Gå til innhold

Hjertesukk til Canal Digital

Anbefalte innlegg

Skrev nettopp denne på Facebook-sida til Canal Digital Kabel. Legger den her også i tilfelle de sletter den :p (Eller noen har kommentarer)

Her er dagens hjertesukk fra en over gjennomsnittet interessert datanerd som har driftet norsk EPG for gratis PVR-løsninger:
HVORFOR er det så vanskelig å lage en "dings" som fungerer? Nå satt jeg i kveld og så på opptak av episode 3 av "90-tallet" på NGC (Don't judge me! ;) ) Og når jeg skal sette på opptaket av episode 4, så har dekoderen prestert å ta opp på NickJr istedet for NGC. Dette skulle være et serieopptak.
Jeg har også tidligere forsøkt å sette på serieopptag fra NGC, da var det Cosmo det var snakk om... Den tok opp episode 2 og 3, så stoppet den bare.
Hvorfor er det så vanskelig å lage noe som fungerer? For det det koster for T-We boksen (3490,-) så klarer jeg, som "legmann", å bygge en dobbeltuner, PC-basert boks. Som i tillegg til å gi meg en BEDRE PVR funksjon enn T-We boksen, kan gi meg Netflix, Kodi, HBO, Spotify, Wimp, Popcorn Time, <sett inn mediatjeneste på nettet her>. Og med 4TB disker til under tusenlappen nå, så kan jeg lagre ubegrenset* med opptak på denne. Og jeg har en serieopptaksfunksjon som FUNGERER! Den tar ikke helt tilfeldig opp på en helt tilfeldig kanal når den egentlig skal ta opp "90-tallet" til meg!! (Igjen, ikke døm meg :p)
Hvorfor er det så vanskelig å lage noe som FUNGERER? Er T-We boksen bedre enn Sagem-boksene? Ja gud bedre. Hvis ikke hadde det vel ikke vært mange kunder igjen. Har den fortsatt barnesykdommer? Ja... Men problemet er at den er ikke noe barn lenger. Den skulle vært kvitt barnesykdommene for leeenge siden. Noen har slurvet med vaksinene.
Og hvor blir det av alt denne boksen KUNNE vært?
* Fjernstyrt fra nett
* Mediespiller for hjemmenettet/usb
* Streaming av nettradio
* Netflix boks (ja jeg skjønner at dere vil pushe leiefilm-tjenesten... Ain't gonna happen)
HVORFOR ER DET SÅ VANSKELIG Å LAGE NOE SOM FUNGERER?
Og hvorfor i HULESTE støtter ikke boksen HDMI-CEC?!?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat fått T-We-boks, hatt den i noen dager nå.

Det har ikke vært uten problemer, etter hva jeg fikk høre via support var T-We-tjenesten ute av drift i 14 dager pga flom.

Å koble opp boksen var litt plundrete fordi jeg måtte ha et adapter og en ekstra coax-kabel. Synes det som trengs bør være med.

Ellers fikk jeg boksen før noen tjenester var åpnet, så det ble tre supportsamtaler før de fant ut det. Også irriterende.

Som vanlig blir man bedt om å motta en oppdatering. Når ikke det virker, restart. Så tilbake til fabrikkinstillinger.

Når ikke det virker skal jeg få ny boks i posten.

Etter en dag nå ser det ut som det meste virker, så mulig det ikke er nødvendig med ny boks.

Alt i alt, veldig likt mine tidligere erfaringer med Canaldigital.

Det fulgte med en manual hvor det ser ut som hovedvekten er lagt på "opplevelsen". Innholdet er ikke så galt, men viktige ting er ikke klare og fornuftig forklart. Synes den er bedre enn hva jeg har sett før, men for dårlig.

Merker meg innlegget øverst og håper jeg slipper problemer med opptak.

Support på Canaldigital er for dårlig og har man 4 samtaler oppdager hver ny person ting som er galt.

Siste person virket mest oppegående, men selv etter det fungerte ikke ting.

Men altså et døgn etter virker det meste.

Boksen kunne sikkert hatt flere funksjoner som Christian sier, men jeg tenker med gru på hvordan Canaldigital ville f**ka opp det.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...