AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hello. Jeg har vært hos legen å fikk konstatert at jeg har angst. Jeg går i 9. klasse, og angsten preger skolehverdagen min. Jeg kan plutselig bli kvalm i timen, og det er ikke gøy. Jeg har angst for å få bli kvalm, tror jeg. Jeg er desperat etter råd! Kan noen hjelpe meg? Gutt Anonymous poster hash: 3c860...870 Anonymous poster hash: 0cba6...e41 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Har du spurt om å få snakke med en psykolog? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Legen ba meg komme tilbake etter en måned hvis det ikke ga seg. Jeg vil helst unngå det. Anonymous poster hash: 0cba6...e41 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Prøv skolepsykologen. Det er gratis og bør være lett å komme til. Du kan ta kontakt direkte eller via rådgiver eller kontaktlærer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Tror ikke vi har noen. Anonymous poster hash: 0cba6...e41 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Om det har vart en stund bør du absolutt bli henvist til bup. Min opplevelse er at det blir verre og verre(desverre) om man ikke gjør noe med det. Hvis ikke er det som oftest psykologer på helsestasjonen for barn og unge. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Tror ikke vi har noen. Anonymous poster hash: 0cba6...e41 Alle skoler har psykolog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Min ungdomsskole hadde ingen psykolog, men helsesøster og sosial rådgiver som kunne få tak i psykolog. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ungdomsskolen min hadde heller ingen psykolog. Bare en helsesøster som stakk innom en gang iblant... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Alle skoler har psykolog. De kalles PPT (Psykologiskpedagogisk tjeneste) og er en lovpålagt tjeneste. Kommunen ( eller fylket hvis du går på vgs) har psykologer som elevene kan komme i kontakt med enten ved å gå via lærer/rådgiver eller ved å ta kontakt selv. Tjenesten er gratis. På de fleste skolene står det oppslag om dette, hvis ikke så google 'PPT'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå