Gå til innhold

Få TV tettere til vegg uten å henge det opp?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å fått TV'en tettere på veggen, uten å henge det opp. Jeg er imidlertid usikker på om det i det hele tatt er mulig. Jeg sitter ganske tett på TV'en fra før (170 cm fra 46-tommer), og da TV'en bygger 13cm ut fra veggen med det originale bordstativet, synes kabler ganske godt fra siden.

Å henge det opp med boring i gipsveggen min er egentlig ikke aktuelt. Har aldri gjort noe lignende før, og selv om jeg eier leiligheten selv er jeg generelt skeptisk til å feste noe tungt til veggen.

Har kommet fram til at det beste enten er å kjøpe et kombinert bord med oppheng, eller å kjøpe et oppheng med bordfeste. Men det er jo ikke lett når 99% av det som selges er rene veggoppheng.

Et kombinert bord kunne vært noe som dette. Det selges nesten ingenting lignende i Norge. Det er imidlertid ikke lett å finne ut hvor nære veggen TV'en faktisk blir hengende, da dybde på selve monteringstativet ikke er oppgitt. Og de som selger klarer ikke å oppgi dybde på det av en merkelig grunn (har prøvd 5 forskjellige).

Finnes det smale bordfester med VESA-kobling for store skjermer? Omtrent alle bordfester jeg har funnet er for små PC-monitorer.

Veggoppheng er vel den mest brukte løsningen, og virker egentlig til å være det eneste alternativet. Kanskje jeg får prøve å skjule siden av TV'en med noen høye planter eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13 cm fra veggen er jo ikke spessielt mye vil jeg si.

Jeg har en 55" hengene på veggen og den går totalt 11cm ut fra veggen, du må huske at veggfeste bygger litt ut fra veggen også.

Tven i seg selv er ikke tykkere en ca. 4 cm, de siste 7 cm hos meg er veggfeste og avstandstykker for boltene som skal i tven. Men jeg sitte lengre unna en 1.70, så 2-3 cm inn/ut i fra veggen har ikke så veldig mye for min del.

Du får jo dette veggfeste som ikke bygger mer enn 14,5mm ut fra veggen.

PS!

Hjelper ikke med store høyttalere heller de skal helst litt lengre ut fra veggen ;)

Mine er ganske store og de skulle helst å stått enda 40-50 cm lengre ut fra veggen enn det jeg har nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...