Tangier Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Skal kjøpe ny bil i rundt 150-160k klassen, ser det ligger noen slike ute, tenkte bare jeg skulle høre om det var noen som hadde noen erfaringer med disse bilene. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Biotec? Du mener vel biopower? Største minuset er annenhåndsverdi. Du vil kanskje få problemer når tiden kommer for å selge den igjen, men på en annen side så får du også kjøpt de litt billigere og mange biler er godt utstyrt. Vil anbefale å se etter Vector, disse er som regel godt utstyrt og har de beste setene. Annen ting er bakseteplassen, ikke akkurat noe å skryte av. Skal du på langtur med 3-5 voksne kan det bli litt trangt. Gode motorer(bensin), men har vært litt plaget av turboras, så sjekk om servicer/oljebytte er fulgt opp/blir fulgt opp De er også enkle å skremme opp, med Saabs egen tuning fra Hirsch(aner ikke om dette eksisterer lengre) eller andre leverandører som driver chiptuning. Har dessverre ikke prøvd automatkassa, men noen sier den er traust og gammeldags dette må du teste selv. Velger du dieselmotoren må du være obs på Egr/partikkelfilter problematikken disse har. Fjærene foran skal visst også være ett svakt punkt på 9-3. Lenke til kommentar
Tangier Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 Ja, mener biopower, vet ikke hvor jeg fikk tec fra. Takker for info. Lenke til kommentar
Tangier Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 Så spesielt på denne bilen, vet ikke om alt i annonsen stemmer da vel og merke, står jo både 1.8 turbo, og 2l på sylindervolum.http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51312239 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Det er en 2liter selv om Saab skriver 1.8 på den. "1.8 liter'n" er en 2liter som har lavtrykksturbo etter det jeg har forstått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå