Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt 10 stk Rondon IF, for 12,75k, i håp om å tjene det dobbelte på 3 uker.

Spilte en del kamper med han, men han var utrolig treg med ballen i bena. Vendinger var forferdelig. Fungerte bare ikke for meg. Spørs om han blir noe dyrere enn discard price.

Lenke til kommentar

Han fungerer fint for meg, veldig undervurdert spiller. Hadde han vært i PL, så hadde han kostet sikkert 50K nå. 1,90 høy, 81 pace, 84 shot, 4*weak foot/skills. Han passer forøvrig best hvis du bruker han ved siden av en rask spiss som Doumbia.

Kan jo nevne at ifjor, så økte de første TOTW-kortene veldig mye etter en måned. Jo og Lukaku gikk for rundt 15, og økte etter en måned til 30K. Altså det dobbelte.

Kjøpte Van Rhijn IF for 35K forrige uke, og solgte han nettopp for 100K.

De første TOTW ukene er gullgruver for FUT spillere

Lenke til kommentar

Han fungerer fint for meg, veldig undervurdert spiller. Hadde han vært i PL, så hadde han kostet sikkert 50K nå. 1,90 høy, 81 pace, 84 shot, 4*weak foot/skills. Han passer forøvrig best hvis du bruker han ved siden av en rask spiss som Doumbia.

Kan jo nevne at ifjor, så økte de første TOTW-kortene veldig mye etter en måned. Jo og Lukaku gikk for rundt 15, og økte etter en måned til 30K. Altså det dobbelte.

Har fått TOTW Milner to ganger, han har ikke økt et øre..

Viss du sikter til bare den første TOTW så kan det muligens stemme.

Di Maria TOTW har steget en del, tror du at han vil stige ytligere?

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Di Maria TOTW har steget en del, tror du at han vil stige ytligere

Hvis ikke Di Maria får SIF i løpet av den neste måneden, så tror jeg hans IF går for 1 million. Har allerede økt 100K på 1 uke! Jeg prater om PSN, Har ikke peiling på Xbox.

Bruk Futhead/Futwiz og Futbin for å oppdatere deg på pris utviklinger

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Fifa 15 går inn som et av de absolutt kjedeligste Fifa versjonene for meg. Jeg er så lei av at motstanderen sender ballen avgårde til sin raske spiss og scorer, og jeg er ærlig talt lei av å score på den måten også. Spesielt siden det ikke passer min spillestil. Jeg ligger gjerne lenge, tålmodig rundt 16 meteren til motstanderen og venter på åpning, enten for skudd eller en stikker, og da ligger laget rimelig høyt i banen. Blir utrolig sårbart for kontringer.

Det har egentlig alltid vært min svakhet i Fifa, og nå når raske spisser troner 9'er rollen på hvert eneste lag man møter, så klarer jeg ikke å stå i mot. En stikker og motstanderen er igjennom og alene med keeper. Ja, jeg vet jeg må tilpasse meg en annen spillestil om jeg vil bli bedre i Fifa 15, men kontringer er rett og slett ikke noe jeg liker. Veldig synd at en slik taktikk skal være så utrolig mye bedre enn andre taktikker.

Litt lei av diverse bugs som har oppstått også. Spillere som fryser helt, spillet har stoppet opp etter et frispark, hvor tiden går og spillerne tutler rundt på banen uten noe å gjøre. Bare venter på at neste "scene" skal komme slik at et frispark kan bli tatt, men det kommer aldri. Jeg er lei av at spillere begynner å oppføre seg som krabber og tutler sidelengs langt ut av banen.

Jeg er sikker på at mange koser seg med Fifa 15. Med god grunn vel og merke. Fifa 14 hadde en helt annen spillestil, og det er vel befriende for mange å kunne suse igjennom motstanderens lag, holde sprintknappen inne å kunne drible Messi spesial driblinger forbi forsvarere. Fifa 14 var jo preget av forferdelige første touch, treg dribling og "OP headinger". Så slik sett er spillene snudd totalt på hodet.

Håper det blir noen oppdateringer etterhvert. Savner hvordan sølvspillere var på Fifa 12 blant annet. Hvor Maikon Leite var på nivå med Ronaldo (mot andre sølvlag vel og merke). Hvor El Shaarawy var en av spillets absolutt beste spillere, selv om han "bare" hadde 80 pace. Hvordan man kunne score mål fra midtbanen om man fikk nok tid. Måten kjemi og linker fungerte for å lage spennende hybrids. Samtidig var finesse skudd "OP", men absolutt ikke det eneste som fungerte.

"New is always better" - er dessverre ikke sant om man ser på Fifa 15. Et steg i riktig retning? Kanskje på visse områder, men det andre steget gikk motsatt vei. Jeg håper inderlig det kommer en oppdatering som får slutt på denne "pace abuse" spillestilen. Uslåelig p.d.d.

Og ja, jeg bruker selv Doumbia, Agbonlahor, Musa på topp i mine lag. De er jo helt rå alle sammen. Når de har gått på løp og ballen er sendt avgårde, så blir det mål 9 av 10 ganger. Men nå er jeg personlig lei av det. Vil tro at flere henger seg på etterhvert, med mindre en oppdatering kommer.

Dessverre blir man litt avhengig av Fifa, så jeg blir nok ikke å gi meg med det første. Må bare få lufte frustrasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Di Maria TOTW har steget en del, tror du at han vil stige ytligere

Hvis ikke Di Maria får SIF i løpet av den neste måneden, så tror jeg hans IF går for 1 million. Har allerede økt 100K på 1 uke! Jeg prater om PSN, Har ikke peiling på Xbox.

Bruk Futhead/Futwiz og Futbin for å oppdatere deg på pris utviklinger

Du kan fort ha rett i det. Det finnes ikke så mange av han på markedet, absolutt det beste alternativet i ligaen i hans posisjon så han kommer garantert til å stige. Spørsmålet er vell heller hvor mye han stiger.

Viss du har penger til IF Di Maria kan du fort tjene flere 100 tusen på det kjøpet.

Lenke til kommentar

Fifa 15 går inn som et av de absolutt kjedeligste Fifa versjonene for meg. Jeg er så lei av at motstanderen sender ballen avgårde til sin raske spiss og scorer, og jeg er ærlig talt lei av å score på den måten også. Spesielt siden det ikke passer min spillestil. Jeg ligger gjerne lenge, tålmodig rundt 16 meteren til motstanderen og venter på åpning, enten for skudd eller en stikker, og da ligger laget rimelig høyt i banen. Blir utrolig sårbart for kontringer.

Du spiller på den måten som tar livet av meg! Kjenner at blodtrykket øker betraktelig når jeg må jage ball hele tiden. Jeg er vant til å ha 55%+ ball gjennom kampen, og når jeg møter folk som sentrer, sentrer og sentrer blir jeg gal!

Jeg måtte legge om stilen min helt på FIFA 14 siden mitt hurtige ballspill gjennom midten var tilnærmet ubrukelig. Endelig kan jeg bruke det igjen :)

Er også enig i at det er for lett å springe gjennom alt og alle for å skåre! Det er faktisk alt for lett, men det kommer vel litt ann på posisjonering i forsvar.

Lenke til kommentar

Du spiller på den måten som tar livet av meg! Kjenner at blodtrykket øker betraktelig når jeg må jage ball hele tiden. Jeg er vant til å ha 55%+ ball gjennom kampen, og når jeg møter folk som sentrer, sentrer og sentrer blir jeg gal!

Jeg måtte legge om stilen min helt på FIFA 14 siden mitt hurtige ballspill gjennom midten var tilnærmet ubrukelig. Endelig kan jeg bruke det igjen :)

Er også enig i at det er for lett å springe gjennom alt og alle for å skåre! Det er faktisk alt for lett, men det kommer vel litt ann på posisjonering i forsvar.

Vet ikke, startet med at alt var lett å vant mine 10 første kamper lett. Nå har jeg tapt hele 11 på rad, nesten hver eneste kamp jeg spiller har jeg mer possession. Det jeg behersker best er godt ballspill i laget til det åpner seg så stikker jeg gjennom.

Har ofte dobbelt så mange gjennombrudd alene med keeper som motstanderen, men mine avslutninger går over og til sidene når jeg så godt prøver å holde joy-sticken noe lunne rett frem, så får gjerne min motstander et eneste gjennombrudd hele kampen så blir det f*** meg mål nesten hver gang! :realmad::wallbash:

Er så forbannet og lei av at jeg ikke får ballen bak keeper, tips? :innocent:

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Prøv å endre på semi/assisted/manual shooting. Kan godt være at manuell er bedre i Fifa 15 når du først lærer deg det. Vær klar for litt frustrasjon i begynnelsen da.

EDIT: Finesse skudd funker ikke for meg, altså når man prøver å plassere opp i krysset. Plassering langs bakken ser ut til å være det beste. Er kun det jeg slipper inn på også. Har fortsatt til gode å slippe inn et finesse skudd fra 16 meteren eller lenger ute.

Ender ofte opp med at mine pasninger går rett til keeper også, PrettyBoy. Spesielt med Cleverley. Tror nesten han er buget. Uansett hvor kjapt/svakt/hardt jeg trykker på trekant moser han ballen til motstanderens keeper. Skjønner det ikke :)

Endret av G27
Lenke til kommentar

attachicon.gifF1.JPG

attachicon.gifF2.JPG

attachicon.gifF3.JPG

Hatt fin utvikling med trading + pakkeåpninger selv :)

Åpnet du pakkene på ps3, ps4 eller Web app?

Har fått en innbilning av at folk får bedre kort på web appen :p

PS4 mesteparten....Var litt på web app'en også, men de beste kom på konsollen...Men det er nok så random som det kan bli :)

Er veldig enig i dette. Har investert en god del coins nå i IF Miranda. Kjøpte dem for mellom 82k - 91k, og holder på dem et par uker til, så får vi se om det blir noe ut av det :)

Endret av Mojo Wangen
Lenke til kommentar

Har prøvd finesse å det funker heller ikke. Slipper nesten ikke inn finesse skudd heller så folk har vell lagt merke til at det bare var OP på 14.

Må nok bare øve på plassering av power shots.

Unnskyld meg, men hva er Manual shooting? :hmm:

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...