Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant det, men føler at de 3 stopperne blir for sentrale og for trege til å sideforskyve og dermed kommer man lett til på kant. Min erfaring med formasjonen.

 

Når det er sagt så funket den som faen når man klarte å holde ballen i laget. Siden man hadde utrolig mange spillalternativer offensivt.

Lenke til kommentar

Får gi det noen forsøk og se hvordan det fungerer. Ble så forbanna lei etter en liten dupp i form og tap tap og atter tap, at jeg gikk tilbake til 433 igjen.

 

Det er noen måneder siden jeg spilte med den formasjonen, og jeg har hatt det gøy i dag. Det er så angrepshissig at det er rått! Husker ikke at Robben og Reus var så god engang siden de blir litt hemmet i 451(2). Mange artige kamper og mange mål!

Lenke til kommentar

3421 er ingen dårlig formasjon. In fact ganske undervurdert. Om det skal pay'e off så burde man ha en aggressiv midtstopper i midten (blir nærmest som en CDM). og to med medium eller high def workrate på hver side.. LM/RM Kantene kan gjerne være "midtbanespillere" alla Eriksen og Silva osv. Men jeg har alltid fortrukket å ha noen raske der ettersom man må bruke disse kantene veldig mye innover i banen eller jobbe/presse motspiller.

 

Midtbanespillerene burde ikke være veike. Pogba og Vidal er en fin due selvom de fleste vil kanskje fortrekke noen med medium attack og high def på CM. Oscar er fin, men han er litt svak selvom jeg har brukt han på midten før uten problemer.

 

Nå er det jo slik at man kan endre på spillerene om du ønsker at de skal være med i angrep eller stay back noe jeg digger. Har savnet noe slikt lenge på FUT. Men hovedsakelig, unngå med/med på midten. De blir stortsett daffene rundt på midten og man ønsker som regel minst 1 av de til å dekke rommet bak RF,ST,LF.

 

Det viktigste i en 3421 formasjon er ikke å selge seg så fryktelig dersom fyren har raske vinger. Bruk kantene og midtbanen til å gjøre de ekstra løpene og presset. Gjerne bruk den aggressive midtstopperen til å presse ballføreren/takle. Fall av/contain når du er sårbar og løp tilbake med noen fra midtbanen.

Jeg fortrekker noen med high/high på minst et av stedene om ikke begge. Slik at personen ikke er så langt unna og rommet mellom midtbanen og midtstopperne ikke er for stort..

 

Når du angriper så kan du gjøre som du vil i grunn ettersom det er flust av muligheter når du angriper, ofte veldig mange enn man selv har styr på. Men det er bare bra for da har man flere muligheter og om man er passe god på gjennombrudd så er det bankers. Bruk gjerne innstilllingene til å posjonere RF og LF til å trekke innover i banen. LM/RM dekker de områdene i angrep som oftest.

 

Jeg har særlig god erfaring med sølv lag med denne formasjonen. Men det meste er egentlig avhengig av hvor god man er på å forsvare seg og ikke så fryktelig enormt mye om hvem man bruker men det kan være en avgjørende faktor.

Lenke til kommentar

352 er ikke så gale :) Er den formasjonen jeg kjører nå, den også vanlig 442. Jeg er enig i at det er en liten utfordring i å forsvare seg med den formasjonen men jeg pleier alltid å fikse på instrukser før kamp, og kjører defensiv før kampen beynner då ligger defensive midtbanen litt dypere å hjelper til. Hvis man skal spille 352 må du hvertfall ha 2 litt over gjennomsnittet raske midtstoppere på sidene og la den i midten være en en fysisk sterk og god på hodet. Personlig elsker jeg den formasjonen når jeg kjører framover og skal angripe, har utrolig mye valg kan spille langs bakken, midten, på kantene også har du en offensiv midtbane spiller som støtter begge spissene. Jeg anbefaler 353 hvis du har La Liga eller Serie A! :)

Lenke til kommentar

Instructions ser ut til å være helt bortkastet. Khedira er CDM, har M/H WR og stay back som instruction, men er stadig vekk i og rundt motstanderens 16-meter. Kan egentlig ikke si at jeg merker noen forskjell på noen av spillerne etter å ha satt opp instructions.

 

Rart at det skal spille så stor rolle om spillerne er høyrebeinte eller venstrebeinte. Måtte bare gi opp SIF Griezmann siden han aldri scoret. Samme med IF Tosic (RF).

 

Nå var jeg litt usikker på om jeg skulle bruke Rodrigo eller Torres på topp sammen med SIF Benzema. Startet med Rodrigo siden han ser best ut. 0 mål på de 3 første kampene. Det er ganske håpløst, så jeg satt inn Torres. 3 mål på de 3 første kampene (som er helt ok, verken mer eller mindre).

 

Det er mest sannsynlig bare jeg som har issues med venstrebeinte spillere, jeg skylder ikke på spillet. Vet at andre også er veldig lite komfortable med det.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...