Gå til innhold

IS truer Putin og Russland

Anbefalte innlegg

http://www.themoscowtimes.com/article/islamic-state-to-putin-we-are-on-our-way-to-russia/506366.html

http://www.foxnews.com/politics/2014/09/03/report-credible-information-isis-aqap-planning-11-anniversary-attack-abroad/

IS ønsker seg virkelig krig, så når de ikke får napp hos USA prøver de hos Russland...

ive-made-a-huge-mistake.gif

Russland har allerede sendt ned helikoptre og kampfly, og noe sier meg at de klør etter å få vise frem litt militære muskler. Her får de altså IS servert på sølvfat, og det eneste negative er at vi ikke har fått rekruttert nok ekstreme islamister og sendt ned, for om de er der når Russland kommer, så kommer de ikke tilbake hit og lager helvete. Nå er tiden inne for Ubadulla Hussein til å vise litt mot og ikke bare snakke varmt om IS og halshugging :)

"And we find ourselves with happiness ridding the world of these scum."

Blir det Russland som stopper leken til IS og gjør det mindre gøy å være en del av "brorskapet" som halshugger sivile for morro skyld?

SAS, GSG og USSF er allerede på bakken. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde ikke felt en tåre om Russland sendte inn noen godt bevæpnede spesialstyrker med luftstøtte og ryddet opp i rottereiret der nede en gang for alle.

ODlKN3Q1.jpeg

Nå er tiden inne for alle ekstreme islamister for å gjøre sin plikt; jihad i IS. Dra ned og hjelp deres brødre i kampen mot menneskeverd, humanisme og frihet!

Jeg vet ikke om det er nødvendig å si det, men jeg fordømmer IS og deres handlinger, og håper at de klarer å erte på seg Russland, og at Russland føler at tiden er inne for å vise makt...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISIS og det muslimske brorskapet er to forskjellige ting.

Det er også veldig naivt å tro at man kan "rydde opp en gang for alle" militært. Som i 2003 så har haukene fått folk til å ivre for krig uten noen sluttstrategi.

Ehm...

Jeg har aldri nevnt det muslimske brorskapet, og situasjonen er en HELT annen i dag enn det var i 2003. Vi kommer aldri til å bli kvitt militant islamisme, men IS lever på lånt tid. De har fiender på alle kanter nå, og de ønsker seg virkelig en krig. Det blir kanskje ikke "en gang for alle", men vi blir kvitt problemet med "syriafarerne" som ellers måttet få behandling for PTSD etter all halshuggingen, og blitt "avradikalisert" på et vis...

Jeg må si at jeg ikke liker tanken på å få disse tilbake, og ha dem som tikkende bomber her. Det beste hadde selvfølgelig vært å få sendt ned alle de mest ekstreme (militante) islamistene før IS blir tilintetgjort, men sånn som de holder på kan ikke verdenssamfunnet stå og se på lenger. I motsetning til den tidligere legitime staten Irak erklærer de nå krig mot omtrent samtlige stormakter samtidig, pluss at de er omringet av fiender. Peshmerga har blitt bevæpnet og trent opp av europeiske land, spesielt tyskland, som til og med har donert 8000 G36 til dem, i tillegg til tyngre våpen :)

IS er en røverstat med ekstremister som lever på lånt tid, og de gjør alt de kan for å være mest mulig avskyelige...

Jeg har vært uenig i stort sett all annen innblanding fra vesten og andre i stater som Libya, Syria, Irak, Afghanistan etc., men her har vi endelig noe som selv muslimer fordømmer.

Problemet med ekstrem militant islamisme er selvsagt mye større enn IS, men å få ryddet disse bort fra jorden en gang for alle vil være et steg i rett retning om ikke annet, og nå sitter de med et par MIG-21 og prøver å erte på seg Russland og Putin. Jeg håper de lykkes :)

Edit:

Og ivre for krig? Hvem er det egentlig som ivrer for krig og død og fordervelse? IS driver etnisk rensing av alle ikke-muslimer og du kan vel ikke for ramme alvor mene at dette kan sammenlignes med f.eks. vår illegitime innblanding i Libya?

Det som er grenseløst naivt er å tro at dette på noe vis kommer til å gå over av seg uten militær inngripen, når IS selv har presentert planer om å ta over blant annet balkan og Spania på sikt...

Screen-Shot-2014-06-30-at-5.51.14-PM.png

Så, i din innsiktsrike kommentar om at det er naivt, hva foreslår du at "vi" gjør med IS?

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Dem banker på dører dem helst ikke burde banke på, før eller siden får dem nok krigen dem ønsker. Med ett resultat dem ikke ønsker. Dette er hobbykrigere som tror at Allah kommer til å ta vare på den.

På de stridsstedene jeg har vært i mitt liv skal en ting sies, der finnes det ivertfall ingen gud.

Ja, de ønsker seg åpenbart en krig, og de kommer til å få seg en særdeles kjedelig overraskelse når den kommer...

Resultatet blir, som du sier, ikke som de ønsker... Om de klarer å erte på seg Russland vi konsekvensene bli fatale. Jeg skjønner ikke helt taktikken, annet enn å få et nytt offerkort å spille, men de har vært så brutale at selv moderate muslimer tar avstand. De lever veldig farlig....

Lenke til kommentar

Dem banker på dører dem helst ikke burde banke på, før eller siden får dem nok krigen dem ønsker. Med ett resultat dem ikke ønsker. Dette er hobbykrigere som tror at Allah kommer til å ta vare på den.

På de stridsstedene jeg har vært i mitt liv skal en ting sies, der finnes det ivertfall ingen gud.

Tja, hobbykrigere og hobbykrigere. Organisasjonen skilte jo lag med al-Qaida og har dermed mange av de mest ekstreme fra Qaida i rekkene. Dette er soldater som har vært mer i krig enn noen soldat eller offiser fra vesten. Terroristene vet i tillegg å utnytte sine fordeler til fulle. Vi ser gang på gang hvordan det har gått når vesten (og forsåvidt andre) skal inn å ordne opp i fremmedes konflikter. Om du virkelig har vært i krigssoner slik du påstår, burde du av alle skjønne at det bilde du skisserer ikke finnes.

Det høres veldig tøft ut med SAS, Spetsnaz eller GSG. Men la meg minne om at ingen spesialstyrke i verden kan løse en konflikt slik som denne.

Allikevel er jeg selvfølgelig enig i at verdenssamfunnet akkurat i denne konflikten har et eksepsjonelt ansvar. Ikke bare fordi IS slakter uskyldige mennesker (slik eksempelvis afrikanske militante også har gjort i lang tid uten at vesten har gjort noe nevneverdig), men fordi mange av IS krigerne er fremmedkrigere som etterhvert skal hjem til sine respektive land og lage faenskap. Dette har vel historien aldri sett før i et slikt omfang?

Så i bunn og grunn er jeg enig i at militære styrker må settes inn for å stoppe IS, jeg stusser bare på endel av kommentarene her inne som sier at det blir piece of cake. De gangene det har blitt sagt i et militærhistorisk perspektiv har det vel ikke alltid gått like bra?

Lenke til kommentar

Det er ikke styrkene som løser konfliktene, dem håndterer oppgaver og strategiske inngripner.

Utfordringene var ikke rent stridstekniske, det var de lokalgeografiske kunnskapene dem besatt. Faktumet at vi måtte følge lover som dem ikke trengte å følge var jo naturligvis også en utfordring.

Men med engang dem kom utenfor sitt element var dem i grunn ganske udugelige.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri nevnt det muslimske brorskapet,

Når du skrev "brorskapet" så tenkte jeg du siktet til det muslimske brorskap. Ser at det var litt for kjapp slutning

og situasjonen er en HELT annen i dag enn det var i 2003.

Situasjonen er lik i den forstand at man ikke har noen plan etter bombene.

Vi kommer aldri til å bli kvitt militant islamisme, men IS lever på lånt tid. De har fiender på alle kanter nå, og de ønsker seg virkelig en krig. Det blir kanskje ikke "en gang for alle", men vi blir kvitt problemet med "syriafarerne" som ellers måttet få behandling for PTSD etter all halshuggingen, og blitt "avradikalisert" på et vis...

Hvorvidt vi blir kvitt "syriafarerne" avhenger jo helt av hva som skjer etter bombinga. Forstår jeg det slik at du vil at vi skal gi Assad tilbake Syria?

Jeg må si at jeg ikke liker tanken på å få disse tilbake, og ha dem som tikkende bomber her.

Ingen vil ha disse.

Peshmerga har blitt bevæpnet og trent opp av europeiske land, spesielt tyskland, som til og med har donert 8000 G36 til dem, i tillegg til tyngre våpen :)

Helt kurant selvsagt og det er mye bedre om disse tar kontroll selv, ikke at fremmede makter kommer inn og rører.

IS er en røverstat med ekstremister som lever på lånt tid, og de gjør alt de kan for å være mest mulig avskyelige...

Det er dem, men det er vanskelig å se hvordan et nytt tiår med russiske, amerikanske eller norske styrker skal være noe smart løsning.

Forøvrig er det en fordel at IS blir mer som en stat. Enklere å forholde seg til.

Og ivre for krig? Hvem er det egentlig som ivrer for krig og død og fordervelse? IS driver etnisk rensing av alle ikke-muslimer og du kan vel ikke for ramme alvor mene at dette kan sammenlignes med f.eks. vår illegitime innblanding i Libya?

Ja, media har totalt hevet seg på. De samme kreftene som gikk inn i 2003 vil inn nå igjen og folk lar seg forføre. Om Russland kommer med planer så blir det vel fort et kappløp om å komme først...

Det som er grenseløst naivt er å tro at dette på noe vis kommer til å gå over av seg uten militær inngripen, når IS selv har presentert planer om å ta over blant annet balkan og Spania på sikt...

Kommer helt an på hva du mener mer "gå over".

ISIS er ikke i nærheten av å kunne true hverken Spania eller balkan. De kan ikke komme forbi hverken Tyrkia, Israel eller Jordan. ISIS er en mygg militært.

Lenke til kommentar

Oversettelse; En annen bekreftelse på at alle grusomhetene i Irak er skapt av forkledde russiske fallskjermsoldater, ikke ISIL

Очередное подтверждение тому, что все зверства в Ираке творят переодетые российские десантники, а не ИГИЛ. #правда

BwwpW_RIUAA8NEi.jpg

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Putin er egentlig Hitler.

Han står også bak flodbølgen som feide over Thailand, jordskjelvet utenfor Japan og henretting av journalistene.

arthon er sannhetens kilde på diskusjon.no, han kommer bare med balansert journalistikk og er aldri ensidig.

Du kritiserer meg med noe våsete tøv (det er ikke første gangen) men du tør aldri diskutere eller begrunne dine påstander.

Resultatet er bare drittslenging fra din side.

Det er ikke mye å respektere.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Oversettelse; En annen bekreftelse på at alle grusomhetene i Irak er skapt av forkledde russiske fallskjermsoldater, ikke ISIL

Очередное подтверждение тому, что все зверства в Ираке творят переодетые российские десантники, а не ИГИЛ. #правда

BwwpW_RIUAA8NEi.jpg

Joda propagandaminister Arthon, er bare tøv du serverer. Sammenlign dette bildet (som også er hoax)

ene3rA5_UBg.jpg

Og sist, original bildet

uhgqBziTkkE.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda propagandaminister Arthon, er bare tøv du serverer. Sammenlign dette bildet (som også er hoax)

Fullstendig klar over at det kan være falskt - så jeg postet det for å se hva slags type reaksjon som ville komme...........

Det kunne blitt en interessant diskusjon hvis det var noen med litt innsikt som engasjerte seg.

Første reaksjonen ser du - den var ikke mye å skryte av..... :mellow:

Du vil aldri tro at helten din Putin ville finne på å være part i den konflikten på flere sider vil du vel?

Eller at den såkalte "trusselen" mot Russland ikke er reell men konstruert til å tjene en agenda som er veldig forskjellig fra det den ser ut ved første øyekast.

Putins ytre fiende bildet begynner å bli litt slitent - han trenger noe nytt å servere folket.

Se også på tidspunktet dette ble servert - med NATO møte hvor de diskuterte ISIS og Ukraina og Russland.

Vent ett år eller to når situasjonen har forandret seg og mer informasjon kommer ut om hva som virkelig har skjedd i Syria/ISIS, så vil du se at det bildet jeg har postet har mer sannhet i seg enn alle andre - og det er selv om det er falskt.

Og sist, original bildet

Eller ett av de falske........?

Poenget er at det kan du aldri vite.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Bomb hele området sier nå jeg, og gør det skikkelig, drep alle sammen, ikke driv med små-kriging.

cc69242b-c1d0-4671-9337-13fedf64d968.jpg

Et angret på IS fører også to andre gode ting med seg:

- Russland vil nedprioritere invasjon av Ukraina

- USA og Russland kan endelig kjempe sammen og forhåpentligvis få et bedre forhold.

Lenke til kommentar

BwwpW_RIUAA8NEi.jpg

Seriøst? Så hvis vi finner en skrullete "nordmann" som har konvertert og nå kjemper for IS (konvertittene er ofte de mest gærne), så er det Erna som står bak?

Og edit:

Svarte før forfalskningen ble avslørt. Og selv om bildet hadde vært ekte hadde det ikke vært bevis for noe annet enn at det muligens finnes en med russisk bakgrunn i IS.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...