Gå til innhold

[Win 8] Får ikke startet spill etter "opprydding" - DirectX-fil mangler

XdudeX

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg, men jeg har klart å gjøre noe feil på min pc.

Jeg har en Asus med den nyeste Windows altså Windows 8?

Der er det en spill-side som heter Wild Tangent Games, og på den siden har jeg 2 spill.

Det ene er et RollerCoaster spill og det andre er et spill som heter WRC4.

Men på begge får jeg en bedskjed som lyder som følgende:
Systemfeil: Programmet kan ikke starte fordi d3dx9_43.dll mangler på datamaskinen. Prøv å installere programmet på nytt for å rette opp dette problemet.

Hvordan får jeg restarta/ installere dette programmet de snakker om?

Så spiller jeg også et spill fra Steam - som heter ETS2 (EuroTruckSimulator 2) og når jeg trykker på spillet - og det kommer opp, lukkes det automatisk igjen pga en error. Hvorfor det?

Jeg kom tilfeldig til å slette en haug med filer, så kanskje det var derfor, men hvordan får jeg gjort sånn at de henger på plass igjen?

Jeg setter gjerne stor pris på hjelp. MVH

Einar. :hm::hrm::hmm:

Endret av XdudeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet trenger en eldre versjon av DirectX som ikke følger med Windows 8. Se nederst på denne siden http://support.microsoft.com/kb/179113/no

Last ned og installer DirectX så løser du dette som Kristallo sier.

Dette er programvare fra Microsoft som kobler datamaskinen og spillene sammen slik at du kan spille.

Og nå et nytt problem :/! WRC 4 Requires a graphic card that supports shader model 3.0 (pixel shader and Vertex Shader 3.0). ?? what to do now?

Lenke til kommentar

Skjermkortet ditt har ikke de tekniske finessene som trengs for det spillet.

men igjen... hvorfor har jeg da fått spille disse spillene tidligere da? dette er jo tross alt en Asus - gaming-pc :/

Endret av XdudeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...