Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De MÅ ta alle som overfører coins i forbindelse med wagers/gave nettopp på grunn av at det er vanskelig å bevise at noen har betalt for dette.

Folk tenker at wagers og gaver må være greit siden man har holdt på med det i flere år, men EA må forby dette også (og da vil jeg anta at det ikke er tillatt nå heller).

Wagers er uansett et veldig spesielt konsept. Hvorfor ikke bare spille for gøy, uten coins involvert? Stor fare for at man ikke får coinsa etter en seier også. Det mest spesielle er at youtuberne lager wager-videoer. Spiller ingen rolle for meg om for eksempel AA9 må gi Nepenthez 1 mill fordi han tapte en wager. En slik overføring gjør ikke videoen noe mer interessant. Påvirker ikke meg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Håper alle som har kjøpt coins, iom at de bryter med avtalen de har GODTATT for å spille FIFA, får bannet accountsene sine.

Prøv igjen.

EA kan ikke gjøre dette første gangen de tar noen. De tabbet seg ut da de sa at man bare får en advarsel.

På FIFA 16 må de legge inn en tydelig advarsel som man må trykke ok på. Så er det bare å straffe alle fra første kjøpet.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg sier bare hva jeg håper. Jeg har alltid sagt det, jeg synes folk som kjøper coins er noen forbanna tapere. Gjør det umulig for oss som vinner cuper og divisjoner og spiller mange hundre FIFA-kamper å kjøpe noen spillere av høy kvalitet.

Gleder meg til EA finner en god løsning på coinmarkedet, både kjøpere og selgere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier bare hva jeg håper. Jeg har alltid sagt det, jeg synes folk som kjøper coins er noen forbanna tapere. Gjør det umulig for oss som vinner cuper og divisjoner og spiller mange hundre FIFA-kamper å kjøpe noen spillere av høy kvalitet.

Gleder meg til EA finner en god løsning på coinmarkedet, både kjøpere og selgere.

Unnskyld uttrykket, men leker du dum?

Tror du det hadde vært billigere spillere på markedet om det hadde blitt åpnet færre pakker?

Lenke til kommentar

Unnskyld uttrykket, men leker du dum?

Tror du det hadde vært billigere spillere på markedet om det hadde blitt åpnet færre pakker?

Unnskyld uttrykket, men er du dum? Skjønner du virkelig ikke at dersom folk har mindre coins å rutte med + at det er flere spillere på markedet, så vil prisen synke. Er det et avansert økonomisk konsept? Konsekvensen av at folk ikke får kjøpt coins er at folk må kjøpe pakker (dersom de skal kjøpe noe), da innebærer det at sjansen for å få noe bra er liten og markedet vil få en jevn strøm av nye spillere. Hvis alle har masse coins og muligheter til å kjøpe spillere eller pakker vil alle de billige spillerne (lite attraktive) bli billige, mens de ettertraktede vil bli SVÆRT dyre (tilfellet vi opplever nå).

Er det noe vanskeligheter rundt dette?

Lenke til kommentar

Herregud. Ja, jeg ser du prøver, men det der blir bare tafatt.

Undersøkelse gjort på /r/FIFA viser at halvparten av de som stemte også kjøper coins. Tar man utgangspunkt i at ca 4 av 10 kjøper coins overall så mister man 4/10 av spillerne på markedet. Som vil si at hver spiller blir mer sjelden, og hva har spillere som er sjeldne til vane å gjøre? JO KOSTE SKJORTA

Men du sitter jo her å skryter av hvor mange ganger du vinner 1. div med dårlig spillere, så hvorfor gidder du i det hele tatt å bry deg. Du får ikke råd til Hazard ved å spille vanlige kamper. Det tar isåfall veldig lang tid. Meningen er at slike spillere skal være forbeholdt de som åpner pakker først og fremst, eller de som har spilt 500+ kamper

Lenke til kommentar

Blir nok ikke flere kort på markedet om man får en slutt på kjøp og salg av coins. Både tilbud og etterspørsel vil gå ned.

Men det beste er naturligvis uansett å få stoppet dette, selv om jeg har kjøpt coins. Nå er det gjerne slik at man selv kjøper coins for å ikke bli helt akterutseilt av alle andre som kjøper coins.

Det jeg savner mest er å gjøre gode BN-kjøp. Vanskelig å vinne mot en bot.

Lenke til kommentar

Herregud. Ja, jeg ser du prøver, men det der blir bare tafatt.

Undersøkelse gjort på /r/FIFA viser at halvparten av de som stemte også kjøper coins. Tar man utgangspunkt i at ca 4 av 10 kjøper coins overall så mister man 4/10 av spillerne på markedet. Som vil si at hver spiller blir mer sjelden, og hva har spillere som er sjeldne til vane å gjøre? JO KOSTE SKJORTA

Jeg får bare prøve å forklare det enda enklere, for dette her var tydeligvis ikke lett å skjønne.

Dersom INGEN i verden har mer enn 1 krone. Hva kan Røkke selge fritidsboligen sin for? Man kan aldri selge noe for ENORME summer hvis INGEN har midlene til det. Det skjønner du. Hvis ingen kan kjøpe coins må man enten tjene opp ved å trade eller ved å vinne kamper/turneringer.

Og da kommer tusenmillionerspørsmålet til deg; hvis ingen klarer å oppdrive (knapt i teorien) å oppnå mer enn noen få millioner (med mindre man har sinnsykt flaks med pakker, det må vel være noe sånt som 0,001 % av alle som spiller UT), hvordan kan mange spillere selges for f. eks 5-6 millioner da? Kan du forklare meg det?

Du nevner også at 4/10 har kjøpt coins, da kan man bare trekke fra 4/10 fra markedet, sier du. Wow, for en logikk, disse som kjøper coins kjøper pakker og åpner pakker som tilsvarer kanskje 20x det normale HVER.

Dette er helt elementær økonomisk forståelse, spar meg for barneskolelogikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at de dyre spillerne fortsatt hadde vært dyre. Det er ikke slik at Robben hadde kostet under 500k selv om folk ikke hadde hatt fult så mye. Grunnen til det er at det sikkert hadde vært åpnet så utrolig mye mindre pakker, som tilsier at det er mindre av han på markedet og det gjør han til et sjeldent dyrt kort.

Jeg tror alle spillerne hadde kostet mer, slik som de gjorde i starten. Fabregas kostet 30k den første måneden. På grunn av at det er åpnet så mye pakker koster han nå 3k. Han har gått ned 27k i pris på 3 måneder. Om folk ikke åpnet pakker hadde nok prisen til Fabregas vært 5 sifret, men vi får være enig å være uenig.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at de dyre spillerne fortsatt hadde vært dyre. Det er ikke slik at Robben hadde kostet under 500k selv om folk ikke hadde hatt fult så mye. Grunnen til det er at det sikkert hadde vært åpnet så utrolig mye mindre pakker, som tilsier at det er mindre av han på markedet og det gjør han til et sjeldent dyrt kort.

Jeg tror alle spillerne hadde kostet mer, slik som de gjorde i starten. Fabregas kostet 30k den første måneden. På grunn av at det er åpnet så mye pakker koster han nå 3k. Han har gått ned 27k i pris på 3 måneder. Om folk ikke åpnet pakker hadde nok prisen til Fabregas vært 5 sifret, men vi får være enig å være uenig.

Absolutt, det er ingen som hevder at Robben f.eks koster under 100K, men han kommer til å være innenfor rekkevidde for alle som spiller lenge nok og tjener mer enn de aller fleste (hvilket man gjør om man spiller en del), per dags dato er nesten alle spillere over 86-rated (med stats som er ettertraktede) på et helt annet marked. Det er per dags dato to markeder; de som har kjøpt coins og kan være med i budkriger på TOTY-spillere osv, og de som ikke har gjort det (kjemper om å få nok til Aguero, Di Maria). Dersom coinmarkedet blir borte vil svært mange av de uoppnåelige spillerne blir oppnåelige over et litt lengre løp, selv om f. eks TOTY Ronaldo og den typen spillere aldri vil være reell med mindre man får han i pakke.

Du kan også ikke sammenligne prisene med før spillet ble sluppet, da er det så utrolig mange som kjøpte pakker og (etterhvert coins) som gjorde at prisen på spillerne var helt spesielle.

Lenke til kommentar

Å slå en ekstrem pace abuser med en scoring i det 90. min må være den nest diggeste FIFA-følelsen som finnes, bare slått av det å vinne mot en som feiler når han skal trille ball i forsvaret for å drøye tid. På samtlige fire avspark prøvde han å løpe igjennom hele laget mitt ved å løpe sikk-sakk, i tillegg til at han spilte på pace hele kampen igjennom. Han hadde ikke noe spill overhodet. Ga bare ballen til en rask spiller og begynte å løpe.

Litt morsomt at begge mine mål ble scoret av Aubameyang (kun Dortmund-spillere). Men jeg tror folk blir overrasket over hvor lite jeg pace abuser med Aubameyang og Reus.

Kanskje litt smålig av meg, men la naturligvis om til en forsvarsfemmer etter det siste målet. Han fikk en siste sjanse til å løpe fra avspark, men snappet ballen og da får han ikke den tilbake igjen for å si det sånn (overtidsminuttene).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Nå er grinding noe jeg finner absolutt kjedlig, og FIFA UT er et endeløs prosjekt man faktisk ikke vil komme i mål med før neste FIFA kommer ut.

Har rundt 400k i matchpoints, og jeg som ønsker Bayern hadde enda ikke hatt råd til Robben.

Jeg driter helt ærlig i hva som skjer, så lenge det skjer for det bedre. FIFA UT er laget for å få folk til å kjøpe pakker og det suger slik det er nå. Har hatt en del flaks selv, men har også brukt rundt 500 kr på coins / pakker siden det kom ut.

Jeg finner ingen glede i å spille 500 kamper (ca 125 timer) for å få råd til én spiller. Det blir litt for mye, i hvert fall når det ikke er spillets beste engang.

Lenke til kommentar

Spørsmål fra eksperter !

Jeg har følgende lag i dag: http://www.futhead.com/15/squads/18041615/

Og jeg har veldig lyst til å teste Bergkamp. Har testet Van Basten og han er ett beist i målgården og har syke skudd MEN han er litt treg og ikke akkurat driblesterk.

Tanken min kunne vært å lage noe ala dette : http://www.futhead.com/15/squads/18042569/

Eventuelt med Bergkamp i en CAM posisjon, typ 4-3-3

Litt av grunnen til at jeg vil selge er at jeg ønsker som sagt å teste Bergkamp og i tillegg føler jeg at Kroos er ekstremt treg. Iom at resten av laget mitt er såpass hurtig kommer Kroos diltende etter resten av laget og ser nesten ut som om han spiller CDM når han i praksis spiller CM med fri rolle og instrukser om å gå i angrep.

Bruker jeg Kroos i en CAM posisjon får jeg ikke full chemistry men dersom jeg får han i 7, så burde det gå greit?

Noen tanker?

Takk :)

Lenke til kommentar

Prisen hadde aldri i verden økt, hvis coins kjøp hadde blitt borte. Prisene på spillere blir regulert av EA selv. EA styrer FUT markedet, og gjør akkurat som de vil. Vil de skru opp prisen, så gir de ikke ut pakketilbuder. Vil de ha ned prisen, så gir de ut pakketilbuder.

Min teori er at det ikke er bare er coins kjøpere/selgere som ødelegger markedet. Det er de som bruker såkalte "Trading centre". Går spillere får langt unner markedsverdi, så blir det plukket opp av folk som har programmert slik at de kan overvåke spillere som går til underpris 24/7. Går Ronaldo får 1 million, så blir det automatisk plukket opp av disse folkene. De kan også "pris fikse" spillere, slik at de går til overpris. De putter foreksempel 80 Alexis Sanches på overgangsmarkedet, for 200K, og programmerer slik at de automatisk kjøper alle spillere som går for under 200K av Alexis Sanchez.

Youtubere har også stor innvirkning på dette, men det er alt i alt disse folkene med disse be***'* programmene sine som ødelegger markedet. Ea har også forbindelser innenfor dette, ellers hadde det blitt fjernet for lengst.

Tviler på at så mange kjøper coins, da man kan risikere å bli utestengt, eller ikke få coins.

http://www.ultimateteam.co.uk/2014/10/09/fut-15-millionaire-trading-center-make-fifa-15-coins/

Dette er en nettside, som selger dette programmet. Den er blant de største FUT nettsidene.

Denne nettsiden har forbindelser med EA.

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Det EA kunne gjort er å redusere maks beløpet en spiller kan bli kjøpt for. Da ville prisen på spillere sunket. F.eks. 3 mill, i stedet for syke 15 mill... Da ville 99 Ronaldo kostet 3 mill, ikke 15, og som alle vet vil den beste spilleren alltid koste mest, dermed ville andre spillere kostet mindre.

I tillegg til å banne alle som overførte solgte/kjøpte drittspillere for store summer, enten det var for å overføre penger fra konto 1 til konto 2, eller for å få coins man har kjøpt for ekte penger. Mange mener man bør kunne ha flere kontoer, som youtube folkene. Ok, så da burde EA hatt en legit måte folk kunne overføre penger på. F.eks. ved at begge kontoene måtte stå under samme navn osv.

Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at jeg vil selge er at jeg ønsker som sagt å teste Bergkamp og i tillegg føler jeg at Kroos er ekstremt treg. Iom at resten av laget mitt er såpass hurtig kommer Kroos diltende etter resten av laget og ser nesten ut som om han spiller CDM når han i praksis spiller CM med fri rolle og instrukser om å gå i angrep.

Bruker jeg Kroos i en CAM posisjon får jeg ikke full chemistry men dersom jeg får han i 7, så burde det gå greit?

Får ikke opp den første linken din, så jeg vet ikke helt hva du har i dag. Laget du ville bytte til virker bra det!

Hvis du bare spiller enkleste ball hele tiden (altså nærmeste person) vil du ikke utnytte Kroos og du kan like gjerne bruke en annen. Kroos har en fantastisk pasningsfot, men man avhenger av å faktisk bruke den.

Alt over 4 i chem er ok. Under 4 så mister spillerne stats og over 4 får de litt ekstra. 7+ er optimalt.

Lenke til kommentar

Prisen hadde aldri i verden økt, hvis coins kjøp hadde blitt borte. Prisene på spillere blir regulert av EA selv. EA styrer FUT markedet, og gjør akkurat som de vil. Vil de skru opp prisen, så gir de ikke ut pakketilbuder. Vil de ha ned prisen, så gir de ut pakketilbuder.

Min teori er at det ikke er coins kjøpere/selgere som ødelegger markedet. Det er de som bruker såkalte "Trading centre". Går spillere får langt unner markedsverdi, så blir det plukket opp av folk som har programmert slik at de kan overvåke spillere som går til underpris 24/7. Går Ronaldo får 1 million, så blir det automatisk plukket opp av disse folkene. De kan også "pris fikse" spillere, slik at de går til overpris. De putter foreksempel 80 Alexis Sanches på overgangsmarkedet, for 200K, og programmerer slik at de automatisk kjøper alle spillere som går for under 200K av Alexis Sanchez.

Youtubere har også stor innvirkning på dette, men det er alt i alt disse folkene med disse be***'* programmene sine som ødelegger markedet. Ea har også forbindelser innenfor dette, ellers hadde det blitt fjernet for lengst.

Tviler på at så mange kjøper coins, da man kan risikere å bli utestengt, eller ikke få coins.

Hvis du ikke tror meg: http://www.ultimateteam.co.uk/2014/10/09/fut-15-millionaire-trading-center-make-fifa-15-coins/

Dette er en nettside, som selger dette programmet. Den er blant de største FUT nettsidene.

Denne nettsiden har forbindelser med EA.

Det er helt riktig som du sier. Botene ødelegger markedet. De er også de som skaffer coins som selges. Fjernes botene, fjernes også muligheten til kjøpe coins. Vinn vinn for EA og Zac Efron.

Lenke til kommentar

Spørs om noen ville solgt TOTY Ronaldo for 3 mill. Til sammenligning gikk IF Chikhaoui for 2,5 mill på FUT 14.

Edit: synes det blir litt feil å si at man ikke mister noe om spilleren har 4 i kjemi, mens man får noe ekstra ved høyere kjemi.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...