Corporal Jenkinson Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Jeg bryr meg ikke om hvilke spillere folk bruker, jeg fokuserer mer på folks spillestil. Folk må gjerne spille med Ibarbo og Emenike hvis de spiller ordentlig fotball, men sannsynligheten for å møte en slik person er jo tilnærmet lik null. Jeg hadde Doumbia i den kampen, men alt handler om hvordan man spiller. Jeg går ikke på raid fra avspark og jeg løper ikke i bue rundt forsvarerne. Jeg spiller meg igjennom ved å bruke pasninger eller dribling, og når jeg først er igjennom gir jeg bånn gass mot mål. Bruker bare raske spillere for å ikke bli løpt opp av raske forsvarere, i tillegg til at det er en fordel å komme først når ballen ligger fritt. Mange desperate sjeler der ute, som bare skal vinne kampene. Hvordan er ikke så nøye. Ifjor skulle halvparten av motstanderne slå den lange ballen fra avspark, nå skal alle disse gå på raid. Fatter ikke at de gidder å vinne på det. Tror jeg har møtt 3-4 stykker som har prøvd seg på den lange ballen i år. Synes det er ganske interessant. Veldig spesielt at du mener at jeg tapte fordi jeg ikke klarte å utnytte en slik midtbane. Det sier mye om hvor lite du vet om hva som er viktig i FIFA. Jeg er godt fornøyd med eget spill og føler meg sikker på at jeg ville vunnet hvis han hadde en mer ordinær angrepsrekke. At du sliter å forsvare deg mot en så ensidig spillestil kan du takke deg selv for. Med litt ferdigheter klarer du å forsvare deg, og jeg ser for meg at det er alltid motstanderen som spiller feigt og latterlig, mens du selv aldri er skyld. Du bruker kun raske spillere? Smålig å klage over motstandere da. Kanskje du heller burde investert i spillere som kan å drible og sentre, for du vinner ikke i lengden av å ha pace-spillere. Du slår vel lange baller over motstanderen i tillegg? Synes du ikke det er like desperat å slå langt?(du tar vel typ 100 Ronaldo-chops i løpet av kampen som du kaller for "dribling"?) Du sier du spiller gjennombruddspasninger og pasninger i mellom ledd. Da burde det ikke være problemer å komme seg igjennom laget der med spillere som Iniesta og Rodríguez(i tillegg til Vidal som har H/H) ofte er ute av posisjon og er svake defensivt. EDIT: Altså jeg sier ikke at du skal kunne slå det laget der 10 av 10 ganger, for all del et meget bra lag og spillestilen hans er jeg enig i at er kjip å møte. Men er jævla lei av å høre folk klage uansett hvordan motstanderen spiller, hvilke spillere de har og alt som går i mot folk. Noen ganger kan man vel bare innse at man ikke er god nok? Endret 3. november 2014 av cfthompson Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Kanskje den sykeste angrepsrekka på spillet. De har pace + ballferdigheter + skudd + avslutninger + styrke på Ronaldo og Bale. Man skal være rimelig skilla for å stoppe et slikt angrep, spesielt om man ikke har all verden av forsvarsspillere. Hvordan midtbana er relevant skjønner jeg ikke. I FIFA er det vel omtrent ikke en midtbane duell? Ballen går enten over, rundt eller tvers igjennom på en pasning. Tror du/dere undervurderer utspill og andre dueller på midtbanen, da det er ofte bruddet i midtbaneleddet som leder til mål. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Kanskje den sykeste angrepsrekka på spillet. De har pace + ballferdigheter + skudd + avslutninger + styrke på Ronaldo og Bale. Man skal være rimelig skilla for å stoppe et slikt angrep, spesielt om man ikke har all verden av forsvarsspillere. Hvordan midtbana er relevant skjønner jeg ikke. I FIFA er det vel omtrent ikke en midtbane duell? Ballen går enten over, rundt eller tvers igjennom på en pasning. Tror du/dere undervurderer utspill og andre dueller på midtbanen, da det er ofte bruddet i midtbaneleddet som leder til mål. Ja, det er jeg enig i. Jeg skal innrømme at jeg slipper inn flest mål pga. dårlig spill på midtbanen fra min side. Jeg spiller i 4-1-2-1-2 med Matic/Fernando som cdm, og Eriksen/Nasri og Willian/Miralles på henholdsvis LM og RM. Litt usikker på forbedringer der. Jeg føler uansett at forsvaret mitt ble bedre etter at jeg fikk hentet inn Kos, Mangala, Cahill, Moreno og Coleman. Vet du om noen bedre PL spiller jeg evt. kunne brukt på midten? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Matic er knallgod, så han ville jeg nok ha beholdt med mindre du har råd til Yaya Touré. Liker også kantene dine Willian og Eriksen. Du kunne eventuelt ha kjøpt Schürrle som er sterkere og har bedre workrates, men har merket selv at Schürrle er veldig anonym i kampene og er lite involvert i spillet. Selv klarer jeg ikke å spille i 4-1-2-1-2, føler da at den defensive midtbanespilleren er den som er med framover av en eller annen merkelig grunn... Vet ikke hvem du har på CAM(Oscar muligens?), men liker selv å ha en med ok+ styrke slik at den i alle fall vinner noen dueller. Jovetic for eksempel. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Har Fabregas og Sigurdsson som CAM. Jeg har også vurdert å bytte formasjon ettersom jeg føler også nettopp det at CDM blir med veldig mye frem. Ofte så trær Fabregas til Matic, noe jeg mener ødelegger flyten i angrepet og i alle fall faren for mål mot på kontringer. Har Sturridge, Costa, Remy og Welbeck som spisser. Prøvde meg med 3-5-2 i starten uten særlig hell. Litt usikker på en formasjon kan funke til laget mitt Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Anbefaler 4-4-2 og 4-3-2-1! Har brukt 4-5-1 også litt, og det fungerer også bra! Spilte litt med 5 bak i starten, men det er kjedelig uten tekniske kanter! Jeg har en liten gjeng vinger, Valencia, Young, Eriksen, Sanchez, Schurrle og Lamela. Sanchez er bankers på høyre, men jeg syntes også at Schurrle blir veldig anonym! Synd at Willian ikke er LM. Hazard er alt for dyr. Må vel prøve Eriksen mer Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg bryr meg ikke om hvilke spillere folk bruker, jeg fokuserer mer på folks spillestil. Folk må gjerne spille med Ibarbo og Emenike hvis de spiller ordentlig fotball, men sannsynligheten for å møte en slik person er jo tilnærmet lik null. Jeg hadde Doumbia i den kampen, men alt handler om hvordan man spiller. Jeg går ikke på raid fra avspark og jeg løper ikke i bue rundt forsvarerne. Jeg spiller meg igjennom ved å bruke pasninger eller dribling, og når jeg først er igjennom gir jeg bånn gass mot mål. Bruker bare raske spillere for å ikke bli løpt opp av raske forsvarere, i tillegg til at det er en fordel å komme først når ballen ligger fritt. Mange desperate sjeler der ute, som bare skal vinne kampene. Hvordan er ikke så nøye. Ifjor skulle halvparten av motstanderne slå den lange ballen fra avspark, nå skal alle disse gå på raid. Fatter ikke at de gidder å vinne på det. Tror jeg har møtt 3-4 stykker som har prøvd seg på den lange ballen i år. Synes det er ganske interessant. Veldig spesielt at du mener at jeg tapte fordi jeg ikke klarte å utnytte en slik midtbane. Det sier mye om hvor lite du vet om hva som er viktig i FIFA. Jeg er godt fornøyd med eget spill og føler meg sikker på at jeg ville vunnet hvis han hadde en mer ordinær angrepsrekke. At du sliter å forsvare deg mot en så ensidig spillestil kan du takke deg selv for. Med litt ferdigheter klarer du å forsvare deg, og jeg ser for meg at det er alltid motstanderen som spiller feigt og latterlig, mens du selv aldri er skyld. Du bruker kun raske spillere? Smålig å klage over motstandere da. Kanskje du heller burde investert i spillere som kan å drible og sentre, for du vinner ikke i lengden av å ha pace-spillere. Du slår vel lange baller over motstanderen i tillegg? Synes du ikke det er like desperat å slå langt?(du tar vel typ 100 Ronaldo-chops i løpet av kampen som du kaller for "dribling"?) Du sier du spiller gjennombruddspasninger og pasninger i mellom ledd. Da burde det ikke være problemer å komme seg igjennom laget der med spillere som Iniesta og Rodríguez(i tillegg til Vidal som har H/H) ofte er ute av posisjon og er svake defensivt. EDIT: Altså jeg sier ikke at du skal kunne slå det laget der 10 av 10 ganger, for all del et meget bra lag og spillestilen hans er jeg enig i at er kjip å møte. Men er jævla lei av å høre folk klage uansett hvordan motstanderen spiller, hvilke spillere de har og alt som går i mot folk. Noen ganger kan man vel bare innse at man ikke er god nok? Det utsagnet blir rett og slett for dumt. Vet ikke om du evner å se det selv. Og når sa jeg at jeg bare bruker raske spillere? Jeg sa at jeg brukte Doumbia i den kampen, og jeg bruker Doumbia på en ganske grei måte. Doumbia er en god spiller bortsett fra hurtigheten også, han er ikke Musa. Du er i overkant ivrig på avtrekkeren, og du kommer med mange antagelser tatt ut av løse lufta. 1 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Posisjonen, CDM, virker å være ødelagt. Var vel slik på Fifa 14 også. Det jeg mener er at spillerne alltid er med fremover. Selv med low/high wr. Skjønner det ikke, jeg. 352 var fantastisk på Fifa 13. Da hang de to CDM bak med resten av forsvarerne. Var herlig. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg bryr meg ikke om hvilke spillere folk bruker, jeg fokuserer mer på folks spillestil. Folk må gjerne spille med Ibarbo og Emenike hvis de spiller ordentlig fotball, men sannsynligheten for å møte en slik person er jo tilnærmet lik null. Jeg hadde Doumbia i den kampen, men alt handler om hvordan man spiller. Jeg går ikke på raid fra avspark og jeg løper ikke i bue rundt forsvarerne. Jeg spiller meg igjennom ved å bruke pasninger eller dribling, og når jeg først er igjennom gir jeg bånn gass mot mål. Bruker bare raske spillere for å ikke bli løpt opp av raske forsvarere, i tillegg til at det er en fordel å komme først når ballen ligger fritt. Mange desperate sjeler der ute, som bare skal vinne kampene. Hvordan er ikke så nøye. Ifjor skulle halvparten av motstanderne slå den lange ballen fra avspark, nå skal alle disse gå på raid. Fatter ikke at de gidder å vinne på det. Tror jeg har møtt 3-4 stykker som har prøvd seg på den lange ballen i år. Synes det er ganske interessant. Veldig spesielt at du mener at jeg tapte fordi jeg ikke klarte å utnytte en slik midtbane. Det sier mye om hvor lite du vet om hva som er viktig i FIFA. Jeg er godt fornøyd med eget spill og føler meg sikker på at jeg ville vunnet hvis han hadde en mer ordinær angrepsrekke. At du sliter å forsvare deg mot en så ensidig spillestil kan du takke deg selv for. Med litt ferdigheter klarer du å forsvare deg, og jeg ser for meg at det er alltid motstanderen som spiller feigt og latterlig, mens du selv aldri er skyld. Du bruker kun raske spillere? Smålig å klage over motstandere da. Kanskje du heller burde investert i spillere som kan å drible og sentre, for du vinner ikke i lengden av å ha pace-spillere. Du slår vel lange baller over motstanderen i tillegg? Synes du ikke det er like desperat å slå langt?(du tar vel typ 100 Ronaldo-chops i løpet av kampen som du kaller for "dribling"?) Du sier du spiller gjennombruddspasninger og pasninger i mellom ledd. Da burde det ikke være problemer å komme seg igjennom laget der med spillere som Iniesta og Rodríguez(i tillegg til Vidal som har H/H) ofte er ute av posisjon og er svake defensivt. EDIT: Altså jeg sier ikke at du skal kunne slå det laget der 10 av 10 ganger, for all del et meget bra lag og spillestilen hans er jeg enig i at er kjip å møte. Men er jævla lei av å høre folk klage uansett hvordan motstanderen spiller, hvilke spillere de har og alt som går i mot folk. Noen ganger kan man vel bare innse at man ikke er god nok? Det utsagnet blir rett og slett for dumt. Vet ikke om du evner å se det selv. Og når sa jeg at jeg bare bruker raske spillere? Jeg sa at jeg brukte Doumbia i den kampen, og jeg bruker Doumbia på en ganske grei måte. Doumbia er en god spiller bortsett fra hurtigheten også, han er ikke Musa. Du er i overkant ivrig på avtrekkeren, og du kommer med mange antagelser tatt ut av løse lufta. Du skriver det selv ganske tydelig. "Jeg hadde Doumbia i den kampen, men alt handler om hvordan man spiller. Jeg går ikke på raid fra avspark og jeg løper ikke i bue rundt forsvarerne. Jeg spiller meg igjennom ved å bruke pasninger eller dribling, og når jeg først er igjennom gir jeg bånn gass mot mål. Bruker bare raske spillere for å ikke bli løpt opp av raske forsvarere, i tillegg til at det er en fordel å komme først når ballen ligger fritt. " Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Ja vel, da misforstod du. Det kan leses på to måter, og min betydning var "eneste grunnen til at jeg bruker raske spillere...". Lenke til kommentar
barezell Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Jeg begynner frykte at fifa 15 er så broken at det ikke lar seg fikse med patcher. Burde seriøst vurdere å scrappe ignite og starte på nytt igjen, men da ser vi dessverre ikke noe forandring før i fifa 18 1 Lenke til kommentar
New77Era Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Føler nøkkelen ligger på midtbanen, jeg bytter mellom 2 lag hele tiden og jeg merker når jeg vinner duellene på midten, har laget bedre flyt, virker kvikkere, har mer kontroll på formasjon og spillestil. Har skjedd alt for ofte at jeg har en midtbane som er veldig teknisk men ikke så duellsterke, jeg tar utspark også vinner motstanderen duellen på midten, så løper han rett frem eller bruker lobbepassning over forsvarspillerne og da er jeg fucked! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Har testa Kroos i noen dager nå og herregud for en spiller. Er litt treg og svak defensivt, men den pasningsfoten er helt latterlig! Ga meg en helt ny dimensjon offensivt. Sliter litt med å velge midtbanespiller. Boateng er et must siden jeg velger å ha Lahm også på banen i en treer på midten. Finner ikke den perfekte spilleren. Ønsker en sterk spiller med god fot, men de fins jo ikke i Bundesliga. Luiz Gustavo er veldig god defensivt, men eier ikke ballkontroll. Kanskje en hybrid? Har aldri satt opp en hybrid før, men det er kanskje litt vanskelig når det eneste jeg ønsker å bytte ut er en midtbanespiller? E: Vurderer å selge et par spillere å kjøpe Bastian, noen som har erfaring med han? Endret 4. november 2014 av Espp Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 @Espp Formasjon du bruker? Hva med Khedira? Har ikke testa han selv. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Khedira er mye av det samme som Luiz Gustavo, bortsett fra at pace'en. Høy og god defensivt, men dårlig med ballen. De to ville jeg bare brukt på CDM. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) @Espp Formasjon du bruker? Hva med Khedira? Har ikke testa han selv. Litt forskjellig. 433, 4321, 532 (lenge siden). Liker å ha tre på midten, enklere å forsvare seg Edit: Khedira har jeg ikke testet i FUT, men både som Tyskland og Real. Syns han er fryktelig dårlig, mye verre enn Gustavo. Endret 4. november 2014 av Espp Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Xabi Alonso? Har alltid vært et beist i FIFA, jeg hadde hatt ham i CDM-posisjonen hadde jeg spilt med et anker. Har også veldig bra langskudd. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Xabi Alonso? Har alltid vært et beist i FIFA, jeg hadde hatt ham i CDM-posisjonen hadde jeg spilt med et anker. Har også veldig bra langskudd. Kjøpte han i går. Veldig lik Kroos bare litt tregere, men bedre defensivt. Problemet med Xabi er elendig utholdenhet. På slutten av kampene har han absolutt 0 igjen. Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Irriterer meg grønn over hvordan dommerne håndterer offside på dette spillet her. Når jeg snapper opp en ball fra en spiller som har vært i offside og kan sette i gang en kontring, så blir det aldri dømt fordel! Selv når en spiller i offside ikke har vært nær ballen engang og jeg vinner den blir det dømt for offside. Håper virkelig EA fikser dette i Fifa 16. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå