Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team

Anbefalte innlegg

Begovic

Walker - Rojo - Koscielny - Alberto Moreno

Fabregas - Ramsey

David Silva - Mata - Cazorla

Sturridge

............

Du har et tregt lag og en svak midtbane. For at jeg skulle ha spilt med det laget ser er det to ting jeg har måtte vært sikkert på:

1) aldri mist ballen på motstandere halvdel.

2) Spill på defensiv.

Hvis motstander har et litt hurtigere lag kan de enkelt springe fra deg i alle ledd. 4231 er ikke spesielt god defensivt heller siden de 4 på topp ikke faller kjapt nok av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet må være scriptet eller ha en form for hjelp, sånn som enkelte bilspill har når man ligger bak andre. Når man må vinne så er det faktisk umulig å slå pasninger, til og med enkle pasninger som skal 2 meter.

I Pro clubs så blir AIen dårligere når man få vinne. Den faller ofte fra 80 til 70, og det er heller ikke utenkelig at spillet blir vanskeligere eller at et script slår inn når man virkelig må vinne. For det er jævla rart at i de kampene man spiller om tittelen så klikker alt av pasninger, bommer på åpent mål og tusen keepertabber.

Lenke til kommentar

Har sett på FUTHead nå og de spillerne jeg har råd til som faktisk har blant de beste pasningsføttene i PL har jeg jo på laget; Mata, Silva, Santi og Fabregas...

Hjelper fint lite når hele FUT er bygd rundt pace abusers. Er jo bare en håndfull av spillere som kan spille Fifa med et lag under en gjennomsnittsfart på 85... Sier litt på hvordan nivået generelt er på Fifa, er folk som tror de er gode når de klarer å løpe gjennom alt og alle og spille høye pasninger 9 av 10 angrep.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Virker som eneste muligheten for å få til tiki-taka trekantspill blant annet er å hele tiden ha den knapppen inne hvor spilleren sentrer også går på løp. Da er man avhengig av å ha mange spillere vendt fremover på banen i midten..

Prøv 451(2). Der er du avhengig av å spille seg oppover. Det vil være overbefolket på midtbanen og du har mange alternativer å spille på hele tide.

Lek gjerne litt med instruksjoner også for å få laget til å framstå slik du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg har laget en egendefinert taktikk:

Speed: 83

Passing: 25

Fri form

Passing: Risikabelt (det er vel dette som er selve definisjonen på sjanseskapningen)

Crossing: Normalt (Crosser vanligvis lavt hele tiden med suksess, men kan like greit unngå det)

Shooting: Mye (dette vil vel bare gagne Tiki-Taka mer? Å be spillere gjøre seg mer tilgjengelig hele tiden?

Fri Form

Press: Lavt

Aggresjon: Normalt.

Bredde: Normalt

Sikring.

Det vanskeligste i forhold til Tiki Taka er hvordan de tre siste skal være.

I virkeligheten vil ingen kontre på et 2 på 1 press høyt i banen, men på FIFA trenger du bare en back som sentrer til en viss Walcott oppover på banen. Derfor må jeg kanskje gå så svakt ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...