Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er galt med meg?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hadde en kraftig infeksjon for en stund siden og kom meg sånn halvveis igjen etter en antibiotika kur, men gradvis etter det har jeg bare følt meg helt forferdelig..

Er nå sykemeldt og har vært det i flere måneder. Kan skrive det det jeg opplever hver dag:

En helt sinnsyk utmattelse av kroppen, blir svimmel av å stå oppe og klarer såvidt lage en enkel middag lenger.

Hode fungerer ikke, føles ut som jeg har vært påen skikkelig fyllekule med sterk hodepine og hukommelsen er nesten ikke eksisterende.

Søvnproblemer, kan være så trøtt jeg bare vil men får ikke sove før i 4-5 tiden på natten. Kjennes ut som kroppen tror den skal jobbe.

Har mye vondt i kroppen, spesielt i ledd og muskler, men har fått medisiner for dette nå..

Trodde dette skulle være en forbigående influensa men det har vart flere måneder til nå. Har sjekket alt hos legen, og blodprøvene mine var helt normale, samt vitamin nivåer.

Gutt 20 år

Noen som har opplevd noe lignendes? Må innrømme jeg er veldig redd for at det skal bli verre nå..

Takker for all hjelp! :)

Anonymous poster hash: cd1f1...9b8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente ingen disrespekt, men noe sier meg at hvis trådstarter har normale blod verdier og fortsatt føler seg rar så er det noe annet som er årsaken til at han føler seg slik.

Men blod verdier viser som regel om en har kreft eller ikke så den kabalen der går ikke opp for meg.

Jeg ville tatt en CT og MR fort som f***!!

edit: Etter å ha lest en gang til så høres det ut som en bihulebetennelse faktisk, det ble nevnt at influensa var tilfelle litt før og bihulebetennelse kommer gjerne med en influensa og blir der en stund etter influensaen er vekk også. Som regel går dette vekk av seg selv, men noen får infeksjoner og da blir det værende lenger og må behandles.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Kan jo høres ut som du har en form for energimangel? Trøtt, slapp, lite søvn, smerter i muskler og ledd er typiske symptomer på energimangel. Har trening noe effekt på trettheten, eventuelt blir du trøttere etter trening? Du har sikkert tatt prøver for Thyroid-hormoner, men selv om man er innenfor referanseverdier, så kan man det allikevel være litt lavt.

Vil anbefale deg å lese på endfatigue.com og se om det kan være til hjelp. Det er en av de få sidene som setter tretthet i fokus. uansett, håper legen din finner ut av dette, god bedring!

For ordens skjyld; når man spør på et åpent forum, så kan man få alle slags rare og mulige svar som kan være langt fra riktig. Mange sykdommer har veldig like symtpomer derfor er en lang og grundig undersøkelse av lege det eneste som gir korrekt svar.

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar

Disclaimer: Informasjon på internett representerer typisk posterens personlige erfaringer og er ikke en erstatning for legehjelp.

Det er ikke så helt uhørt at noen blir utmattet lenge etter en infeksjon. Typisk problem er at de begynner å trene før de er helt friske.

Bruk 70% av energien din og hvil ofte og kort istedenfor å kjøre deg helt tom og så bli komatøs i timesvis.

Noen har en teori om at infeksjonen slår på en stressmekanisme som må slås av etterpå for at man skal heles igjen. Hvis den ikke slås av får man ikke den dype hvilen som trengs for å bygge seg opp igjen. Dette er forenlig med:

"Søvnproblemer, kan være så trøtt jeg bare vil men får ikke sove før i 4-5 tiden på natten. Kjennes ut som kroppen tror den skal jobbe."

Kroppen jobber hele tiden med "infeksjonen" (som egentlig er ute av kroppen). Selv om man legger seg ned for å hvile så hviler ikke kroppen. Derfor må man bruke avslapningsøvelser og være bevisst på å ikke tenke for mye. Tankekjør gjør at man ikke hviler selv om man ligger og "hviler".

Det er vanskeligere å slappe av når man er syk, for man blir mer sensitiv. Så det blir en ond sirkel. Man blir mer sensitiv av sykdommen, og mer syk fordi man er så sensitiv at man aktiverer stressmekanismen hele tiden, noe som blokkerer tilheling.

B12 kan være mangel selv når den er innenfor normalverdiene. Jeg har nettopp fått konstatert B12-mangel, og jeg hadde symptomer før jeg fikk "mangel".

Hjernekreft var det siste jeg tenkte. Legen ville nok mistenkt det hvis det var aktuelt.

For å ikke bli svimmel av å stå oppreist kan du bruke kortisontabletter. Men, kortison er et stresshormon, og dermed er det uforenlig med teorien over. Dilemma.

Behandling av slike symptomer som du har er vanskelig, men ikke gi opp, og ihvertfall ikke bli panisk (da bruker du for mye energi på det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...