B|2bb3r Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Det har sikkert vært flere tråder om dette her, men de har jeg da dessverre godt glipp av. For noen uker siden oppgraderte jeg CPU'en fra Thunderbird 750 MHz til Thunderbird 1.4 GHz. Den gamle viften var meget støysvak, mens den nye som de anbefalte som en god vifte på komplett bråker som om det skulle være en hjettmotor inne i maskinen. Viften jeg har i nå er beregnet for 2,1 GHz og større. Da jeg sover på samme rom som PC'en står på ønsker jeg en vifte som bråker minst mulig. Har også tenkt å få meg noen vifter til å ha i bainettet for å få mer luft i det, har blitt mye disker og annet der etterhvert. Hvilke vifter er å anbefale og hvor kan jeg kjøpe disse ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: B|2bb3r skrev (2002-02-20 14:41):Viften jeg har i nå er beregnet for 2,1 GHz og større. Det var da voldsomt til vifte da, Men skulle du bare ha vife ikke Kjøler så ville jeg tatt meg en tur innom Microplex sine hjemmesider og sett på noen av de regulærbare vitene de har slik at du kan stille ned hastighet/lyden på vifta når du skal sove. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Vil anbefale Taisol CGK 760 som fåes kjøpt hos Microplex... Mvh Nissen Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Skal du ha støysvak vifte, så velger du ikke Taisol. Viften støyer 32dB. Velg heller Zalman eller TT Silent Viking. Begge støyer rundt 20dB. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Du burde kjøpe "kongen" av alle støysvake vifter. Noisecontrol Silverado. Jeg har den selv og den er MEGET stillegående og har også grei kjøling. Du får den hos Microplex Lenke til kommentar
DjAmble Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei! Skal du kjøpe vifte og kjøler anbefaller jeg deg å ta en titt på Thermaltake Silent Viking. Den har 80mm vifte og går derfor sakterene enn de små "turbo" viftene. Du finner den på Microplex.no (Etter min erfaring norges beste shop på kjøing/mods) Thanx to Microplex! Eivind Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hmm, jeg tror jeg aner en løsning her: Hva om du slår av pc FØR du legger deg? Kunne det ha vært noe? Jeg mener, vanskelig å gjøre noe fornuftig med data samtidig som du sover likevel. Om det er umulig kan jeg på det varmeste anbefale Zalman CNPS6000-Cu, med trinnløs viftehastighetsregulator ("fanmate") http://www.3dfxcool.no/ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: toriamos skrev (2002-02-23 15:39):Hmm, jeg tror jeg aner en løsning her: Hva om du slår av pc FØR du legger deg? Kunne det ha vært noe? Jeg mener, vanskelig å gjøre noe fornuftig med data samtidig som du sover likevel. Om det er umulig kan jeg på det varmeste anbefale Zalman CNPS6000-Cu, med trinnløs viftehastighetsregulator ("fanmate")http://www.3dfxcool.no/ Denne vifta er GEDIGEN tung og kan fort løsne ved transport fra og til LAN. Kjøp helle lillebroren CNPS6000-aiCu (eller.no) Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 pøøøh Taisol CGK 760 bråker ikke nevneverdig :smile: den blir helt overdøvet av vifta på strømforsyningen anyway og 32 db er ikke mye. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Støy oppfattes forskjellig fra person til person.... Har selv taisol... VELDIG fornøyd med kjøleevne, men den har en høyfrekvent lyd i forhold til veldig mange vifter... Tassol ribba er veldig bra... med en fanadapter og en 80mm enermax med regulator kan man stille det som man ønsker... zalman aluminiums ribba ser ok ut for ditt bruk tror jeg... men taisolen er å foretrekke! Har du blueorb på skjermkortet vil den overdøve det meste uansett.... nesten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå