Gjest Slettet+134 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg har helt angst mot å sitte med belte på i fly. Dette fordi jeg en gang ikke fikk det av igjen og flyvertinnen måtte klippe av beltet så jeg kom meg av. Hvordan er det om man bare ikke tar på seg beltet når det blir varslet om å ta det på? De går jo rundt og sjekker, men det er ikke akkurat nøye de ser? Eller kanskje det lyser på raden min om jeg ikke har belte på? Noen som vet? Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Det lyser vel opp om jeg ikke husker feil. Det og sitte uten belte i fly er bare dumt, litt kraftig turbulens å du klasker i taket. 3 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Belte er der av en grunn. Bruk det. Jeg har aldri opplevd at beltet setter seg fast. Du var nok bare uheldig. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Lyser ikke opp hvem som ikke har på belte, men de går derimot gjennom og sjekker. De vil be deg ta på belte. Konsekvensen av å ikke ha belte er i værstefall å bli slått opp i taket og brekke nakken. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Konsekvens er streng irettesetting og så kasting av flyet, eventuelt fjerning av politiet, om man nekter å ta det på. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Beltet er ikke der for å redde deg i en evetuell kræsj, dersom flyet i mot all formodning skulle styrte er det ganske mye krefter i sving. Men enkle bevegelser og turbulens derimot har det en effekt med at det holder deg sånn cirukus der dem ønsker du skal være. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 De sjekker, og de er nøye. Om du nekter å ta på deg beltet vil du antakeligvis bli kastet av flyet, da det er ren idioti å ikke bruke det. Litt kraftig turbulens, og du skader deg selv, samtidig som du også kan skade medpassasjerer. Beltet er ikke der for å redde deg i en evetuell kræsj, dersom flyet i mot all formodning skulle styrte er det ganske mye krefter i sving. Vel, det stemmer jo ikke helt. Det er plenty med flykræsj der beltebruk åpenbart har reddet liv. Det er faktisk ganske stor sannsynlighet for å overleve en flyulykke. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Det er jo ikke slik at du kan skade andre passasjerer, det er slik at du faktisk SKADER andre dersom det skulle være kraftig og plutselig turbulens. Hvis du flyr i taket, så er sannsynligheten for at du lander helt loddrett i setet ditt igjen uten å treffe noen andre ganske lik null vil jeg tro... For all del, gjør som du vil, gjør dumme ting som får deg skadet og drept, men dersom det går utover andre, så la vær å gjøre det. Som eksempel beltet, det går alltid utover andre. 4 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 De sjekker, og de er nøye. Om du nekter å ta på deg beltet vil du antakeligvis bli kastet av flyet, da det er ren idioti å ikke bruke det. Litt kraftig turbulens, og du skader deg selv, samtidig som du også kan skade medpassasjerer. Normalen er nok at de er nøye, men det er ikke vanskelig å snike seg unna hvis man går inn for det. At det er dumt er jeg helt enig i. Har skjedd med meg ved et uhell at jeg har landet uten belte. Våknet av at flyet bremset og jeg skled fremover i setet. Sov som en stein med tilbakelent rygg og uten belte, og det var tydeligvis ingen av flyvertinnene som reagerte på det da de tok runden før landing. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Når man flyr kan man oppleve negativ gravitasjon, alt du plutselig blir dratt oppover. Sitter man da uten belte så treffer man taket og kan skade nakken, og man lander sansynligvis ikke tilbake i setet ditt heller. Resultatet er store skader på deg selv samt på andre i flyet. Du kan glemme reiseforsikring når du har brutt beltebestemmelsene, og i tillegg til å bli invalid får du erstatningskrav på deg. Jeg forstår ikke at noen vil utsette seg for en så ekstrem risiko når løsningen er så latterlig enkel som å ha på beltet. Om man er redd for å bli sittende fast, så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon. Er du sikker på at man for lov å ha den med? OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon. Er du sikker på at man for lov å ha den med? OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi ¨Jeg har med barberhøvel og blader (Type gilette, ikke "løse" blader) med i håndbaggasje, som er mer "åpent" enn beltekutter, så tviler på at det blir stoppet. Kanskje inn til USA eller noe Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 (...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon. Er du sikker på at man for lov å ha den med? OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi ¨Jeg har med barberhøvel og blader (Type gilette, ikke "løse" blader) med i håndbaggasje, som er mer "åpent" enn beltekutter, så tviler på at det blir stoppet. Kanskje inn til USA eller noe Kanskje kommer det an på flyselskapet... en gang tok de neglefilen til min tante, det var i UK og for en del år siden men... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Hvordan er det om man bare ikke tar på seg beltet når det blir varslet om å ta det på? De går jo rundt og sjekker, men det er ikke akkurat nøye de ser? Nei, de kontrollerer ikke nøye. Du kan enkelt holde beltet på plass med hendene uten å smekke låsen, de vil ikke merke det. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 belte hjelper veldig hvis mye turbulens hadde en fly tur fra Lhasa til Chengdu for noen år siden, hvor flyet kom i mye turbulens og bare falt og falt, var noen som ikke hadde på belte og slo hodet i bagasje hyllene når flyet falt. de måtte bli henta ut av ambulanse personal når vi landa Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Beltekutteren har et knivblad som er rundt en cm langt og sitter inne i en plastkonstruksjon. Reglene sier at knivblad på lenger enn 6 cm er forbudt. Mange neglefiler er lenger enn 6 cm og det er nok grunnen til at disse kan bli stoppet. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Jeg hadde ikke latt være å ha på selen. Om du har vært ute for kraftig turbulens tviler jeg på at du i det hele tatt hadde vurdert å ikke ha det på. Hva med at du sjekker at beltet fungerer noen ganger før du setter deg? Gjerne under flighten og. Spesielt på lengre turer er det uansett bra for deg å gå rundt og spasere litt. For all del, om du finner på å la være å ta på beltet i håp om at de ikke legger merke til det: IKKE start en krangel på flyet om det. Alle vi andre som er ute og flyr vil helst at flyet kommer seg av gårde på tiden og vil helst ikke vente på at bagasjen din må letes frem fordi flyselskapet kaster deg av. Tusen takk. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+134 Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Kunne ikke falt meg inn å starte en krangel nei, haha huff. Takk for både fornuftige, fordomsfulle, frekke og gode svar da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå