Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mobilt bredbånd uten data cap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kanskje flytte til en bolig der bredbånd ikke er tilgjengelig. Jeg pleier å se video i HD og laste ned spill på Steam, og da går jo GB/TB ganske fort. ICE blir jo uaktuelt da de kun har 8 GB maks. Finnes det derimot en løsning som IKKE har data begrensning? Og helst god 3G og 4G dekning?

Hva legger du i at "bredbånd ikke er tilgjengelig"? Er det ikke fiber, koax eller telefonkabel? Er det ikke mulighet for radiolink eller paraboldekning? I såfall er det så øde eller spesiell beliggenhet at det er liten sjanse for god 3G/4G-dekning.

Hva med å fortelle omtrent hvor det er. Ingen kan svare på "helst god 3G og 4G dekning" når vi ikke vet hvor i verden det er...

Lenke til kommentar

Jeg skal kanskje flytte til en bolig der bredbånd ikke er tilgjengelig. Jeg pleier å se video i HD og laste ned spill på Steam, og da går jo GB/TB ganske fort. ICE blir jo uaktuelt da de kun har 8 GB maks. Finnes det derimot en løsning som IKKE har data begrensning? Og helst god 3G og 4G dekning?

Hva legger du i at "bredbånd ikke er tilgjengelig"? Er det ikke fiber, koax eller telefonkabel? Er det ikke mulighet for radiolink eller paraboldekning? I såfall er det så øde eller spesiell beliggenhet at det er liten sjanse for god 3G/4G-dekning.

Hva med å fortelle omtrent hvor det er. Ingen kan svare på "helst god 3G og 4G dekning" når vi ikke vet hvor i verden det er...

Vil du ha fødselsnummer og kontonummer også? Nei, du får ikke addressen. Men jeg kan si så mye at det ikke er bredbånd via kobbernettet eller kabel. Eneste som da er mulig er satelitt eller mobilt bredbånd, og da kommer det an på hvem som er best på dekning. Ice kommer best ut der, men de har også dårlige abonnement.

Lenke til kommentar

Vil du ha fødselsnummer og kontonummer også? Nei, du får ikke addressen. Men jeg kan si så mye at det ikke er bredbånd via kobbernettet eller kabel. Eneste som da er mulig er satelitt eller mobilt bredbånd, og da kommer det an på hvem som er best på dekning. Ice kommer best ut der, men de har også dårlige abonnement.

Jeg har hverken spurt etter fødselsnummer, kontonummer eller adresse. Jeg forslo å fortelle omtrent hvor det er i et forsøk på å gi et relativt vennlig råd hvis noen skulle svare på mobildekning. Eller så må du bare spørre de som kjenner deg privat eller kanskje spåkoner med krystallkuler...

Nå har du vel egentlig svart på ditt eget spørsmål når du sier at Ice har best dekning der. Da blir vel valgene dine:

Ice med god dekning, dårlig hastighet og små kvoter.

Satellittbredbånd med grei hastighet, litt små kvoter, forferdlig respostid og dårlig rykte på kundeservice.

Leverandører i Netcom eller Telenor sine nett med dårlig dekning og dermed sanynligvis ustabilitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...