Slimda Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 PC Gamer endrer (les: skaffer seg) rutiner for når man ikke kan dekke saker pga. personlige forhold eller økonomiske interresser. Dette gjør de knapt et døgn etter at noen fant ut at ene journalisten dater en Ubisoft-ansatt. Kudos til PC Gamer for å ordne raskt opp når de blei klar over situasjonen (eller de blei avslørt, kommer an på hvordan man ser på saken). Les deres egen uttalelse her: http://www.pcgamer.com/a-note-on-disclosure/ Hittil er altså PC Gamer og IGN to store mediekanaler innenfor gaming som har tatt til seg klagene til GG. Ikke dårlig, må jeg si. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Så ikke hele, men den første var ihvertfall rimelig tynn. HAr ikke noe med gamersgate å gjøre? Det kan man jo si, men det hindrer ikke det faktum at mange folk som mener de snakker om gamersgate også snakker om hun, og å nei, hun reagerte ikke logisk nok på dødstrusler, huff og huff, og brukte ting under fair use på en måte som er akkurat sånn fair use skal brukes? Ikke imponert. AtW Jeg kunne i alle fall tenkt meg et innslag som handlet om vold og sex i spill uten at de som omtales som profesjonelle ofre var med for en gangs skyld. Hva med å ha med spilljournalister, gamere, utviklere og kritikere som har grunnlag for å uttale seg? Det blir hele tiden dratt frem eksempler fra open world-spill eller lignende, som enhver tulling med litt peiling vet er uredelig å bruke (siden man kan gjøre det samme mot begge kjønn, eller ikke gjøre det i det hele tatt), og hvis folk med peiling hadde vært med å lage det, hadde man fokusert på virkelige problemstillinger. Et innslag i samme ånd som denne f.eks. 2 Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Det ironiske er jo at denne abc saken bare illustrerer hvor store problemene innen visse mediehus faktisk er. Innlegg fra bla. Totalbiscuit, Karen Straughan og Thunderfoot blir moderert vekk https://imgur.com/gallery/iX00h/new mens poster som denne får stå: "This sexist nazi bitch needs to be executed or at least de-sexed so she can't reproduce and create more idiots in the world", fordi den uttrykksmåten passer jo mye bedre inn i abc's narrativ. Kom ikke å si at det ikke er agendaer ute og går her. Det er jo direkte pinlig å se et mediehus, som prøver å framstå som seriøst, synke til dette nivået. Endret 17. januar 2015 av BzWarm 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Noen (litt løse) spekulasjoner rundt quinnspiracy og CrashOverride: Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 At Crash Override Network blir til CON er som resten av denne profesjonelle offer-feminisme-suppa med sine kvite riddere: Løgn og bedrag satt i system for å lure penger av lettlurte fjols. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Noen (litt løse) spekulasjoner rundt quinnspiracy og CrashOverride: Det er jo rørende hvor opptatt vedkommende er av ofrene for netthets sin velferd. VIrker veldig ektefølt. Er ikke dette samme fyr som tidligere snakket om at gamersgate ikke handler om disse personene men etikk? Til å handle så mye om spilljournalisme og så lite som disse feministene, så er det overraskende mye snakk om sistnevnte her i tråden. AtW 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Burde ikke Gamergate omfavne Crash Override siden de er "against all forms of harassment"? Da er det jo kjempe med en organisasjon dedikert til å hjelpe ofre. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Burde ikke Gamergate omfavne Crash Override siden de er "against all forms of harassment"? Da er det jo kjempe med en organisasjon dedikert til å hjelpe ofre. Det hjelper vel ikke å si det enda en gang, men gamergate er om etikk i spillpressen. Andre meninger personer måtte ha om andre ting som CON kan veriere kraftig fra en gamergate støttespiller til en annen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Burde ikke Gamergate omfavne Crash Override siden de er "against all forms of harassment"? Da er det jo kjempe med en organisasjon dedikert til å hjelpe ofre. Det hjelper vel ikke å si det enda en gang, men gamergate er om etikk i spillpressen. Andre meninger personer måtte ha om andre ting som CON kan veriere kraftig fra en gamergate støttespiller til en annen. Til tross for det så er tingene som dukker opp her i tråden om alt annet.... AtW 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Til tross for det så er tingene som dukker opp her i tråden om alt annet.... AtW Jepp, offtopic poster skjer, men med det sagt er det mange poster som holder seg til tema og det er masse relevant som har dukket opp underveis. Så lenge som du har vert her på forumet trodde jeg du kjente til fenomenet, desverre er det endel som frivillig eller ikke forgifter brønnen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Til tross for det så er tingene som dukker opp her i tråden om alt annet.... AtW Jepp, offtopic poster skjer, men med det sagt er det mange poster som holder seg til tema og det er masse relevant som har dukket opp underveis. Så lenge som du har vert her på forumet trodde jeg du kjente til fenomenet, desverre er det endel som frivillig eller ikke forgifter brønnen. Kan det eventuelt være at de som føler tilhørighet til gamersgate ikke alle er enig i deg med hva temaet er? AtW 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Kan det eventuelt være at de som føler tilhørighet til gamersgate ikke alle er enig i deg med hva temaet er? AtW Jeg har ikke sett en slik person enda men selvfølgelig alt er mulig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Kan det eventuelt være at de som føler tilhørighet til gamersgate ikke alle er enig i deg med hva temaet er? AtW Jeg har ikke sett en slik person enda men selvfølgelig alt er mulig. Hva med de i denne tråden som stadig poster ting som ikke handler om temaet du mener GG handler om? AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Hva med de i denne tråden som stadig poster ting som ikke handler om temaet du mener GG handler om? AtW Du mener "motstanderene" av gamergate? Jeg forstår hva de har å tjene på å skape forvirring, jeg trodde du spurte om folk som støttet gamergate av andre grunner enn det jeg har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Nei, det mener jeg ikke. Se på Slimda, Lars og Orwandels innlegg i det siste, handler i liten grad om "etikk i spillpressen". AtW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Selv om GamerGate handler om etikk innenfor spillindustrien, så oppfatter jeg tråden til å også omhasndle Quinnspiracy. Da synes jeg det ikke er unaturlig å også nevne dette. Men det er bare én persons mening. Endret 20. januar 2015 av L4r5 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Selv om GamerGate handler om etikk innenfor spillindustrien, så oppfatter jeg tråden til å også omhasndle Quinnspiracy. Da synes jeg det ikke er unaturlig å også nevne dette. Men det er bare én persons mening. To helt urelaterte temaer som er slått sammen? Og det er vel ikke Zoe Quinn det har vært snakket om i de siste innleggene heller? AtW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Kjapp gjennomgang av mine siste poster i tråden: 1) Beskyldninger mot GamerGate 2) Endringer av rutiner som følge av GamerGate 3) Nyeste prosjektet til ZQ. Jeg anser dette som on topic. Du kan få lov til å være uenig. Edit: 4) Forsvar av hvorfor jeg mener mine egne poster hører hjemme i tråden. Dette skal jeg innrømme kanskje ikke er helt det fokuset tråden trenger. Endret 20. januar 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Kjapp gjennomgang av mine siste poster i tråden: 1) Beskyldninger mot GamerGate 2) Endringer av rutiner som følge av GamerGate 3) Nyeste prosjektet til ZQ. Jeg anser dette som on topic. Du kan få lov til å være uenig. Edit: 4) Forsvar av hvorfor jeg mener mine egne poster hører hjemme i tråden. Dette skal jeg innrømme kanskje ikke er helt det fokuset tråden trenger. Vidoene du postet var vel tilsvar til noen uttaler fra anita sarkeesian ikke zoe quinn? Uansett er det ikke så viktig akkurat hva du mener denne tråden handler om, for meg virker det ganske åpenbart at Civilix ikke bestemmer hva GG "egentlig handler om", og videre at mange som identifiserer seg med bevegelsen ikke er enig med Civilix om hva det handler om. Derfor er jeg ikke uten videre enig i hans analyse. AtW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Vidoene du postet var vel tilsvar til noen uttaler fra anita sarkeesian ikke zoe quinn?Korrekt observert. Som jeg skrev så handlet det om beskyldninger mot GamerGate. Uansett er det ikke så viktig akkurat hva du mener denne tråden handler om, for meg virker det ganske åpenbart at Civilix ikke bestemmer hva GG "egentlig handler om", og videre at mange som identifiserer seg med bevegelsen ikke er enig med Civilix om hva det handler om. Derfor er jeg ikke uten videre enig i hans analyse. AtW Igjen, flott observasjon. Hva GamerGate handler om er forskjellig fra person til person. Jeg bare svarer for meg selv siden du nevnte meg. Det er umulig at det ikke er forskjellige meninger i en så bred grasrotbevegelse som dette. Fellesnevneren er derimot at det handler om etikk og korrupsjon innenfor spillindustrien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå