet 100k pakker? Har ikke Holdt meg så veldig oppdatert bortsett fra de 24 timers tilbudene.

Nei, de har enda ikke sluppet 100K eller 50K pakker. Hørt rykter om at det er 50K pakker i morgen, men jeg tviler....

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

han har da forandret i custom tactics som er helt lov og jeg gjør det selv, er utrolig dårlig lagt opp til i årets fifa FUT så må gjøre dette før hver jævla game startet(kan ikke lagre noe der) men der kan dus ette hvordan laget skal bevege seg og oppføre seg samt hvor høyt de presser og hvor aggresivt de vil presse, dette vinner meg som regel kamper på ett riktig oppsett, dette har vært der siden fifa 09 men blitt mindre og mindre brukt.

Så har man også momentum da, som gjør at spillerne får utrolig selvtillit når noe går deres vei, akkurat som på ekte, og da treffer de gjerne som regel på mer sjanser enn da de ikke har fått momentumet. ^^

er spent på den packen de skal slippe ut imorgen, hvis PSN er oppe da :p

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om å kjøpe inn sif Lacazette? I fjor oppgraderte vel EA også in-formsene til spillere som ble oppgradert. Da kan han fort ende opp med 90+ pace, 90 dribbling og 90 shooting. Koster ca. 80 k på Xbox, og i løpet av helgen blir han jo sikkert enda billigere.

Samme gjelder jo for sif De Gea, men han koster jo 230k.

Lenke til kommentar

Den siden der tar bare passninger og ballbesittelse og dermed gir en grunn til hver person.

Så om man spiller ballen på tvers i forsvaret og har høy ballbesittelse vil man få høy rating. Det er uansett ikke de som spiller pasninger på tvers bak som er de verste å spille mot. Siden de skaper som regel utrolig lite og man får utrolige mange muligheter mot de fordi de ikke har sjanse til å skape sjanser når man må begynne å trille fort. Det verste er de som spiller på få touch, gjerne på risiko og ut på kantene. De spillerne har nok lavere ballbesittelse.

Lenke til kommentar

Må man betale for å spille online på PlayStation4?

Ja, søk på Playstation plus.

------

22af994df3b185653f9eda0b4d54f638.png

:D:D

Noe av det mest ******** jeg har lest på lenge. Dette stemmer overhodet ikke. pasning og ballbesittelse er veldig unøyaktig, og kan gi et annet perspektiv enn fakta. Jeg har stort sett ballen i 60% hver kamp, men jeg har 35% på statistikken, hvordan kan det stemme? funker neppe.

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Virker ganske riktig med 58 % ballbesittelse og 79 % pasningssikkerhet på meg. Men statistikken er nok bare basert på sesongkamper, og der har jeg bare spilt 14 kamper. Spiller omtrent bare turneringer.

Morsomt at tre av fem formasjonsforslag er formasjoner med fem bak, som jeg ikke spiller mot.

Angående winter upgrades er jeg igang med hamstring nummer to (etter Henry, hvor jeg endte opp med 43 stk). Kan være lurt å følge med på hvem som har fått oppjustert rating på seasons og hva som blir skrevet på EA-forumet. En 64 rated spiller (i en toppklubb) som nå er godt oppe på 70-tallet (får ikke sjekket nå siden jeg ikke får koblet til PSN) i seasons blir ganske sikkert oppgradert på ultimate team også. Da blir isåfall bronsekortet fjernet fra pakkene.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...