770 Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 sendte en pakke for 2 uker siden, merkeligvis så kom pakken bort i systemet men den ble tilslutt funnet. da ble den sendt videre igjen men nå vil ikke kjøper ha varen fordi han mener det tok for lang tid og at han har kjøpt seg et annet. Jeg mener at jeg skal bare godta det hvis han dekker tur/retur frakta men han mener at jeg må ta det med posten..... hva mener dere? vi bruker finn betalingsgaranti så penga er fryst... Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg mener også at du burde kreve posten for dine eventuelle utgifter. Det kan jo være personen som skulle ha pakken måtte bruke innholdet innen en uke å du regner jo med å ha en pakke innen en uke når du sender den med posten (til og med fra helt i sør til helt i nord) med mindre den er veldig stor eller det er spesialfrakt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Dette er ikke ditt problem. Produktet er hans og pengene er dine i det du leverer pakken inn på Posten, at han ikke lenger trenger produktet er hans problem. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 (endret) Jeg kan ikke se at han kan kreve noe som helst av deg. Endret 3. september 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Det henrikwl sier, er ikke bare hans personlige mening. Det er tatt rett ut av kjøpsloven som regulerer handel mellom privatpersoner. I dette tilfellet vil §7 andre ledd komme til anvendelse: "Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet." når du leverte pakken på posten var handelen sluttført for din del. Postens sommel/rot er kjøpers problem. Du er latterlig snill med kjøper om du lar han heve kjøpet mot at han dekker porto. Når han ikke er villig til det; tough nuggies for him! 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Et tips til alle som selger via nettet og benytter Posten Når betaling er mottatt og pakken levert til Posten, send sporingsnummer umiddelbart til kjøper. Da får kjøper bekreftelse på at varen er på vei. Hvis den skulle stoppe opp I systemet så vil kjøper se det og selv kunne ta affære. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå