Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Litt skeptisk til ratingsystemet. SIF Benzema (9.7), som burde vært MOTM, vs SIF Menez (9.8):

 

Goals: 4 vs 1

Goal Assists: 0 vs 2

Shots on target; 4/5 vs 2/2

Passes Completed: 16/20 vs 17/18

Dribbles Completed: 17/21 vs 13/15

Crosses Completed: 0/0 vs 0/0

Tackles won: 0/0 vs 0/0

 

PSN er forresten Coverit10, hvis noen vil spille.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser flere og flere si at de har blitt flagget for kjøp av coins. En la ut denne nettopp;

 

e64b07f9c0c81878b1cc5896c5f38667.jpg

 

Kanskje EA faktisk har begynt å ta grep. Dessverre alt for sent, så de kunne heller bare latt det være til neste utgave av FIFA. Markedet er ødelagt uansett og blir ikke å stabilisere seg på et ok nivå for de som ikke har brukt penger noen gang. Har man ikke blitt flagget til nå kan man satse på å ikke bli det (ikke kjøpe mer coins) eller kjøpe coins flere ganger (til man blir det) og så slutte.

Lenke til kommentar

Ser flere og flere si at de har blitt flagget for kjøp av coins. En la ut denne nettopp;

 

e64b07f9c0c81878b1cc5896c5f38667.jpg

 

Kanskje EA faktisk har begynt å ta grep. Dessverre alt for sent, så de kunne heller bare latt det være til neste utgave av FIFA. Markedet er ødelagt uansett og blir ikke å stabilisere seg på et ok nivå for de som ikke har brukt penger noen gang. Har man ikke blitt flagget til nå kan man satse på å ikke bli det (ikke kjøpe mer coins) eller kjøpe coins flere ganger (til man blir det) og så slutte.

Oi!! Har de virkelig oversikt om hvem som kjøper coins da? Sånn som meg, jeg har kun kjøpt coins 1 gang på FIFA15 og det var før jul, etter det har jeg bare solgt og solgt spillere, tradet og investert i spillere...sånn denne uken her har jeg fått IF Benzema 3 ganger, og De Bruyne, jeg har solgt 2 av Benzema kortene og skal beholde det ene, jeg har nå oppi nesten 4 millioner coins....ser jo ut som jeg har kjøpt coins som bare det da...kjipt om jeg blir også flagget...

Lenke til kommentar

Skal de få slutt på coin kjøpingen må vel også holdningene i communitiet endres. Jeg mener, 99% av alle Fifa-youtubere reklamerer jo alltid i hver video for sider der man kan kjøpe coins. "For cheap coins, go to "x.com" and use "x" for 10% discount" Er vel ikke så vanskelig å skjønne da at mange viewers blir påvirket, en del garantert også uvitende om at det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Når man får en advarsel første gangen så er det ikke så nøye om man visste at det er ulovlig eller ikke.

 

Får ikke gjort noe med holdningene. Man må sørge for at det blir vanskeligere/umulig å kjøpe og selge coins, og kanskje burde man bli straffet allerede ved første kjøpet. Men da må det også være en tydelig melding som man må trykke ok på, som kun handler om kjøp og salg av coins og at det er ulovlig.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Problemet til EA er vel det at det er vanskelig å skille mellom kjøp / få coins. En selger kan de lett ta, men det er nok veldig (umulig) å ta de som bare har kjøpt én gang.

 

Trading burde vært lov mener jeg, men igjen åpner det for lettere kjøp av coins. Veldig kjekt hvis jeg kunne byttet til meg en spiller eller fått testa spillere fra kompiser etc.

 

Den eneste måten jeg ser for meg at de blir kvitt salg / kjøp av coins er å innføre en fast sum for spillere - eventuelt sette en ekstremt lav grense på salg av spillere (1-2 mill). Hvis Ronaldo koster 2 millioner vil det bli en helt annen flyt i overgangsmarkedet. Hvis De beste spillerne faktisk er oppnåelig med å spille kamper (200 kamper for Ronaldo?, kanskje litt mer) så vil ikke folk trenge å kjøpe coins. Slik det er i dag, er det umulig for en person å spille seg til de beste spillerne.

 

Robben lå en lang periode ute for rundt 500k og det er rundt 200 kamper med dagens system. 200 kamper x 15 minutter = 3000 min. Deler vi det på 60 får vi 50 timer med spill for å få råd til Robben. Hvis man tar Ronaldo som lenge lå ute for rundt 3 millioner så er det 300 timer, eller over 12 dager hvis du vil. Det er alt, alt for mye!

 

Håper virkelig at de gjør spillet mer brukervennlig når neste utgave kommer ut, men helt ærlig så tror jeg ikke det. De tjener vanvittig med penger på modellen de har i dag, og det blir garantert "pay to win" neste år også.

Lenke til kommentar

EA må nok bare forby alle overføringer (altså kjøp/salg av kort som ikke gir noen mening, som åpenbart er gjort for å overføre coins). Kan ikke ha noen betydning om man overfører til seg selv, om det er to venner som overfører seg imellom eller hva det måtte være.

 

Å kunne låne spillere av en venn kunne vært en fin greie. For eksempel maks tre kamper og en begrensning på at man for eksempel bare kan låne tre ganger fra den samme vennen. Men det innebærer også at enda flere har lag med Ronaldo, Messi osv.

 

Jeg vet ikke hva du mener med en fast sum for spillerne, men man kan i hvert fall ikke bestemme at Ronaldo skal koste maks 2 mill eller alltid 2 mill. Da forverrer man bare dagens situasjon, hvor stadig flere spillere vil "forsvinne" fra markedet (som vil si at de har en verdi på over maksprisen på 15 mill, og da er det veldig få som vil selge). Hvis man sier at Ronaldo alltid skal koste 2 mill, så gjør man det også umulig å trade'e.

 

Husker ikke hvor mye av dette jeg nevnte sist gang dette ble diskutert.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Gode ideer her, jeg har så sykt mange gode ideer til FUT16. Jeg liker tanken på å bygge lag helt fra bunnen av å kanskje få kjøpe spillere som Ronaldo-Messi-Zlatan seinere, det skal være vanskelig og hardt men oppnåelig, ikke som nå hvor markedet er helt på trynet! Jeg hadde også likt en ide der fut spillere la mer fokus på spillerne sine egenskaper enn kun på navnet. Jeg syns det er trist at folk quick seller en spiller kun fordi han er verdt kanskje 1000-1200 coins og ikke heter Zlatan, Ribery, Ronaldo eller Messi....at de bare driter i de coinsene også er det en veldig god spiller.

 

jeg digget ideen til MattHDgamer eller så var det Nephentez, der man kunne ha en collection book på ultimate team der du samler og prøver å få de fleste spillerne på mest populære lagene..akkurat som man var liten og samlet på fotballkort..istedenfor å bare kaste vekk en spiller for han er ikke sjelden og er bare verdt 300 coins...så tar man vare på han og legger han i din collection book, så seinere kunne man trade med venner og ukjente hvis man hadde en duplikat av den spilleren etc..bare en liten ide til å freshe opp FUT neste år kanskje, jeg vil også ha co-op FUT..der du og en kompis kan sammerbeide med å bygge et lag sammen, det hadde vært stas!

Lenke til kommentar

Ser flere og flere si at de har blitt flagget for kjøp av coins. En la ut denne nettopp;

 

e64b07f9c0c81878b1cc5896c5f38667.jpg

 

Kanskje EA faktisk har begynt å ta grep. Dessverre alt for sent, så de kunne heller bare latt det være til neste utgave av FIFA. Markedet er ødelagt uansett og blir ikke å stabilisere seg på et ok nivå for de som ikke har brukt penger noen gang. Har man ikke blitt flagget til nå kan man satse på å ikke bli det (ikke kjøpe mer coins) eller kjøpe coins flere ganger (til man blir det) og så slutte.

 

Det gjelder nok kun ekstreme kjøp. Jeg har en kompis som fikk advarsel i går også. Han har kjøpt henholdsvis 1 million og 2,5 million om gangen. Så det er sikkert kjøp som ikke gir mening som legges merke til.

 

Jeg tror EA vil begå en stor feil om de velger å utestenge de som har kjøpt coins nå. Grunnen er ikke at man ikke fortjener det, men grunnen er at markedet vil ryddes for så mange gode spillere at det blir umulig for de som blir igjen. Hvor mange som har spilt ærlig (altså ikke kjøpt coins) sitter med TOTY spillere eller millioner på bok? Eller sitter med kun verdensklassespillere som Robben, Hazard, Messi, Ronaldo osv. (spillere med høy overall).

 

Undersøkelse gjort på subredditen /r/FIFA viser jo at 50% har kjøpt coins der inne. Så man kan sikkert anta at rundt 40% av alle som spiller FIFA har kjøpt coins. Det vil si at 4 av 10 spillere vil forsvinne for godt. Det kommer sikkert ikke til å være igjen noen TOTY Ronaldo eller lignende.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Lurer på hva de tenker er ekstreme kjøp? Er det hvis man kjøper mer eller mindre enn 5,10,15,25 mill? Hvor mye kjøpte kompisen din for tilsammen?

 

Tenker at de burde banna alle som har mottatt coins mer enn én gang.

Kjøpt for 1 mill først så 2,5 mill - altså 3,5 til sammen. De som jeg kjenner som har solgt spillere med slik verdi har fått advarsel. De som har kjøpt for 200-300k om gangen har ikke mottat noe.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 1 mill på det meste, ellers bare "småsummer" som maks 300k. Har kanskje kjøpt rundt 2 mill totalt. Ikke fått noen advarsel ennå, men stopper selvsagt så fort jeg får en advarsel. Spørs om jeg kommer til å kjøpe noe mer uansett.

 

Litt greiere å vinne champions shield når folk er opptatt med andre turneringer, som carnival cup. Men den turneringen virker ganske ødelagt. Lite poeng i å spille med brasiliansk lag når folk bytter inn Ronaldo og Messi.

 

Tror uansett at jeg er litt sjanseløs på å vinne andre turneringer enn champions shield og bronze classic, selv om jeg har vært i flytsonen de siste dagene.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...