Gå til innhold

Hva er #gamergate #quinnspiracy? Hva er alt tullballet?

Anbefalte innlegg

Du har forsvart grov hets fordi du mener det så ut som sarkasme. Det viser at du syns hets er greit dersom man sier at det er sarkasme, om så bare i noen tilfeller. Jeg mener man skal holde seg for dog til å drive med hets, spesielt på internett i skrevet form i et medium som ikke gir (nevneverdig) rom for tolkning.

Det er ikke hets, fordi det er sarkastisk skrevet, det er en kritikk av hets. Forstår du hva sarkasme er?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sarkamse fordi det er hets. Det er vedlig åpenbart dersom du hadde tatt deg bryet med å undersøke litt. Men igjen. Du sier at denne formen for hets er helt ok dersom du tolker det som sarkamse. Selv ser jeg bare hets i hans tweet. At den ser sarkastisk ut er noe du tilegger den.

Lenke til kommentar

Det er ikke sarkamse fordi det er hets. Det er vedlig åpenbart dersom du hadde tatt deg bryet med å undersøke litt. Men igjen. Du sier at denne formen for hets er helt ok dersom du tolker det som sarkamse. Selv ser jeg bare hets i hans tweet. At den ser sarkastisk ut er noe du tilegger den.

Korrekt, at det er sarkasme er noe jeg tillegger den pga den åpenbart sarkastiske formen. Og for å være helt ærlig stoler jeg mer på min egen evne til å tolke denne tweeten enn din når jeg ser hvor store problemer du tilsynelatende har med å se språklige nyanser og nyanser i mening. Du leser jo alt mulig rart selv ut av mine relativt klare(?) innlegg.

AtW

Lenke til kommentar

VELDIG relevant til hva vi snakker om:

Jeg har aldri vært noen fan av Jim, men kanskje han har noen gode poenger her (særlig den om sarkasme i begynnelsen er også relevant til diskusjonen for et par sider siden)?

Har du blitt anti-GG?

AtW

Jeg sa aldri at jeg var enig i hovedpoenget, men delte den siden det var det vi snakket om. "Kanskje han har noen gode poenger" var det jeg sa. Som... jeg synes ikke folk kan si hva de vil bare fordi det er sarkasme uten å forvente at folk reagerer på det.

Så, nei... jeg er ikke imot kampen mot korrupsjon.

Var mer en henvisning på din hang etter å kalle folk som er uenig med noe som helst aspekt av GG-bevegelsen for "Anti-GG".

Forøvrig lurer jeg litt på hvem som egentlig mener at man kan si hva man vil uten reaksjoner bare fordi det er sarkasme?

AtW

Hvor har jeg kalt "folk" (hvem?) som er uenig med noe som helst aspekt av GamerGate for anti-GG?

Tviler du på de eksisterer (jf. sarkasmeutspillet)?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

In other News:

Valve has removed Hatred from Steam Greenlight.

"Based on what we've see on Greenlight we would not publish Hatred on Steam. As such we'll be taking it down," Valve's Doug Lombardi told Eurogamer moments ago.

Nå må Valve bestemme seg. Skal de kuratere butikken sin, eller skal de ikke? Hva er poenget med Greenlight hvis de ikke godtar de mest populære spillene? I så fall, på hvilket grunnlag har de utelatt Hatred? De har jo allerede spill som Manhunt, Postal, Mortal Kombat, GTA... Tydelige retningslinjer hadde vært på sin plass.

Stats:

NPvPvEh.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen fan av Jim, men kanskje han har noen gode poenger her (særlig den om sarkasme i begynnelsen er også relevant til diskusjonen for et par sider siden)?

Har du blitt anti-GG?

AtW

Jeg sa aldri at jeg var enig i hovedpoenget, men delte den siden det var det vi snakket om. "Kanskje han har noen gode poenger" var det jeg sa. Som... jeg synes ikke folk kan si hva de vil bare fordi det er sarkasme uten å forvente at folk reagerer på det.

Var mer en henvisning på din hang etter å kalle folk som er uenig med noe som helst aspekt av GG-bevegelsen for "Anti-GG".

Forøvrig lurer jeg litt på hvem som egentlig mener at man kan si hva man vil uten reaksjoner bare fordi det er sarkasme?

AtW

Hvor har jeg kalt "folk" (hvem?) som er uenig med noe som helst aspekt av GamerGate for anti-GG?

Når du kalte Leflus for "anti-GG#"

Det er 5 milliarder folk i verden, så det eksisterer sikkert minst en som mener det, men det var ikke spørsmålet mitt, det var hvem konkret du siktet til med utspillet ditt, jeg tviler på at en eneste person i tråden her feks mener at det er greit å si hva som helst om det er sarkasme. Du setter opp en stråmann og argumenterer imot den.

AtW

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Alt koker ned til at spillutviklere ikkje skal få lage spilla slik di sjølv føler for å lage di. Spill skal bli politisk korrekte og tekkast diverse fanatiske strømninger og kvoteringer samt deres ide om alt som bør sensurerast. Blir moro å sjå om alle fanatiske minioriteter skal presse viljen sin igjennom eller om dette bare gjelder di som skriker høgast og skaffer seg brukbar støtte blant etikk-løse og moral-løse spilljournalister.

Kjenner på meg at eg er ein smule kritisk til spillkritikere og spilljournalister. Begge har ein tendens til å ta med det som passer inn i ens egen agenda heller enn å faktisk gjere eit godt arbeid som er mulig å ettergå i sømmane.

Hva med de som ikke får støtte til å lage spill med andre typer protaganister enn hvite menn da?

Utvikleren Dontnod møtte for eksempel motstand fra utgiverne da de ønsket å lage et spill med en kvinnelig protaganist.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122787-Prospective-Publishers-Wanted-a-Male-Centric-Remember-Me

Det kan jo tenkes at en del andre utviklere har lyst til å prøve seg på andre typer helter enn hvite menn, og at det finnes et marked for kompetente spill med andre typer protaganister.

Har ikkje sansen for at spillutgiver skal bestemme kva spillutvikler skal lage, med mindre det er spillutgiver som kommer med eit konkret spill di vil ha utvikla av ein spillutvikler.

Får man ikkje støtte hjå spillutgiver til å gi ut sitt spillkonsept er det bare å snu arket og prøve seg som uavhengig spillutvikler. Kickstarter osv er jo ein vei å gå. Poenget er at man har fleire muligheter til å gi ut spill utan å måtte forandre på spillet for å tekkast alt og alle.

For meg vil ikkje eit spill stå og falle på protaganistens kjønn eller hudfarge. Det som betyr noko er gameplay og at spillutvikler har laga eit spill ut fra sin ide og overbevisning. Om spillet skulle vise seg å måtte forandre på alt mulig for å imøtekomme alt og alle, så misser spillet sin unikhet og det som kunne gjort spillet til noko spesiellt.

Lenke til kommentar

Har du blitt anti-GG?

AtW

AtW

Når du kalte Leflus for "anti-GG#"

Det er 5 milliarder folk i verden, så det eksisterer sikkert minst en som mener det, men det var ikke spørsmålet mitt, det var hvem konkret du siktet til med utspillet ditt, jeg tviler på at en eneste person i tråden her feks mener at det er greit å si hva som helst om det er sarkasme. Du setter opp en stråmann og argumenterer imot den.

AtW

Leflus har vært uenig med mer enn bare ett aspekt av GamerGate. Jeg oppfatter han som en motstander av GamerGate. Når du bruker ord som folk og hang forvrenger du at det var snakk om en person.

Jeg siktet ikke til noen konkrete, på samme måte som Jim ikke siktet til noen konkrete. Derfor ordla jeg meg slik: "jeg synes ikke folk kan si hva de vil bare fordi det er sarkasme uten å forvente at folk reagerer på det." Å si at jeg er enig med det utsagnet i videoen er ikke en stråmann.

Endret av L4r5
satte sitatpyramide i spoiler
Lenke til kommentar

Glemte av det, rett og slett.

Kom forresten over denne artikkelen. Jeg unngår å kjøpe spill rett etter release så godt det lar seg gjøre, og dette er litt av grunnen. Jeg er en fan av Assassin's Creed og Far Cry, men har ikke kjøpt siste utgave av noen av de. Jeg venter til de er ferdig patchet. Uansett, god lesning:

We're paying for broken games, and it's unacceptable
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men over fra sutrende feminister og til noe GamerGate FAKTISK handler om:

PC Gamer endrer (les: skaffer seg) rutiner for når man ikke kan dekke saker pga. personlige forhold eller økonomiske interresser. Dette gjør de knapt et døgn etter at noen fant ut at ene journalisten dater en Ubisoft-ansatt.

Kudos til PC Gamer for å ordne raskt opp når de blei klar over situasjonen (eller de blei avslørt, kommer an på hvordan man ser på saken).

Les deres egen uttalelse her: http://www.pcgamer.com/a-note-on-disclosure/

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par tilsvar:

(Inneholder sterkt språk. Sånn i tilfelle du er en sart sjel som ikke liker det. :p )

Så ikke hele, men den første var ihvertfall rimelig tynn. HAr ikke noe med gamersgate å gjøre? Det kan man jo si, men det hindrer ikke det faktum at mange folk som mener de snakker om gamersgate også snakker om hun, og å nei, hun reagerte ikke logisk nok på dødstrusler, huff og huff, og brukte ting under fair use på en måte som er akkurat sånn fair use skal brukes?

Ikke imponert.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...