Gå til innhold

Er det nye røyk og snus forbudet bedre for elevene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teknisk sett er det vel bedre for alle.

det er blir verre for røykerene og snuserene fordi dei klare ikkje konsentre sei når dei ikkje får nikotinen sin...

Ser ikke helt hvorfor snusforbud skal gjøre det så veldig mye bedre for de som ikke gjør det. Sjenerer vel ingen det.

det er på en måte ikkje noke gale me snusen med mindre folk kasta den rund om på alle rare plassas

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor snusforbud skal gjøre det så veldig mye bedre for de som ikke gjør det. Sjenerer vel ingen det.

Av erfaring så er ikke snusere så flinke rent hygenisk, gjerne når de er ferdig med snusen.

Det går vel på den enkelte, og ikke snusere generelt. Ikke så veldig hygenisk og fint når folk som spiser eple lar en halvspist skrott bli liggende på pulten heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av erfaring så er ikke snusere så flinke rent hygenisk, gjerne når de er ferdig med snusen.

Av erfaring er ikke mennesker så flinke rent hygiensk, gjerne når de er ferdig med å oppholde seg en plass.

Er rimelig sikker jeg er langt mer opptatt av renhold og hygiene enn snittet - og jeg snuser.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på videregående, var det to oppmerkede plasser for røykere på skolens område. Jeg opplevde aldri (passiv) røyking som et problem. Snus er/var heller ikke et problem så lenge brukte snusposer ble kastet i søpla.

Det gjelder i like stor grad alle andre elever på videregående. Ikke-snusere la ikke fra seg snusposer over alt, men tomme juskartonger og tyggis var det veldig mye av. Skal man bruke det som påskudd for et forbud, må man også forby kantiner og matpakker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig kjipt at reguleringer på røyk også skal gjelde snus. At folk snuser istedet for å røyke, er bra.

Det var jo også en måte å se det på. Det beste for helsen er å la være både å røyke og snuse.

Sant det. Men den store nedgangen av røykere og økningen av snusere har sannsynligvis en stor sammenheng med hverandre.

Lenke til kommentar

Det snuses forsatt like mye på skolene, det kan på ingen måte stoppes. Røyking er vel stort sett bare flyttet 100m lenger bort, istedenfor i røykeskur på skole® så ingen forandring egentlig.

Det sa alle når jeg gikk på skolen og. Men skolene i dag røyker mye mindre enn hva de gjorde da jeg gikk der.

Lenke til kommentar

Staten gjør mye i sin kamp for og lure mennesker og de politisk korrekte biter som regle på. Selvsagt blir det ikke noe bedre for noen uten røyk og snus en dag. Ingen plages av røyk eller snus i dag. Det røykes ut og snusen i overleppa på sidemann har null innvirkninger på folk rundt. Det er heller ingen helsegevinst og la vær og røyke eller snuse en dag, gevinsten får man først ved og slutte totalt, eller begrense inntak radikalt. Det som er langt verre er alle forbudene staten trer nedover det frie menneske. Det skader individet i langt større grad.

Lenke til kommentar

Nå overdriver jeg litt, men det gjør jammen meg flere med motsatt mening også. Tatt i betrakning til holdningene som mange har og som stat/myndigheter reklamerer/promotererer er det ikke så på kanten.

Who the f**k is. Jeg ser så mye dritt over alt det er patetisk, søppel, plastikk ikke minst, alt slags dritt. Snus og røykstumper er ikke den første kampsaken viss man skal gå i den retningen. Det er liksom ikke det første jeg legge merke til verken i by eller natur.

At antirøykere\snuserer bruker dette til argument er patetisk, og (håper jeg har rett) undervurderer deres intelligens og evne til og tenke selvstendig og i det hele tatt rasjonelt.

Som om ikke røykere globalt sett nyter eksosen og forurensing, men tobakk. Åh herregud, det leder til kols osv og stinker viss man blir utsatt for det..

Det er så mye tull og vas som blir blåst opp til det uendlige, mens større og mer komplekse problemer blir mer eller mindre borte..

Få hode ut av ræva deres, reflekter litt. Det må virkelig finnes større kampsaker for en stat og individet. enn mye av det som blir reprensentert som problem nr.1 osv i dag til mange!? :huh:

Jeg røyker sjeldent, snuser oftere. Bare så det blir enklere for en fanatiker og angripe meg, sett bort ifra skrivefeil i innlegget.

Ps. Quotet deg sampson kun pga jeg har sett dette\lignende argument flere ganger. No hard feelings? :p

Endret av OohSnap
Lenke til kommentar

Det er veldig ekkelt med fullt av snusposer hengende under bordene eller på gulvet.
Det er like ekkelt med tyggisklyser og gammel mat.

En gang var det til og med en jente som hadde mensen på skolen og sluppet av dagens dose på stolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...