Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bolly er vel raskest på spillet? Men jeg har merket meg at det er like så viktig å ha høy acc. om man ønsker å kunne rykke fra spillerne.

Fullt mulig. Vet bare at Aubameyang er latterlig rask. Han parkerer alt og alle. Har ikke testet han i FUT, men spiller stort sett med Dortmund på vanlig seasons.

 

___________________________________________________________________________

Da har jeg fått testet ut 5-3-2 ordentlig, og herre min hatt for en deilig formasjon. De aller fleste vil nok tenke at den er defensiv og at man derfor bare kan satse på kontringer (pace), men der tar dere feil. Det er kanskje den mest offensive formasjonen jeg har testet, og iallfall den formasjonen som åpner opp forsvar best av alt.

 

Defensiv:

Helt fantastisk. Har slitt litt mot sikk-sakk og kontringer siden spillet kom ut, men nå begynner ting virkelig å sitte. Det er helt herlig å forsvare seg i 5-3-2. Aldri har det vært så lett! Siden man spiller med 5 i bredden bak er det mye enklere å stoppe sikk-sakk. De har problemer med å bestemme retning siden det er mindre rom og en spiller vil alltid være såpass nær at han kan stoppe dem enkelt. I tillegg så er det lite rom for gjennombrudd nært mål. En linje på 5 bak og de tre midtbanespillerne trekker bak. Det at det er 8 mann bak ballen gir ekstremt lite rom for angripende lag.

 

- Enklere å stoppe sikk-sakk spillere.
- Lite rom for gjennombrudd nært mål

- 8 spillere bak ballen + en spiss som trekker litt dypt.

 

Offensiv:

Her tror jeg mange tenker at det vil være vanskeligere siden man har 5 stk bak. Det er faktisk ikke tilfelle. Backene kommer opp i angrep og får ekstremt med rom ute på kant siden spillet tydeligvis ikke registeret at man har kanter. I tillegg ligger en av midtbanespillerne alltid dypt og åpner opp for pasninger bakover hvis det trengs. Det vil si at man har 6 spillere med opp i angrep. 2 spisser, 2 midtbanemenn og 2 sidebacker + den dype midtbanespilleren. Jeg får satt opp trekanter ofte og har ingen problem med å snu/vende spillet.

 

- Mange å spille på hele tiden, vanskelig å miste ball

- Mye rom, mye bevegelse.

 

 

Dette er uten tvil den beste formasjonen jeg har testet til nå. Robben skinner som aldri før. Han har sikkert en 25 mål på de siste 6-7 kampene, og jeg trykker altså ikke bare på (L1+)trekant. Det eneste "problemet" jeg har med formasjonen er at jeg ikke får brukt Reus ordentlig. Han spiller som dere kan se under som en av de sentrale på midten og kommer seg ikke inn i kampen. Vurderer å bruke han på mitt andrelag som spiss, men foreløbig får han bare være der han er.

 

Tenke at jeg skulle gå for Ribery (mangler 300k....) når jeg får råd, sånn at jeg kan bruke han i samme rolle som Robben på andrelaget mitt. Er det noen som har erfaring med han?

 

Bruker førstelaget mitt til å spille online og andrelaget på singel player når de andre trenger litt hvile. Etter jeg la om formasjon har jeg kun tapt èn kamp mot AI på legendarisk. Til og med mot AI er det blitt lett. Digger 5-3-2 helt sykt og anbefaler den til de fleste. Det dumme er at du mest sannsynlig får en spiller eller to som blir overflødig.

 

Her er lagene jeg bruker nå:

 

Førstelag:

14aarmr.png

 

Singel player:

2m301z8.png

Endret av Espp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Om man skal bygge pace lag, hvilket liga burde man bygge på?

Typisk Chelsea supportere...

Forventer heller ikke så mye av fanskaren til Chelsea med snittalder på 14.

Er du god i FIFA trenger du ikke "pace" lag!

Tøff du er da. Ser du har kommentert i fotballdelen av forumet også.

 

Om folk ønsker å spille pace eller ikke er ikke din sak, og du trenger heller ikke å lange ut mot folk som ønsker å spille slik. Generaliseringer din henger heller ikke på greip. Om du vil diskutere Chelsea får vi ta det i tråden deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner å bli happy med laget mitt nå :D

 

http://www.futhead.com/15/squads/4474680/

Knall angrepslag. Litt svak midtbane som ville ha fått gjennomgå av mine spillere, men det kan jo hende at du hadde skåra flere mål enn meg da ;)

 

Er det 5-3-2 med cam eller uten cam du spiller med Espp?

Den uten CAM, altså den som heter 5-3-2.

 

 

Kan legge til at jeg bruker samme instruksjoner som Nederland bruker, for å sette en ekstra svong på laget! Gå inn på avspark og velg Nederland. Gå på lagoppstilling og noter ned hvordan taktikk / instruksjoner de bruker. Laget vil opptre helt annerledes. Glemte å skrive det i det andre innlegget mitt :)

 

- Det var på grunn av endringene i instruksjonene jeg lurte på om man ikke kunne lagre det. Er litt kjedelig å sette instruksjonene foran hver kamp, men nå gjør jeg det på 10-12 sek ca.

Lenke til kommentar

 

 

Bra starter-squad? http://www.futhead.com/15/squads/4484859/

Mulig bytte ut Totti, om han er for treg i den formasjonen. Men lyst å ha en så deilig spiller på laget.

 

Forresten synd at det ikke er en skikkelig LB som har endel pace (gullspiller) Jeg overbetaler ikke for Evra, Cole etc...

Shaw eller Gibbs.

Han tenker nok på en i Serie A

Criscito fra zenit, passer greit siden han er italiensk
Lenke til kommentar

Det irriterer meg grønn hvordan de har laget ligaene i div.1 singel player season. Seria A og liga BBVA krever 11 fra BBVA. Bundesliga og BPL krever 11 spillere fra BPL.

 

Har ingen "lettere" liga jeg kan få brukt mine tyske spillere i. Må gå for "Ultimate" og der er alt på legendarisk. Har prøvd 5 forbanna ganger nå, og ender alltid opp med 1 uavgjort sånn at jeg ikke kan vinne ligaen. Har sikkert "kastet bort" rundt 25-30 kamper der til nå, og det suger balle altså! Er sugen på "Jumbo Gold pack" eller generelt en gold pack når jeg vinner ligaen. Er svært nært å selge alt jeg har for å satse på engelsk liga igjen. Er det en bug at det er sånn? Eller har de tenkt at de med italienske og tyske spillere ikke skal få spille i egen liga?

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Synke

Synd, spilt 3 kamper med han i 4-4-2(2) I CDM posisjon. 3 kamper 5 mål, han har døryt gode powershots og gjennombruddpasningene hans er alltid presise.

Har spilt med Rooney, Song, Sandro og Paulinho.

 

Ingen av disse er i nærheten av Sigurdasson, det høres rart ut siden han bare har 79O, men han spiller som en gud.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...