Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Fra før av hadde jeg en Thomson TCM 470 modem fra Canal Digital koblet via "devolo dLAN 200 AVeasy" homeplug til en trådløs/ trådet router. Jeg har produktet "Bredbånd 5" som er 5 Mbps/s ned og 2 Mbps/s opp.

Jeg fikk tilsendt en Cisco EPC3010 som skulle erstatte Thomson modemet. Når jeg kobler til Cisco modemet får jeg dårlige signal ut til homeplugen. Er dette vanlig?

Det har ikke vært endring på hastigheten inn til modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å resette modemet og eventuelt ruteren ved å koble ut strømmen eller reset knappen?

Som regel holder det å ta ut strømpluggen i begge.

Har vanskeligheter for å tro at Cisco EPC3010 skulle være en flaskehals på en så treg linjehastighet.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resette modemet og eventuelt ruteren ved å koble ut strømmen eller reset knappen?

Som regel holder det å ta ut strømpluggen i begge.

Har vanskeligheter for å tro at Cisco EPC3010 skulle være en flaskehals på en så treg linjehastighet.

Jeg slo av og på, trakk ut ledningene og trykket inn reset knappen både på router og modem. Jeg gjenopprettet fabrikkinnstillingen på homepluggene. Jeg prøvde med tre forskjellige kabler mellom modem og homepluggen, ledning direkte fra homepluggen til PC ( istedenfor via routeren ), kobling direkte til to andre PCer og innkjøp av nye homeplugger.
Til slutt fant jeg feilen, strømadapteren til modemet kunne ikke være på samme skjøteledning som homepluggen slik det tidligere hadde vært. Oppgitt maks hastighet sank fra 31 til 5 Mbit og koblingen ble brutt etter noen minutter. Løsningen var å koble strømforsyningen til en annen skjøteledning selv om begge skjøteledningene var plugget i samme stikkontakt i veggen. Merkelige greier.
Lenke til kommentar

Ja homeplugg vil jeg ikke anbefale, selv om det er kanskje mere stabilt en trådløs så skal ikke mye støy på strømkursene før homeplug blir ustabilt.

Selv gikk jeg for TP kabeler istedenfor homeplugg, sist jeg hadde homeplug klarte jeg kun 50 mbit nedlastinghastighet og det er ikke særlig mye, med tpkabeler så er aldri hastigheten noe problem.

Lenke til kommentar

Ja homeplugg vil jeg ikke anbefale, selv om det er kanskje mere stabilt en trådløs så skal ikke mye støy på strømkursene før homeplug blir ustabilt.

Selv gikk jeg for TP kabeler istedenfor homeplugg, sist jeg hadde homeplug klarte jeg kun 50 mbit nedlastinghastighet og det er ikke særlig mye, med tpkabeler så er aldri hastigheten noe problem.

Blir for mange ledninger. :-]

Fra modem ->Homeplug på strømkurs 1 ->homeplug sikringskurs 4 ->trådløs router:

Trådet Printer, 2 Stasjonære PCer.

Trådløs 2 Bærbare PCer, 2 Ipad, Blu-ray spiller og TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...