AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Hallo. Hvis jeg bestiller en vare til over 5.000 kroner og betaler med Visa, hvor lenge etter jeg har mottatt varen kan da selger vente før de trekker pengene? Regner med at de ikke kan gå et halvt år å så plutselig trekke pengene fra konto? Anonymous poster hash: ed5de...cd1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Feil kan skje men det betyr ikke at du har krav på en gratis vare... så lenge du vet du ikke har betalt så hvorfor sier du ikke i fra? Tror de kan ha ett slikt krav mot deg ganske mange år før de ikke kan kreve det inn... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Det er vel alminnelig foreldelsesfrist som gjelder her vil jeg tro.. Den er på tre år. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Ja, selve kravet for varen blir opprettholdt, men hvor lenge har selger rett til å trekke varen direkte fra VISA kort? Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Før i tida når kredittkort-oppgjør ble gjort med blåkopi-maskin opplevde jeg stadig å bli trukket for 3-4mnd gamle kjøp - det berodde rett og slett på når utsalgsstedet sendte inn sine gjenparter og dermed gjorde krav på pengene. 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Når du betaler med Visa så gir du mottaker tillatelse til å trekke penger fra konto. Så vidt jeg vet er det ingen tidsbegrensning innlemmet i den avtalen du gjør med motparten og da er det fritt frem for motparten å hente pengene når det passer. (Innen foreldelsesfristen på 3 år.) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå