Ezio Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Bolly er vel raskest på spillet? Men jeg har merket meg at det er like så viktig å ha høy acc. om man ønsker å kunne rykke fra spillerne. Fullt mulig. Vet bare at Aubameyang er latterlig rask. Han parkerer alt og alle. Har ikke testet han i FUT, men spiller stort sett med Dortmund på vanlig seasons. ___________________________________________________________________________ Da har jeg fått testet ut 5-3-2 ordentlig, og herre min hatt for en deilig formasjon. De aller fleste vil nok tenke at den er defensiv og at man derfor bare kan satse på kontringer (pace), men der tar dere feil. Det er kanskje den mest offensive formasjonen jeg har testet, og iallfall den formasjonen som åpner opp forsvar best av alt. Defensiv: Helt fantastisk. Har slitt litt mot sikk-sakk og kontringer siden spillet kom ut, men nå begynner ting virkelig å sitte. Det er helt herlig å forsvare seg i 5-3-2. Aldri har det vært så lett! Siden man spiller med 5 i bredden bak er det mye enklere å stoppe sikk-sakk. De har problemer med å bestemme retning siden det er mindre rom og en spiller vil alltid være såpass nær at han kan stoppe dem enkelt. I tillegg så er det lite rom for gjennombrudd nært mål. En linje på 5 bak og de tre midtbanespillerne trekker bak. Det at det er 8 mann bak ballen gir ekstremt lite rom for angripende lag. - Enklere å stoppe sikk-sakk spillere. - Lite rom for gjennombrudd nært mål - 8 spillere bak ballen + en spiss som trekker litt dypt. Offensiv: Her tror jeg mange tenker at det vil være vanskeligere siden man har 5 stk bak. Det er faktisk ikke tilfelle. Backene kommer opp i angrep og får ekstremt med rom ute på kant siden spillet tydeligvis ikke registeret at man har kanter. I tillegg ligger en av midtbanespillerne alltid dypt og åpner opp for pasninger bakover hvis det trengs. Det vil si at man har 6 spillere med opp i angrep. 2 spisser, 2 midtbanemenn og 2 sidebacker + den dype midtbanespilleren. Jeg får satt opp trekanter ofte og har ingen problem med å snu/vende spillet. - Mange å spille på hele tiden, vanskelig å miste ball - Mye rom, mye bevegelse. Dette er uten tvil den beste formasjonen jeg har testet til nå. Robben skinner som aldri før. Han har sikkert en 25 mål på de siste 6-7 kampene, og jeg trykker altså ikke bare på (L1+)trekant. Det eneste "problemet" jeg har med formasjonen er at jeg ikke får brukt Reus ordentlig. Han spiller som dere kan se under som en av de sentrale på midten og kommer seg ikke inn i kampen. Vurderer å bruke han på mitt andrelag som spiss, men foreløbig får han bare være der han er. Tenke at jeg skulle gå for Ribery (mangler 300k....) når jeg får råd, sånn at jeg kan bruke han i samme rolle som Robben på andrelaget mitt. Er det noen som har erfaring med han? Bruker førstelaget mitt til å spille online og andrelaget på singel player når de andre trenger litt hvile. Etter jeg la om formasjon har jeg kun tapt èn kamp mot AI på legendarisk. Til og med mot AI er det blitt lett. Digger 5-3-2 helt sykt og anbefaler den til de fleste. Det dumme er at du mest sannsynlig får en spiller eller to som blir overflødig. Her er lagene jeg bruker nå: Førstelag: Singel player: Ikke pace abuser nei? Utelukkende pace abuser når man setter REUS som CM og Robben som Spiss. Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.. Du spiller også med 5 bak som er enda større antydning på pace abusing når du velger å stille med de raskeste stopperene.. 5 bak er også "hatet" fordi det er defensive kynisk formasjon som folk forbinder med feighet og pace/counterattack.. Nei dette ble bare dumt. Glad jeg overkjører sånne dritt spillere hver dag, smaker ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 åpna en pakke og der fikk jeg Sigurdasson IF som er verd 16k. Tror dere at han kommer til å stige eller synke ned mot 10k? Hold på han du BPL spillere informs øker som regel alltid å statsene hans er jo ikke dårlige for en CM plass akkurat.. Tipper han blir å se på 25-30k etterhvert. Må bare være tålmodig med slikt, pris forandringer skjer ikke med det første med mindre de blir pris locka 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Det er lenge til han er verdt 25-30k. Det skjer ikke iløpet av noen uker. Tipper at han vil gå ned noen tusen, kanskje han er på rundt 12k om en uke. Kjøpte IF Donovan for 10.250 i dag. Discard er 9.638 hvis jeg husker riktig. Fra TOTW 3, nå er det TOTW 5. Ikke så lett å linke med, men grønn link med spillere som IF Keane og Jermaine Jones. Kommer til å kjøpe inn noen IF Keane tenker jeg. Endret 16. oktober 2014 av oscrue10 Lenke til kommentar
SuperdenT Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Begynner å bli happy med laget mitt nå http://www.futhead.com/15/squads/4474680/ Knall angrepslag. Litt svak midtbane som ville ha fått gjennomgå av mine spillere, men det kan jo hende at du hadde skåra flere mål enn meg da Er det 5-3-2 med cam eller uten cam du spiller med Espp? Den uten CAM, altså den som heter 5-3-2. Kan legge til at jeg bruker samme instruksjoner som Nederland bruker, for å sette en ekstra svong på laget! Gå inn på avspark og velg Nederland. Gå på lagoppstilling og noter ned hvordan taktikk / instruksjoner de bruker. Laget vil opptre helt annerledes. Glemte å skrive det i det andre innlegget mitt - Det var på grunn av endringene i instruksjonene jeg lurte på om man ikke kunne lagre det. Er litt kjedelig å sette instruksjonene foran hver kamp, men nå gjør jeg det på 10-12 sek ca. Svak midtbane, hva tenker du er sterk midtbane? Pogba, Toure og Tevez er latterlig sterke så de vinner ballen veldig veldig ofte. I tillegg er Tevez hurtig så han løper opp kontringer. Ide til fobedringer? Jeg har slitt veldig med Fifa15, har ikke funnet en formasjon/spillere som har passet godt nok sammen. Spilte tidligere med spansk lag med Bale, Neymar og Messi + Modric, Rakitic og Khedira. Problemet med spanske laget var at jeg slet med å holde ballen i laget på midtbanen siden de småtassene var så svake. Nå føler jeg endelig at jeg kan gjøre det litt bra og det er mye pga at midtbanen er så utrolig sterke. I tillegg er jo Aguero helt syk (Messi vet vi er syk). Messi har vel 22 mål på 17 kamper og Aguero 15 mål på 9 kamper. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Er det noen som har fått FIFA points uten å betale for det de siste dagene? Leste om det på reddit og sjekket min egen konto. Der var det 4650 points, og det har ikke blitt trukket noe fra kontoen min. .Edit: Har selvfølgelig brukt de opp. Beste jeg fikk var Schurrle. Og diverse raske krapyl (Doumbia osv). Jeg tror de gjør det for å provosere. Endret 16. oktober 2014 av OlavF Lenke til kommentar
Espp Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Klipp. Wow, noen datt i grøten i dag. 1) Lær deg å korte ned innlegg. Det vil gjøre hverdagen til alle andre bedre. 2) Leste du teksten? Skrev at jeg slet med å få inn Reus i rollen og at jeg like greit kan bruke hvem som helst. Klart at jeg måtte teste å få bruke spilleren min til 200k. Har ikke så mye penger og kan ikke bare skifte ut alle spillerne mine hele tiden. 3) Robben har spilt og mestrer rollen som ST, selv om kortene på FUT ikke er ST. Se gjerne litt ekte fotball sånn at du skjønner hva jeg mener. 4) Pace abuser? Hvordan kan du dømme det ut av hvordan formasjon jeg bruker? "Klare tegn.." er bare bullshit å bruke mot meg, for du vet ikke hvordan jeg spiller i det hele tatt. At du ser på spillerne mine og sier "faens pace abuser" får være ditt problem, men les gjerne gjennom innlegget igjen og se hva jeg har skrevet om rom og bevegelse. 5) Raskeste stopperne? Derfor Pace abuser? De er også de stopperne med best Def/Phys. Svarte altså, at jeg har de beste stopperne (Benatia / Sokratis). Santana blir brukt istedenfor Dante (Som er alt for treg) til jeg får råd til å kjøpe Boateng (som er alt for dyr, har andre prioriteringer). Hurtighet på en midtstopper er jo viktig, eller ser du ikke fotball i virkeligheten? Hvorfor du mener det blir dumt skjønner jeg ikke. Ikke en eneste gang skrev jeg i forrige innlegg at jeg jeg trykker (L1+)Trekant med første mulighet. Jeg har 50-65% possession når jeg spiller FIFA. Slik spiller jeg: - Aggressiv gjenvinning av ball. Hurtig, høyt press - uten å miste balansen i forsvar. Gjerne med to spillere hvis mulig. - Mot etablert: Bygger opp spillet bakfra og venter tålmodig på at motstander driter seg ut og skaper rom for en pasning som åpner opp forsvaret. En target spiss, en bakromsspiss. Truer flere rom + kanter hele tiden for å skape pasningalternativer og strekk i forsvaret. Hvis muligheten ikke byr seg, sentrer jeg tilbake til keeper (bakerste mann i forsvar) og starter på nytt. - Motstander i ubalanse: (kontring) Hurtig fotball langs bakken. Motstander skal ikke få tid til å komme tilbake med midtbanen. Skaper ubalanse i forsvaret med 1-2 løp, men ender ofte hos Robben som springer fra de fleste. Kontring er en del av fotball og er absolutt ikke pace abuse i mine øyner. (L1+)Trekant spill er derimot utnytting av hurtige spisser. Svarte altså at Chelsea, Dortmund, Arsenal, Man Utd, City osv.osv.osv.osv utnytter at de har en hurtig spiller eller to når motstaderen driter seg ut. Åpne øynene dine og les innlegget. Du var flink å ikke skrive "sånne som deg", men det er jo klart at du sikter til meg. Godt at du er så mye bedre enn resten da. Svak midtbane, hva tenker du er sterk midtbane? Pogba, Toure og Tevez er latterlig sterke så de vinner ballen veldig veldig ofte. I tillegg er Tevez hurtig så han løper opp kontringer. I tillegg er jo Aguero helt syk (Messi vet vi er syk). Messi har vel 22 mål på 17 kamper og Aguero 15 mål på 9 kamper. Legger meg egentlig litt flat. Hadde ingen erfaring med Di Maria eller Toure når jeg skrev det. I tillegg virket det ganske svakt med Tevez og Di Maria på midten. Har spilt litt med City og fått erfaring med Aguero, Silva Toure, samt United sånn at jeg har fått testet Di Maria (Falcao, Rooney osv). Eneste måten jeg får testet om det er spillere jeg ønsker å kjøpe på FUT. Laget ditt er jo nesten pefekt! Tror kanskje jeg ville byttet ut Tevez med en som har bedre DEF, men det kan jo hende at han gjør opp for noe svak DEF med sine gode PHY. Hvis du bytter så ville jeg lett etter en spiller som har samme hurtighet siden FIFA 15 handler om kontroll bakover. Ellers enn det ser det virkelig bra ut 1 Lenke til kommentar
SuperdenT Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Svak midtbane, hva tenker du er sterk midtbane? Pogba, Toure og Tevez er latterlig sterke så de vinner ballen veldig veldig ofte. I tillegg er Tevez hurtig så han løper opp kontringer. I tillegg er jo Aguero helt syk (Messi vet vi er syk). Messi har vel 22 mål på 17 kamper og Aguero 15 mål på 9 kamper. Legger meg egentlig litt flat. Hadde ingen erfaring med Di Maria eller Toure når jeg skrev det. I tillegg virket det ganske svakt med Tevez og Di Maria på midten. Har spilt litt med City og fått erfaring med Aguero, Silva Toure, samt United sånn at jeg har fått testet Di Maria (Falcao, Rooney osv). Eneste måten jeg får testet om det er spillere jeg ønsker å kjøpe på FUT. Laget ditt er jo nesten pefekt! Tror kanskje jeg ville byttet ut Tevez med en som har bedre DEF, men det kan jo hende at han gjør opp for noe svak DEF med sine gode PHY. Hvis du bytter så ville jeg lett etter en spiller som har samme hurtighet siden FIFA 15 handler om kontroll bakover. Ellers enn det ser det virkelig bra ut Takk Jeg føler selv at det ikke er så lett å forbedre laget atm, men ja om jeg skulle byttet ut Tevez så er vel Ramires eller Diego Costa nærmest (Costa har dårlig passing) og Ramires er ikke like sterk som Tevez. Det er en fryd å spille med dette laget siden jeg faktisk føler at jeg får til ett brukbart spill. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Noen som har kjøpt coins å fått advarsel? Lenke til kommentar
New77Era Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Er det noen som har prøvd en del columbianske spillere? Jeg lagde meg et nytt hybrid lag i går for å teste, 4312 formasjon spissene: Ibarbo - Martinez offensiv midtbane: Ramosmidtbane: Quintero, Guarin. StrootmanForsvar: Alex Sandro, Juan Jesus, Vidic, Richards Keeper: Handanovic Angrep: Dette laget e det beste laget eg har spilt i hele min fifa ultimate team "karriere". Har vunnet 9 kamper og spilt 1 uavgjort. Kan godt være det er pga min spillestil, men jeg liker å spille mye langs midten, være aggresiv oppi spillere. Ramos som CAM eller offensiv midtbane på norsk e helt utrolig fantastisk! Han er sterk, høy, rask, vinner ballen hele tiden, og passningene er ikke så gale...Midtbane: Guarin har jeg satt på som en som skal holde igjen under angrep, fullstendig kontroll på midten, Quintero som gir teknikk og fart, og Strootman som gir stabilitet og styrke defensivt.Forsvar: Vidic som knuser til i duellene, er ikke så rask nei men Juan Jesus ved siden av som har 78 i fart hjelper utrolig til, sidebackene Alex Sandro og Richards bidrar med bra fysikk og styrke.. Laget kostet ca 40 000 coins å lage, ikke så gale pris, ANBEFALES virkelig å prøve dette laget! Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Ja og nei Kjøpte 300k for 100kr Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Noen meninger om dette laget? http://www.futhead.com/15/squads/4531491/ Solgte alt jeg hadde for å lage et Serie 1 lag, sykt morsomt! Mangler bare Tevez så er jeg vell fornøyd. Noen som har kjøpt coins å fått advarsel? Har sikkert kjøpt 2-300K coins og ikke fått noe varsel. Aldri hørt at noen har blitt tatt. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Du spiller også med 5 bak som er enda større antydning på pace abusing når du velger å stille med de raskeste stopperene.. Nei dette ble bare dumt. Glad jeg overkjører sånne dritt spillere hver dag, smaker ikke noe bedre. Prøver du å være vittig? Jeg er enig i at laget går under pace abuse kategorien, men er veldig, veldig uenig med det du sier om raske forsvarere. Det er mer anti pace abuse, spør du meg. Han gjør det han kan for å forsvare seg mot, nettopp, pace abusere. Ikke at det gjør særlig forskjell. Doumbia løper lett i fra disse "raske" stopperne med oppunder 80 pace. Når det kommer til formasjoner med 5 bak, så er dette den "beste" måten å forsvare seg mot nettopp pace abusere, men de aller fleste som bruker denne formasjonen, har også lynhurtige spillere på topp også og spiller mye på kontringer. Dermed er de enda verre. Det betyr allikevel ikke at Espp spiller slik. Det er fult mulig å spille ballbesittende fotball og spille seg fremover, samtidig som man får mange mann bak når man må forsvare seg. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Noen meninger om dette laget? http://www.futhead.com/15/squads/4531491/ Solgte alt jeg hadde for å lage et Serie 1 lag, sykt morsomt! Mangler bare Tevez så er jeg vell fornøyd. Snip Kjøpe Rossi å ha sammen med Tevez på topp. Det er vel ikke vits å ha CAMer på topp når Rossi er så billig. Du bør også vurdere ballvinneren De Rossi på defansiv midtbane. Og hvorfor har du backer som stoppere på siden, og Chielini på benken? På grunn av farten? Mtp Chielini sine Phy og Def så er nok han et mye bedre valg, han er jo ikke en spesielt treig stopper heller, med 76 Pac. Handanovic er nok bedre enn Buffon i år? 2 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Klipp. Wow, noen datt i grøten i dag. 1) Lær deg å korte ned innlegg. Det vil gjøre hverdagen til alle andre bedre. 2) Leste du teksten? Skrev at jeg slet med å få inn Reus i rollen og at jeg like greit kan bruke hvem som helst. Klart at jeg måtte teste å få bruke spilleren min til 200k. Har ikke så mye penger og kan ikke bare skifte ut alle spillerne mine hele tiden. 3) Robben har spilt og mestrer rollen som ST, selv om kortene på FUT ikke er ST. Se gjerne litt ekte fotball sånn at du skjønner hva jeg mener. 4) Pace abuser? Hvordan kan du dømme det ut av hvordan formasjon jeg bruker? "Klare tegn.." er bare bullshit å bruke mot meg, for du vet ikke hvordan jeg spiller i det hele tatt. At du ser på spillerne mine og sier "faens pace abuser" får være ditt problem, men les gjerne gjennom innlegget igjen og se hva jeg har skrevet om rom og bevegelse. 5) Raskeste stopperne? Derfor Pace abuser? De er også de stopperne med best Def/Phys. Svarte altså, at jeg har de beste stopperne (Benatia / Sokratis). Santana blir brukt istedenfor Dante (Som er alt for treg) til jeg får råd til å kjøpe Boateng (som er alt for dyr, har andre prioriteringer). Hurtighet på en midtstopper er jo viktig, eller ser du ikke fotball i virkeligheten? Hvorfor du mener det blir dumt skjønner jeg ikke. Ikke en eneste gang skrev jeg i forrige innlegg at jeg jeg trykker (L1+)Trekant med første mulighet. Jeg har 50-65% possession når jeg spiller FIFA. Kontring er en del av fotball og er absolutt ikke pace abuse i mine øyner. (L1+)Trekant spill er derimot utnytting av hurtige spisser. Svarte altså at Chelsea, Dortmund, Arsenal, Man Utd, City osv.osv.osv.osv utnytter at de har en hurtig spiller eller to når motstaderen driter seg ut. Åpne øynene dine og les innlegget. Du var flink å ikke skrive "sånne som deg", men det er jo klart at du sikter til meg. Godt at du er så mye bedre enn resten da. Jeg må le rett og slett.. Du sleit med få Reus inn som rollen? Kanskje fordi han ikke er ment for å spille som midtbane? Realiteten er anderledes enn hva det er på spillet. I følge din logikk så er det ok å bruke becker med 85+ i pace på midten og på midtstopper plassen.. (ser du ikke fotball).. Du klager over at du ikke har råd til spillerene, noe jeg ikke tror en smule på. Du velger altså å bruke 140k for Reus på midten som åpenbart var en priotering av deg når du heller kan velge bedre stoppere og midtbane for den prisen pluss mer..( jeg har aldri sett Reus spille sentral midtbane (ser du ikke fotball?). Reus spiller ving 95% av tida, resten av gangene så kan han bli brukt som CAM. Personene du har på midten har under 70 PYH. Hvorfor sier du til han andre fyren at hans midtbanen er svak og ville blitt eid av din midtbane når dine spillere ikke eier styrke nok til å stoppe spillerene hans engang. Robben har spilt ST og mestrer rollen? Det er fordi først og fremst at Pep liker å rotere i laget og bruke spillere i uvandt formasjon (deriblant skader i laget) dytte Gotze opp i mellomrommet og trekke Robben lengre inn i banen. Kanskje se litt fotball du også så ser du at selvom spillere spiller i den formasjonen en gang i blant, så betyr det ikke at det er greit å bruke de der på spillet.. Nok en gang dette er FIFA og ikke virkeligheten. Men i følge din logistikk så kan vi alle stille opp med 85+ pace becker på midten og som midtstoppere (ettersom de mestrer det virkeligheten) og nei har sett midtstoppere med 30+ i pace spille bedre enn de som har 70. Du er pace abuser når du bruker Reus og Robben på henholdsvis midtbane og spiss. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Ja og nei Kjøpte 300k for 100kr Hvor fikk du tak i så billige coins? Stort sett alle sidene jeg sjekker ligger det på ca. 100 kr per 100k coins. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Ja og nei Kjøpte 300k for 100kr Hvor fikk du tak i så billige coins? Stort sett alle sidene jeg sjekker ligger det på ca. 100 kr per 100k coins. Jeg spiller på PC. Mulig coins er billigere da? Uansett så kjøpte jeg coins her. Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Tusen takk Spiller på xbox, og ser at det er over dobbelt så dyrt... Uansett ganske billig i forhold til de andre sidene. Er faktisk billigere å kjøpe coins, og så kjøpe pakker for coinsene enn å kjøpe fifa points, og bruke det på pakker ser jeg. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Man kan gjøre om en spiss til cdm, men ikke gjøre om RM til CM f.eks.? For noe jævla piss da.. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 70-75 kr for 100k er nok ganske riktig pris. Er ikke lett å finne noe billigere. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Hvem anbefaler dere i mål? Jeg har Howard nå, men han er så elendig dårlig. Hadde bedre flyt med Krul i mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå