akg Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har en nesten 4 år gammel selvbygd PC som i dag slo seg helt vrang. Den vil rett og slett ikke boote. Lysene foran på maskinen lyser, og jeg hører at vifta går, men ingenting annet skjer og skjermen er svart. Kommer ikke inn i BIOS, og får ikke åpnet CDROM-skuffa. Hører heller ikke noen beep-signaler (eller hva jeg skal si..). Hovedkortet er fra MSI; K7T Pro2. Først sjekket jeg at alt inne i maskinen satt godt fast og at det ikke var noen løse ledninger. Jeg har også nullstilt BIOS ved hjelp av jumperen som beskrevet i manualen, men det hjelper ikke. Kan det være at batteriet på hovedkortet er flatt? Har tenkt å skifte for å se om det hjelper.. Har noen tips om hva jeg kan gjøre? Mvh AKG Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Høres ut som bios chipen er dau, hk'et har strøm men det skjer ingen ting utover det. Det kan være noe annet men jeg vil tro at det er der feilen ligger. Som jeg ser det har du 3 muligheter 1) Finn en med samme hk som deg og overtal han/hun til å gi deg bios chippen. 2) Kjøp en ny bios chipp fra produsenten. 3) Skaff deg et annet/nytt hk. Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 CPUen kan også ha sagt takk for seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå