Gå til innhold

Sammenslåing av poster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å fjerne automatisk sammenslåing av poster? Det blir mer oversiktlig med forskjellige poster hvis man svarer forskjellige brukere, f.eks.

Nei

Er det mulig å fjerne automatisk sammenslåing av poster? Det blir mer oversiktlig med forskjellige poster hvis man svarer forskjellige brukere, f.eks.

da,

man

quoter

bare^^

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å skrive to innlegg på under ett minutt er det kanskje like greit de blir slått sammen?

Som War elegant viser er det mulig med flere sitater i samme innlegg. Du kan enkelt trykke på «Multisitat»-knappen nederst til høyre for å sitere flere innlegg på én gang.

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å skrive to innlegg på under ett minutt er det kanskje like greit de blir slått sammen?

Nei. Blandt annet så kludrer det til KP-systemet på mange måter. I værste fall gir folk KP til det første innlegget før det neste legges til automatisk. Problematisk hvis det er flere diskusjoner som går for seg i tråden.

Edit: Dessuten så legges det ikke til ny tom linje, så teksten kommer inni hverandre og man må inn å redigere. Like irriterende hver gang.

Edit. Når jeg ønsker å legge mer til det samme innlegget bruker jeg edit-funksjonen, som jeg så elegant viste nå.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Edit: Dessuten så legges det ikke til ny tom linje, så teksten kommer inni hverandre og man må inn å redigere. Like irriterende hver gang.

Sjekk dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&p=21944109

Automatisk slått sammen, så da mangler det en tom linje mellom den første linja og sitatet.

Lenke til kommentar

Sjekk denne her:

1. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&p=21954811

2. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&p=21954813

Hvis de hadde vært sammenslått kunne ingen gitt meg plusspoeng for å ha lest bøkene til Jon Ewo uten å plusse på politisk ukorrekt humor.

La oss anta at jeg hadde skrevet dem i omvendt rekkefølge. Folk plusser på at jeg har lest Jon Ewo og så kommer det plutselig noe annet nederst, uten at det står at innlegget er redigert.

Jeg har oppdaget at dette skjer f.eks. når jeg skriver lange innlegg parallelt. Sånn at jeg har skrevet mye på det andre innlegget når jeg poster det ene. Så bruker jeg under 1 minutt på å gjøre ferdig det andre og poste det. Det betyr ikke at jeg har skrevet begge på under 1 minutt.
Lenke til kommentar

Jeg forstår problemet, men løsningen er heldigvis svært enkel: Vent ett minutt mellom hver gang du poster et nytt innlegg.

Når man poster og det blir sammenslått stilles telleren på nytt, så man må vente enda et minutt.

Fordelene utveier ulempene, så dette er nok ikke noe vi kommer til å endre.

Hvis fordelene skal oppveie ulempene må det faktisk være noen fordeler. Etter å ha hatt denne funksjonen i flere år har jeg enda ikke sett en eneste fordel ved den. Ulempene er mangfoldige, noen av dem store, som denne:

Nesten hver gang to forskjellige anonyme brukere poster samtidig og postene slås sammen (jada) er det noen som misforstår hva som skjer i tråden.

Enda en ulempe ved dette er at man utvikler doble sitatpyramider. For folk klikker ofte bare svar og sletter ikke inni sitatet, selv om det er to forskjellige ting inni. Derfor grupperer jeg innleggene sånn at det som er i hver post på en måte henger sammen. Så kan folk klikke svar på det og sitere det.

Hvis to uavhengige poster slås sammen får man altså en slags "kamelpyramide" med to humper på, helt unødvendig. Demonstrert i denne tråden, først uten sammenslåing (vanlig pyramide), så med sammenslåing (kamelpyramide): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626886

Lenke til kommentar

Jeg løste problemet med sitatpyramider for en stund siden da jeg aktiverte en innstilling som kun siterte det siste innlegget, ikke alle sitat innlegget inneholdt. Misnøyen ble dog stor og dette ble senere omgjort.

Du har rett i at anonyme innlegg slås sammen selv om det er to forskjellige brukere. TSP, slaven vår med ansvar for det tekniske, har ikke tid til å fikse dette nå, så jeg har deaktivert sammenslåing for nå.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...