Gå til innhold

Edition 5 - Del III

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jauda, sliter fortsatt med noen problemer.

1. Flimring på skjerm for endelig film. Mellom hver frame blir skjermen svart. Noe som gjøre det rimelig irriterende å se på, og vanskelig å jobbe med!

Har nevnt dette tidligere her; http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=158328 Men emnet dreide seg egentlig om noe annet.

2. Programet vill ikke rendre av seg selv. Det vil det før, men nå må man klikke på sum symbolet, huke av "render yellow fields" eller noe slikt. Da vil den rendre, greitt nok. Men man må så huke av denne boksen igjen for å se rendringene. Ikke så veldig farlig egentlig, men det var ikke slik før, og det er litt underlig.

Hygelig om noen kan hjelpe (særlig på 1'ern) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Flimring på skjerm, på endelig film? Mener du når du har eksportert som en selvstendig, f.eks. AVI eller MPEG? Mener du på video monitor?

Selv har jeg dette problemet at når jeg redigerer, så får jeg flimring på bilder med mye bevegelser. Men dette er kort og godt pga. at skjermkortet mitt er Overlay-basert og ikke Inlay. (forskjellig måte å gjengi video på, med/uten fields)

Om du har Edition Pro, vet jeg ikke hva det kan være, da jeg kjører bare software selv.

2. Dette med at du må huke av/på render yellow slices - har med å gjøre, for min egen PC værtfall - at det er mange prosesser kjørende i bakgrunnen, så den klarer ikke 'avslutte' renderingen automatisk. For meg er det ikke noe stort problem, men jeg kan tenke meg at det er irritabelt om du må gjøre samme sak gang på gang for å se hva du nettopp har gjort. Har ingen praktisk løsning på det ennå, men jeg kan prøve meg frem litt, se hva jeg finner ut!

Lenke til kommentar
1. Flimring på skjerm, på endelig film? Mener du når du har eksportert som en selvstendig, f.eks. AVI eller MPEG? Mener du på video monitor?

Selv har jeg dette problemet at når jeg redigerer, så får jeg flimring på bilder med mye bevegelser. Men dette er kort og godt pga. at skjermkortet mitt er Overlay-basert og ikke Inlay. (forskjellig måte å gjengi video på, med/uten fields)

Om du har Edition Pro, vet jeg ikke hva det kan være, da jeg kjører bare software selv.

Jeg mener på video monitor slik at det blir vanskelig å jobbe med. Det har ikke noe med bevegelse å gjøre...

Her ikke Edition Pro (står ikke Pro noen plass i hvertfall)

Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Det eneste som skiller Edition fra Edition Pro er at sistnevnte leveres med et modifisert skjermkort. Pro-pakken har med andre ord et akseleratort-/skjermkort som er spesielt laget for Edition.

Om du ikke har gjort det er det lurt å oppdatere skjerkortet med de nyeste driverene. Hva slags skjermkort har du forresten?

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...