Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Veldig spent på hvordan prisene vil utvikle seg nå, hvis man ikke kan handle på app de neste ukene eller månedene. Bestemt meg for å selge både SIF Benzema og SIF Aubameyang. Synd de er spilt med. Folka på EA-forumet betaler ekstra for ubrukte spillere.

 

Begynner å hope seg opp med informs og div på transfer list nå. Benzema, Aubameyang, Sneijder, Menez, Chikhaoui, Cabella som jeg hamstret, MOTM Bony...

 

(skal beholde et eksemplar av både Sneijder, Chikhaoui og Menez)

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå blir det pause fram til helga tenker jeg. Har blitt litt for mye FIFA den siste tiden og jeg sliter med å holde fokuset. Kjenner at jeg gleder meg mer enn noen gang til TOTW! Det er jo nødt til å være 3-4 spillere fra Bundesliga med der. Håper virkelig på Müller, regner med at Gotze får og ser at mange mener at Reus burde få. Kan ikke fatte at han skal få noe kort etter kampen Son hadde. Vi får bare vente å se.

 

@Kamaaz: Tror ikke jeg helt forstår hva du spør om? Mobil- og webappen har fått auksjonshuset stengt av. Det er bare via konsoll man kan selge / kjøpe spillere nå (og selvfølgelig via auksjonshuset inne på FIFA i PC-versjonen).

 

Prisene har vært helt syke de siste dagene og jeg håper egentlig at de forblir slik. Bare tiden vil vise om EA lar oss bruke appen til å handle igjen, noe som vil åpne for boter igjen.

Lenke til kommentar

Liker ham overhodet ikke irl, men hadde vært helt greit å få en sånn type inn i det norske mannskapet, selv om Abdellaoue er min nest mest effektive spiss av de som har spilt litt (bare slått av Aguero).

 

Spørs om jeg får kjøpt for mine 500k eller deromkring. Kan muligens selge noe hvis nødvendig. Lister stadig vekk Aguero, men ingen som har gått i fella :p

Lenke til kommentar

Kjipt at markedet er ned :S

Av samme grunn velger jeg å beholde spillerne mine, i stedet for å selge.

Solgte forrige laget mitt for en uke siden og satt med 15,7 mill, valgte da å kjøpe nytt lag.

Burde ventet og så handlet f.eks nå, men samma det.

Hadde egentlig lyst på Mattheus men han koster typ 8-9 mill og det syntes jeg var for mye.

 

Er det noen form for skjulte stats når man spiller med sølvlag? Det virker nesten sånn.

Spilt super pissdårlig med mitt beste lag (med flere TOTY spillere og SIF kort)

Med en gang jeg byttet til sølvlaget mitt, begynte jeg å slå lag med flere TOTY spillere.

Er sikkert en kombo av at man gjør ting enklere når man spillere med dårligere spillere, man skjerper seg mer og motstanderen undervurderer deg, men allikevel.

Det er jo helt latterlig når Zouma holder følge med Ronaldo på løpeduell.

Lenke til kommentar

Dritt spill. Tyske lag er faen meg verdens mest OP lag. De Bruyne, Aubemayang, Piczesk. 2 av 3 er dritt spillere IRL som spiller på et lag som ligger nesten sist i en elendig dårlig liga. Det er flaut av EA skal lage de så jævla gode.

 

Faen, jeg håper man kan begynne å se lagene man møter før man spiller slik at jeg slipper å bruke 20 minutter på å møte drittspillere som Ibarbo, Doumbia og faen i helvetes drittspillere.

Lenke til kommentar

Piszczek dårlig? Aubameyang dårlig? De Bruyne har vært et jævla monster etter at han gikk fra en klubb han ikke fikk spilletid i, absolutt et kongekjøp av Wolfsburg.

 

At Dortmund har sviktet som lag gjør ikke spillerne de har til dårlige..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

... og på EA-forumet snakkes det om TOTS Aubameyang :p

 

Angående hva man får se før man velger å starte kampen, så er det veldig snodig at man får se når motstanderen skal ha startet å spille FUT. Spiller man bronseturnering, så er det ofte litt greiere å møte en som startet i februar 2015 enn en som har spilt i flere år.

 

I hvert fall veldig fornøyd med at man får et glimt av formasjonen, så man kan avbryte hvis motstanderen spiller med fem bak.

Lenke til kommentar

Jeg stikker også hvis motstanderen har gjest, eller hvis motstanderen har jalla-stadion som BC eller Veltins (men blitt sløv på å følge med på stadion).

 

Hadde et lag med fem bak selv, med IF Young og Dani Alves som var satt til always overlap. Men spilte vel bare rundt fem kamper med det og har solgt IF Young.

 

Er så destruktivt å spille med fem bak. Da er hovedfokuset på å slippe inn få mål, og så nedprioriterer man det å selv score mål. Synes selv at det ble litt tynt på midten med bare to mann (+ CAM), selv om begge var hurtige (Wilshere og Fernandinho) og dekket mye rom. Hender likevel at jeg legger om til fem bak på slutten av en kamp som jeg leder med ett mål, hvis jeg har spilt mot en idiot.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt det der. Det er jo tidenes mest tveeggede sverd, og jeg vet siden jeg ER nettopp en av de som spiller ekstremt mye med gjest. Jeg og en kompis (jeg bor med) har spilt som makkere i fire år siden FIFA 12, og jeg tror ikke folk skjønner hvor vanskelig det er å spille sammen hvis man ikke er samkjørte.

 

Det er lettere å angripe når man er 2 stykk, men det er også mye vanskeligere å forsvare seg når man er 2 stykk.

 

Elsker å møte folk som har gjest (selv når jeg spiller alene), da vet du at det skal MYE til for at de er gode defensivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, men jeg gidder ikke ta sjansen. Er du to stykker som er dyktige knuser de alle og enhver som stiller alene. De kan presse og dekke rom samtidig (R1 + dekke rom er ikke like bra) + at de kan holde inne R1 for å presse ytterligere.

 

Offensivt kan de gå på løp maskinen aldri gjør, noe som skaper total ubalanse i forsvar. Jeg gidder ikke spille mot to av de grunnene. De har et bedre utgangspunkt og er de samkjørte har jeg absolutt ingen sjanse.

Lenke til kommentar

Mer eller mindre det jeg skulle svare. Dumt å risikere å bli knust bare fordi de kan forsvare med to og angripe med to. Selvsagt kan de være dårlige, men den sjansen tar jeg ikke.

 

Håper at de gjør det lettere å se om motstanderen har gjest på FIFA 16. Hvis de har trykka klar uten at man fikk sett at de har gjest, så er det ingen vei tilbake. Har vel skjedd 2-3 ganger på dette spillet.

Lenke til kommentar

Faen så ødelagt dette spillet er. Tapte nettopp mot en dust som bytter inn spillere i første omgang mot et norsk lag, og så tapte jeg i tillegg på at Cazorla slår Nordtveit i en hodeduell og at Abdellaoue "header" (det var knapt en liten touch med hodet) bakover når han står helt alene foran i mål i perfekt avstand til keeper.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke mot folk som stiller med 5 bak eller i 4-3-2-1 (pace formasjonen). Har funnet ut 99 av 100 som bruker de formasjonene har bygget laget sitt på fart og da gidder jeg ikke å spille. Det er greit å unngå å skape mest mulig irritasjon. Gjest spiller jeg heller ikke mot. Som nevnt over kan man presse med flere spillere, som gjør at det bare blir kok og det er vanskelig å forsvare seg mot to stykker som løper i 100 mot deg.

Lenke til kommentar

Hehe, da skal du se Lahm TOTY i aksjon. Han slår de fleste i luftdueller. Det er helt hinsides all fornuft :)

 

Fatter ikke at EA ikke klarer å justere sånt. Spillere som Lahm og for eksempel Medel skal være helt ubrukelige på FIFA, men er så OP at det er helt tullete.

 

Tapte igjen, helt utrolig. Spilte med det chilenske laget, og så møter jeg selvsagt på en med fem bak, som jeg ikke rakk å se, og som bytter inn Reus. Sølvstopperne mine har 70 og 64 pace. Feirer som en idiot og ser alle repriser. Hjertet mitt holder neppe til jeg er 50... Møter altfor mange drittunger.

 

Jeg blir også snytt for straffespark i omtrent alle kampene mine nå. Normalt får jeg straffe med en gang jeg drar en skill move og blir pløyd ned innenfor 16-meteren. Nå kan jeg bare glemme det. Tapt omtrent alle kampene mine i går og i dag, men hadde jeg fått straffene som jeg har blitt snytt for så hadde jeg vunnet i minst halvparten av kampene som jeg har tapt.

 

Etter nyttår har jeg sikkert møtt 3-4 stykker som har hatt et litt "imponerende" originalt lag. Resten kjører bare på med de beste spillerne de kan få tak i. Kjempegøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...