Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Vel, Innholdsleverandørene lever jo også av å benytte seg av internettilbydernes tjenester for å få produktet til kunde, så kanskje det er de som heller skulle betalt internett leverandørene en avgift Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Kan det ha en sammenheng med dette? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/media/kan-bli-tv-lisens-paa-nettbrett-og-pc-er/a/10106763/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hvis dette skjer, da slutter jeg å kjøpe film og begynner med storstilt piratkopiering i stedet. Hvorfor ikke? Da har du jo betalt for det 5 Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Da vil nok bare bli mer nedlasting av Filmer og Serier fra thepiratebay og andre sider. Jeg tror ikke Ole norman får dårligere samvittighet med å laste ned fra TPB ved at filmbransjen legger til avgift på bredbåndet. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Rudde Skrevet 2. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2014 Så de vil legalisere pratkopiering med andre ord? 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg efikkan Skrevet 2. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Produsentforeningen, som organiserer rundt 120 produksjonsselskaper innen film-, TV- og spillproduksjon i Norge, ønsker nå at bredbåndsleverandørene skal betale inn en ny avgift. De mener at nettleverandørene tjener stort på at du får tilgang til deres norskproduserte innhold, og at de derfor må bidra til å støtte den norske produksjonen. Det er ikke nettleverandørene som tjener på slikt innhold, men innholdsdistributørene som NetFlix, HBO, iTunes, Amazon, Hulu osv. Fallet i DVD-salget er såpass stort at inntektene ikke kompenseres av økt strømming. Dette er løgn. Salg ved digital distribusjon har større marginer for rettighetshaver enn noen annen distribusjonsform. Det er ren idioti at brukerne skal straffes for at selskapene har for lav omsetning. Hvis det er noen som skal klage så er det grossister, transportører og butikker, det er de som har tapt en inntektskilde. Nettleverandørene lever av innholdet vårt. Da er det naturlig at de bidrar til finansieringen. Dette er ren løgn. Nettleverandører levde i beste velgående og gjerne med bedre marginer før streaming ble stort. Nettleverandører har faktisk fått ekstra utgifter for streaming. -- At innholdsleverandører skal skattlegge de som ikke bruker en tjeneste er ren idioti, og noe som hører hjemme i et kommunistisk diktatur. Et slikt tiltak er direkte konkurransehemmende og vil være et statssponset monopol. Dette er like idiotisk som følgende fiktive saker: - Saab vil dekke opp sviktende salgstall med avgift for alle bilførere. - Cappelen vil skattlegge lesebriller siden det brukes for å lese deres bøker. - NRK vil skattlegge alle med TV enten de ser programmet eller ei. Nei vent, vi har da allerede en slik skatt allerede! Det eneste rettferdige er å la markedet tilby tjenester og la folk få betale for de tjenestene de vil ha. Endret 2. september 2014 av efikkan 23 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg vil også ha innntekter av en avgift. Jeg skriver så mange fine innlegg her inne og de er sikkert grunnen til at veldig mange må skaffe seg internett. Folk bare må lese dem, lissom. Jeg antar jeg er ansvarlig for en stor del av inntektene til ISP'ene egentlig. Bare rett da at jeg skal ha litt av kaka. Du belyser noe viktig, hvem har kontroll over fordelingen av midlene? Det er bare å se på harddiskavgiften og lisensene i Sverige, det er klin umulig for andre aktører å kreve sin del av kaka. Makten overlates til mediemafian. 4 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Men i all verden. . . det er fjernet flere innlegg fra tidlig i tråden, deriblant mitt. Er det sensur vi er vitne til? Endret 2. september 2014 av PL610 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Dødsstraff fungerer i andre land. Folk som får den, dør hver gang, selv om det tar litt tid iblant. Dette har vi sett fra andre land, så hvorfor skal norske borgere nektes tilgang til den samme tjenesten.Se, argumentet "sett i andre land" holder omtrent frem til nesetippen, spesielt når denne foreningen ikke har myndighet til å monopolisere folks oppfatning og fremtvinge likt syn på ting.Løsningen på problemet deres er så enkel at selv barn forstår det: Vil du tjene mer? Lag noe som selger bedre, la de som kjøper det betale for seg, men la naboen deres være i fred. Endret 2. september 2014 av xRun 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Sikkert ikke lenge til en må begynne å betale for oksygen og. Dødsstraff fungerer i andre land. Folk som får den, dør hver gang, selv om det tar litt tid iblant. Dette har vi sett fra andre land, så hvorfor skal norske borgere nektes tilgang til den samme tjenesten. Dagens, og helt riktig! Endret 2. september 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hva med å heller fjerne noen av disse avGIFTene istedenfor å kreve mer og mer og mer? Egoisme styrer folk dessverre. 1 Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Makan til VAS. Hvorfor i alledager skal man betale for noe man ikke ser? Norsk film blir ikke engang vurdert! Snabelen 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Så da blir piratkopiering lovlig da, iogmed at vi allerede betaler for syndene via avgift? Bilkjøring skader miljøet, men er akseptabelt siden vi betaler høye avgifter på det... 4 Lenke til kommentar
lockness1988 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 eneste avgiften burde vel uansett gå via distrubitørene netflix Vudu, Hulu e.t.c og ikke Internett i seg selv. Pay for what you use ffs. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hvis dette skjer, da slutter jeg å kjøpe film og begynner med storstilt piratkopiering i stedet. Hvorfor ikke? Da har du jo betalt for det Betalt for hva? Sakt opp tv og nrk, bruker netflix. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 "......, innhold som gleder folket og gir oss vår felles visuelle hukommelse" Lurer på hva den mannen røyka før han kom med den utalelsen. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ziff Skrevet 2. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2014 men ingen steder i verden, ikke i USA, Australia, India eller ellers i Europa har strømmetjenester eller «video on demand» erstattet bortfallet av inntekter fra DVD. Men det er jo hele poenget. Vi betaler ikke avgifter for å holde markedet for hestekjerrer i gang. Verden beveger seg videre. Enkelte ledd blir overflødige, og det er BRA fordi det fører til mer effektivitet og dermed mer velstand til alle. 10 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Bra sakt, lurer på hvor lenge det går før de får det inn i hodet. +1 fra meg for den. Endret 2. september 2014 av Kjetil Lura 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg skjønner ikke dette... Hvorfor kan de ikke bare selge filmene til utlandet? Hodejegerne gjorde jo stor suksess i Europa (ble vell solgt til 40-50 land), de må jo ha tjent en god del millioner på den avtalen? Jeg vet også at det er mange i utlandet som er interessert i filmen Børning (som er utrolig bra btw, sett den på kino), kan de ikke selge den til utlandet? Det er ett friskt pust i bilfilm sjangeren. Å hva med skandinaviske land? (nå vet jeg ikke om Sverige og Danmark ser på norske filmer) men vi ser jo massevis av danske og svenske filmer/serier. Visst man tar en typisk helg på NRK, så vil man jo se at 50 % av filmene/seriene som går er enten svensk eller dansk. Selg filmer til Sverige og Danmark, så kan de lære noen norske ord i samme slengen (ja de forstår oss, men det er alltid noen særord som de ikke vet hva er som känsle = følelse). Den norske filmbransje lider ingen nød, de har gravd sin egen grav. Vil man ikke innovere og bre weg utover skrumper man inn som en sviske. 3 Lenke til kommentar
Hratgard Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Norsk filmbransje? Eksistere den? De må først lage en film som er cerdt å se.. Så kanskje de kan få til en engangsavgift... Nei vent, det er jo en kinobillett det.. Og som Beatles sine premieretall viser, så er det null interesse for kjipe norske filmer.. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå