numleif Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Huff. Vet ikke hvor jeg skal begynne... Leste for ett års tid siden om såkalte "slotkets" eller "slockets", et slags "cpu adapter", som kan brukes på gamle p2, p3 eller celeron hk, for å kunne bruke nyere celeron (fcpga2 tualatin) cpu, opptil 1400 Mhz... Kjøpte den (Powerleap ip3/T), + en celeron 1.2 Ghz cpu. Kjøpte etterhvert også et brukt Aopen AX63 Pro hk, etter at jeg fant ut at mitt Asus p2b hk var en fake, og ikke kompatibel :gretten: ... (Fant ut at AX63 Pro var det ultimate overklokkings hk'et for noen år siden og fikk med 512mb ram + p3 850 mhz prosessor på kjøpet... : ) -På dette hk'et funket alt fint. Kjører cpu på 1507 Mhz og alt har vært overraskende stabilt. Men så... For en ukes tid siden tok harddisken min (Maxtor DiamondMax plus 8 -40Gb) -kvelden. (Ville ikke boote, og jeg fikk ikke installert Win XP. Fikk formattert den, men filkopieringen feilet på 76%...) Tok disken med til leverandør og de skulle sende den til Maxtor. Kjøpte en Maxtor DM+8 30Gb "i mellomtiden". På den gikk installasjonen av XP knirkefritt, og alt så ut til å funke bra... *grin* Men så... :gretten: (aaargh) Noen dager etter at jeg satte den opp, begynte XP å krasje, Pc'en restarter uten forvarsel, task manager oppfører seg ille, cd-rom og -brenner er snåle, og krevende operasjoner tar uforskammet lang tid. I tillegg får jeg "blåskjerm" med jevne mellomrom... For ordens skyld kan jeg ta med spesifikasjonene: Aopen AX Pro hk Celeron (tualatin) 1200Mhz (klokker på 1,507 Ghz) (gjennom Powerleap ip3/T) 640 MB sdram (512MB pc133 + 2x 64MB pc100) Maxtor DiamondMax plus 8 30GB Creative CDROM + Liteonit CDRW Abit siluro GF Fx5200 128Mb Creative PCI SB 4.1 digital Jensen PCI Isdn Gammel floppy... :-) WinXP Pro sp1 Har prøvd med annen cpu (p3 850) "rett i bordet", men hadde de samme problemene. Temperaturen er heller ikke noe problem. Begynner å tro at det er hk som er på vei til de evige kretsløp... Iallefall IDE kanalene... Men hallo, jeg er ikke så veldig dreven på dette, så hvis du har noen forslag på diagnose/resept, så rop ut! Har mest lyst til å bygge en helt ny pc, men denne maskinen har på en måte blitt en prinsippsak... Den SKAL fungere, koste hva det koste vil Slapp av, innlegget slutter her. Endret 27. oktober 2003 av numleif Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Jeg er litt skeptisk til miksen av rambrikker du har. Prøv å kjør en memtest86 test ( Memtest86.com ) først. Du kan også forsåvidt prøve å kjøre med kun 512mb brikken og se om det hjelper. Det er hvertfall det eneste jeg kommer på i farta... DrErling Endret 27. oktober 2003 av DrErling Lenke til kommentar
numleif Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Har faktisk prøvd det... (Kun 512-brikken) Samme problemer ... Prøvde en memtest86, men måtte kjøre den fra floppy, og den funker ikke... Endret 27. oktober 2003 av numleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå